epojisteni logo
zena-hotelovy-pokoj-problem

Jak postupovat při reklamaci zájezdu? Zjistěte, na co máte nárok

19. 8. 2020
|
Délka čtení: 8 min.

Dovolené jsou v plném proudu, ale ne vždy vše probíhá podle našich představ. Nesplnila letošní dovolená vaše očekávání, které jste získali po prolistování katalogu? Ubytování neodpovídalo popisu, měli jste jinou kategorii stravování nebo některé slibované služby úplně chyběly? V tom případě neváhejte s okamžitou reklamací zájezdu.

Jak postupovat při reklamaci zájezdu? Stížnost podejte vždy písemně

Za nedostatky zájezdu odpovídá cestovní kancelář, která zájezd pořádá. Pokud jste si ale dovolenou koupili přes zprostředkovatele, tedy cestovní agenturu, můžete reklamaci uplatnit i přímo u ní.

Důležité je vyjádřit svoji nespokojenost ihned a směřovat ji nejlépe na delegáta v místě konání zájezdu. Zároveň  reklamaci podejte písemně přímo cestovní kanceláři, například pomocí e-mailu.  Ideální je, pokud se k ní připojí více klientů – budete mít silnější vyjednávací pozici.

Jednoduše online

Zapomněli jste na cestovní pojištění?

Žádný strach. Cestovní pojištění si můžete sjednat klidně v den odjezdu či odletu na dovolenou. Třeba při čekání na letišti, nebo během pauzy v autě. Díky naší online kalkulačce to stihnete během pár minut.

Co můžete na zájezdu reklamovat?

Při uzavírání smlouvy o zájezdu si dejte pozor na to, aby veškeré přislíbené služby byly uvedeny také ve smlouvě, případně v katalogu.  Těžko se budete s cestovní kanceláří dohadovat o tom, co vám ústně přislíbil prodejce zájezdů na pobočce. Pokud vaše dovolená neprobíhá tak, jak by měla a jak jste si smluvili, máte právo zájezd reklamovat.

Mezi nejčastější problémy se zájezdy patří neodpovídající ubytování, například nižší kategorie hotelu, probíhající rekonstrukce s vysokou hlučností, chybějící klimatizace, balkon nebo výhled na moře. Vady se mohou vyskytovat také v souvislosti se stravováním, delší vzdáleností od moře apod. Cestovní kancelář se obvykle snaží o okamžitou nápravu, ale ne vždy je navrhované náhradní řešení srovnatelné s tím, co jste si ve smlouvě ujednali.  Pokud vám cestovní kancelář nabízí řešení nižší kvality a nenabídne k tomu slevu z ceny zájezdu, máte právo alternativu odmítnout.

Nezapomeňte vady zdokumentovat

Než se pustíte do reklamace zájezdu, nezapomeňte si pořídit dokumentaci závad a nedostatků. Vše si nafoťte nebo natočte na video, dobré je požádat o svědectví také ostatní účastníky zájezdu.

Jak jsme uvedli již výše, reklamaci podávejte vždy písemně. Součástí by mělo být vaše jméno a kontaktní údaje, číslo smlouvy a jméno cestovní kanceláře. Podrobně popište, v čem se reálně poskytnuté služby liší od těch uvedených v katalogu a jakým způsobem chcete reklamaci zájezdu vyřídit. Dokument podepište, opatřete aktuálním datem a přiložte pořízené fotografie. Nezapomeňte uvést přiměřenou lhůtu, do kdy odstranění vad požadujete. Pokud nedojde k nápravě přímo během zájezdu, máte po návratu samozřejmě nárok na slevu.

S reklamací zájezdu neotálejte

Další důležitou zásadou, jak postupovat při reklamaci zájezdu, je neotálet. Stížnost podejte co nejdříve poté, co zjistíte nedostatky nebo nevyhovující služby. To provedete právě u delegáta zájezdu, ale i tato reklamace by měla mít nejlépe písemnou formu. Podání reklamace u delegáta si nechte potvrdit, případně zašlete kopii e-mailem do cestovní kanceláře. Férový prodejce zájezdů by se měl snažit o nápravu ještě během dovolené, nejlepší je přímo v reklamaci stanovit přiměřenou lhůtu, do kdy by měly být vady odstraněny. Pokud se tak nestane, máte právo si srovnatelné náhradní řešení obstarat sami a poté požadovat kompenzaci nákladů po cestovní kanceláři.

Reklamace zájezdu – ztráta radosti z dovolené

Někdy nejde jen o chybějící výhled na moře nebo bazén mimo provoz, ale vady zájezdu mohou být tak zásadní, že máte nárok nejen na slevu, ale také na odškodnění za způsobenou újmu. V závažných případech můžete uplatnit náhradu za ztrátu radosti z dovolené. Toho je možné využít například tehdy, když se zájezd vůbec neuskutečnil nebo byl podstatně kratší. Stejně tak se vztahuje ztráta radosti z dovolené na situace, kdy došlo k vážným nedostatkům, jako je například onemocnění z důvodu špatných hygienických podmínek v hotelu a podobně.

Věděli jste, že...

V rámci cestovního pojištění si můžete kromě krytí léčebných výloh pojistit i zpoždění letu či ztrátu zavazadla.

