epojisteni logo

Co vše musí být v autolékárničce od roku 2019

10. 9. 2019
|
Délka čtení: 5 min.

Autolékárnička je nezbytnou součástí povinné výbavy každého motorového vozidla, ať už se jedná o motocykl, osobní auto nebo autobus. Její obsah je stanoven vyhláškou, jejíž nejnovější verze č. 206/2018 Sb. o povinné výbavě včetně obsahu autolékárničky pochází z roku 2018 a zůstává stejná pro rok 2019 a zatím i 2020.

Povinná výbava je častým předmětem nečekané silniční kontroly. Proto by mělo být v zájmu každého motoristy, aby měl tuto část výbavy v naprostém pořádku. Pokud by policejní hlídka provádějící kontrolu našla nedostatky, hrozí motoristovi finanční pokuta. 

Nová vyhláška byla uvedena v platnost 1. října 2018

Od 1. října  2018 platí vyhláška č. 206/2018 Sb., která nahradila vyhlášku z roku 2014 o povinné výbavě auta. Nová vyhláška učinila povinnou výbavu štíhlejší o pár položek a pár změn se objevilo i v obsahu autolékárničky.

 

*Tyto tři věci musí být v autě, které není vybaveno koly pro nouzové dojetí, nebo je vybavenou opravnou sadu pro nouzovou opravu defektu, případně má  vlastníkvlastník  auta zajištěnou odpovídající asistenční službu nonstop.

Obsah autolékárničky od 1. října 2018

Co se týče autolékárničky, i ta se po dlouhých letech dočkala změn. Nejjednodušší je si koupit již vybavenou autolékárničku určenou pro osobní vozidla nebo motorky. Lze ji koupit na čerpacích stanicích nebo ve specializovaných prodejnách. Díky tomu budete mít jistotu, že obsahuje vše, co dle zákona má.

Expirace autolékárničky už druhou sezónu nehraje roli

Kromě změny obsahu autolékárničky se změna týká také doby expirace. Do 1. října 2018 patřilo mezi podmínky uvedené datum expirace (platnosti) autolékárničky. To už neplatí, ale to neznamená, že lze v autě vozit autolékárničku v jakémkoliv stavu. V případě porušení obalu je nutné vyměnit celou lékárničku nebo nahradit novým použitý komponent.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • dva-kluci-u-auta
    17. července 2024|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • blg-srt-spz
    12. července 2024|Petr Woff
    Krádeže vozidel v ČR: Statistiky a tipy pro každý kraj

    Zloději každoročně ukradnou tisíce českých aut, přičemž některé lokality a modely vyhledávají častěji než jiné. Mezi nejrizikovější oblasti patří Praha, Liberecký nebo Ústecký kraj. Nejohroženějšími značkami jsou Škoda, Volkswagen a Ford. Krádeže aut zachycujeme v regionálních, celostátních a mezinárodních statistikách, které odhalují zajímavé trendy.

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|ePojisteni
    7 případů, kdy se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco povinnost povinného ručení určuje zákon, havarijní pojištění si řidiči sjednávají dobrovolně. Tomu odpovídá i jeho nabídka, která nepokrývá všechny skupiny řidičů. Kdy se vyplatí havarijní pojištění a co všechno kryje?

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.