Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  
Přihlásit se do klientské sekce a vidět mé dřívější kalkulace.
840 888 444 Zavolejte nám info@epojisteni.cz

Pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění. Jak se bránit?

Pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění. Jak se bránit?

2013-11-30

Pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění. Jak se bránit?

Při podpisu smlouvy se pojišťovny zavazují uhradit pojistné plnění dle dohodnutých smluvních podmínek. Skutečnost však ukázala, že pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění, a klienti platí více, než by měli. Jak se v takovém případě zachovat?

Ve chvíli, kdy podepisujeme pojistnou smlouvu, očekáváme, že pojišťovna nám v případě pojistné události uhradí veškeré škody, které jsou uvedeny ve smlouvě. Časopis dTest v loňském roce provedl rozsáhlý test pojišťoven, který však ukázal nemilou skutečnost. Pojišťovny zdaleka nevyplácí pojistné plnění v odpovídající výši a navíc krátí na pojistném plnění klienty až o desítky procent. Jak je to vůbec možné?

Neoprávněné krácení bylo v mnoha případech prokázáno také u pojištění vozidel. Zde je hlavním argumentem pojišťoven to, že poškozené díly jsou v době nehody již opotřebené, a proto nemusí uhradit nový náhradní díl v plné ceně, ale pouze jeho část. Zbytek tedy uhradí klient. Navíc se pojišťovny snaží uměle navýšit klientovu spoluúčast.

Pojišťovny jednají v rozporu se smluvními podmínkami

Toto jednání je jednoznačně nezákonné a v rozporu se smluvními podmínkami pojišťoven. Klienti si však často neuvědomují, že je pojišťovny berou na hůl, a místo, aby se patřičně bránili, tak platí a platí.

Nejste-li si jednáním své pojišťovny při řešení pojistné události jistí, okamžitě se poraďte s odborníky nebo požádejte o radu přímo sdružení dTest, kde Vám s řešením této situace rádi poradí.

David Holý, ePojisteni.cz

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 6
Sdílet na Facebooku