Autor - Jana Březinová
Jana BřezinováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • 14. června 2024|Jana Březinová
    Cestujeme s dětmi. Jak vybrat nejlepší cestovní pojištění pro rodinu?

    Letní prázdniny jsou za dveřmi, a to znamená čas na rodinnou dovolenou. Ať už plánujete výlet do zahraničí nebo dovolenou v tuzemsku, měli byste si být vědomi rizik, která na vaše ratolesti číhají. Děti jsou náchylnější na úrazy i onemocnění, a proto by vám nemělo chybět kvalitní cestovní pojištění.

  • Cestovní pojištění - pas a stetoskop
    13. června 2024|Jana Březinová
    Cestovní doklady pro děti

    Už dávno neplatí, že je nutné dítě zapsat do občanského průkazu nebo cestovního pasu jednoho z rodičů, aby mohlo vyrazit za hranice. Dítě potřebuje svůj vlastní cestovní doklad. Pro cesty po EU stačí občanský průkaz, do světa je nutný cestovní pas.

  • 07. června 2024|Petr Pohůdka
    Jaké pojištění sjednat na dovolenou k moři

    Říkáte si, co by se vám mohlo stát na dovolené u moře? Vždyť budete akorát v hotelu, na pláži, párkrát vyrazíte na procházku do města nebo na lehký výlet v blízkém okolí. Bohužel i dovolenou u moře ale může zkomplikovat náhlá nemoc či úraz. V tu chvíli oceníte cestovní pojištění, které vám pokryje náklady na ošetření. Dobře zvolené pojištění vás však dostane i z dalších nepříjemností.

  • cestovni-pas-mapa-sveta
    06. června 2024|Petr Pohůdka
    Cestovní pas: Kde vám jej vydají a za kolik

    Chystáte se za hranice Evropské unie nebo Schengenského prostoru? Pak se neobejdete bez platného cestovního pasu. Kde si o doklad zažádat, na kolik vás vyjde a jak dlouho si na vyřízení pasu počkáte?

  • clovek-za-stolem-a-ikona-letadla
    31. května 2024|Petr Pohůdka
    Pojištění storna letenek, ubytování a zájezdů

    Zabalené kufry, všechno zařízené i zaplacené, celá rodina natěšená. Jenže pak přijde nečekaná chřipka nebo zlomenina a vysněná dovolená je nenávratně pryč. V těchto případech oceníte pojištění storna zájezdu či pojištění letenek, díky kterému zachráníte velkou část vynaložených peněz. Na co se při pojištění storna letenek, ubytování a zájezdů zaměřit?

  • 05. října 2023|ePojisteni
    Cestovní pojištění na hory: Co všechno kryje a proč ho mít?

    Letošní zima zatím českým horám příliš nepřeje. Pokud si chcete užít opravdovou sněhovou nadílku, je nutné vyrazit někam dál za hranice. Mezi povinné kroky před cestou do hor by měla být nejen kontrola sportovního vybavení, ale také sjednání odpovídajícího cestovního pojištění.

  • 05. října 2023|ePojisteni
    Cestování po Amazonii: Jak vybrat cestovní pojištění a jak je to s očkováním?

    Národní park Amazonie označovaný jako “zelené plíce planety Země” se rozprostírá na území hned několika jihoamerických zemí. Jedná se o jedinečnou přírodní oblast, kde se vyskytuje rozmanitá flóra a fauna, a stále zde žijí skupiny původních obyvatel, kmeny zachovávající si svůj jazyk, tradice i zvyky.

  • 05. října 2023|ePojisteni
    Bezpečné cestování: Jak správně použít cestovní pojištění

    Čas letních dovolených se blíží a kromě milionů nabídek na úchvatnou dovolenou se na vás odevšad řítí rady týkající se cestovního pojištění. Vybrat si správně je stejně důležité jako vědět, jak jej v případě pojistné události použít.

  • Muž na letišti s kufrem a telefonem, který používá
    05. října 2023|ePojisteni
    Zapomněli jste na cestovní pojištění? Sjednejte si jej přes mobilní telefon

    Přípravy na dovolenou vrcholí. Kontrolujete a pečlivé odškrtáváte seznam věci, zda máte vše zabaleno a na nic důležitého jste nezapomněli. Nakonec vše naložíte do auta či taxíku a natěšeně vyrážíte na letiště. Při čekání na letadlo se náhle chytnete za hlavu, protože jste v tom spěchu zapomněli sjednat cestovní pojištění. Co teď?Přípravy na dovolenou vrcholí. Kontrolujete a pečlivé odškrtáváte seznam věci, zda máte vše zabaleno a na nic důležitého jste nezapomněli. Nakonec vše naložíte do auta či taxíku a natěšeně vyrážíte na letiště. Při čekání na letadlo se náhle chytnete za hlavu, protože jste v tom spěchu zapomněli sjednat cestovní pojištění. Co teď?

  • blg-srt-hory
    05. října 2023|ePojisteni
    Top 6 úrazů v zimě: Během jarních prázdnin riziko prudce roste

    V zimním období obecně stoupá pravděpodobnost vzniku úrazu, obzvlášť během jarních prázdnin. ČSOB Pojišťovna sestavila podle svých statistik žebříček šesti nejčastějších úrazů, na něž by si lidé měli dávat pozor. Jak takovým úrazům nejlépe předcházet?