epojisteni logo

Nejčastější dotazy před sjednáním – Cestovní pojištění

Nejčastější dotazy:

  • Sjednal/a jsem si smlouvu a mám doplňující dotazy

  • Co obsahují jednotlivé produkty pojišťoven?

  • Co je cestovní pojištění?

  • Co ovlivňuje výslednou cenu pojištění?

  • Co je to celoroční pojištění?

  • Co zahrnuje základní cestovní pojištění?

  • Jaké varianty doplňkových připojištění existují?

  • Proč si sjednat cestovní pojištění online?

  • Sjednal jsem si přes váš portál cestovní pojištění, ale jiný makléř mi tvrdí, že online pojištění má nižší limity. Je to pravda?

  • Chci si sjednat cestovní pojištění. Jaké doklady k tomu budu potřebovat?

  • Musím si sjednat další cestovní pojištění, když si platím pojištění ke své platební kartě?

  • Kdy nejpozději je potřeba zaplatit pojištění?


  • Co dělat, pokud dojde k pojistné události?

  • Jaké asistenční služby jsou součástí cestovního pojištění?

  • Co je to evropský průkaz zdravotního pojištění?

  • Proč nestačí běžné zdravotní pojištění, které je platné v celé EU?

  • Jak je kryta zdravotní péče, pokud nemáme sjednané komerční cestovní pojištění?

  • Když mám cestovní pojištění a omylem poškodím majetek třetí osoby, můžu žádat po pojišťovně proplacení?


  • Cestovní doklady – vydávání, termíny, poplatky

  • Jaké je povinné vybavení vozidel v zahraničí?

  • Jak je to s tuzemským řidičským průkazem a jeho platností v zahraničí?


  • Jak funguje pojištění storna zájezdu?

  • Na dovolené budu sportovat. Jak poznám, jestli je daný sport považován za rizikový?

  • Je zapotřebí před ošetřením kontaktovat pojišťovnu?

  • Jedu na dovolenou do zahraničí, ale co když se mi stane škoda už během cesty?

  • Na dovolenou pojedu autem, který produkt by jste mi doporučili?

  • Cestuji pouze s klasickým zdravotním pojištěním, které mám sjednané v ČR. Budu všude v zemích EU bezplatně ošetřen/a?

  • Kdo mi uhradí přepravu zpět domů, pokud budu muset v zahraničí do nemocnice a nebudu schopen cestovat domů sám/sama?

  • Jak je kryta zdravotní péče, pokud nemáme sjednané komerční cestovní pojištění?

  • Co mám dělat, když se změnil termín mého odjezdu do zahraničí?

  • Co dělat pokud mi nedorazily dokumenty a můj odjezd/odlet do zahraničí se blíží?

  • Můžete mi poslat asistenční kartičku ke sjednanému cestovnímu pojištění v angličtině?

  • Můžete mi vystavit (např. kvůli vízu) potvrzení o platnosti cestovního pojištění?

  • Koupil jsem si produkt „Dovolená autem“ a potřebuji znát bližší informace. Kde je najdu?

  • Jsem v zahraničí, a rozhodl jsem se si cestu prodloužit. Lze prodloužit i platnost cestovního pojištění?

  • Když si zvolím jednu cílovou zemi, budu pojištěný i v jiných státech, kterými budu projíždět?

  • Letím do Egypta, ve smlouvě o cestovním pojištění mám ale územní platnost „Evropa“, kde se Egypt nenachází. Není moje pojistka špatná?

  • Musím v zahraničí navštívit pohotovost. Budu platit hotově nebo to vyřídí pojišťovna za mě?

  • Jak mám postupovat, pokud potřebuji v zahraničí navštívit lékaře?

  • Sjednal jsem si pojištění zavazadel. Vztahuje se toto pojištění také na zničený kufr během přepravy letadlem?

  • Jak je to s pojištěním zpoždění letu?

  • Zahrnuje sjednané cestovní pojištění i zásah horské služby?

  • Považují pojišťovny lyžování za rizikový sport?

  • Plánuji během dovolené horolezectví a horské túry. Jak se nechat pojistit?

  • Během dovolené chci vyrazit na loď. Jak je to s pojištěním plachtění?

  • Chci pojistit dva členy rodiny na rizikový sport, ostatní členy jen na běžný sport. Jak to mám udělat?

  • Co všechno zahrnuje pojištění storno poplatků?

  • Chci na dovolené provozovat freeride. Jak tenhle sport pojistit?

  • Během dovolené se chci potápět. Jak tuhle aktivitu pojistit?

  • Vezu si s sebou na dovolenou/pracovní cestu drahou elektroniku. Jak ji pojistit?

  • Cestuji na dovolenou autem. Jak pojistit zavazadla ve střešním boxu vozidla?

  • Uletělo mi letadlo vlastní vinou. Zaplatí mi pojišťovna další letenky?

  • Moje letadlo mělo zpoždění, které ohrozilo další navazující spoje a zaplacené cestovní služby. Uhradí mi pojišťovna náhradu?

  • Kolik stojí hovor s asistenční službou, když jsem v zahraničí?

  • Mohu se nechat pojistit proti únosu?

  • Koho můžu pojistit na cesty do zahraničí?

  • Plánuji pracovní cestu do ciziny. Stačí mi běžné cestovní pojištění?

  • Mám uzavřené úrazové pojištění v rámci rizikového životního pojištění. Platí toto pojištění při cestách do zahraničí?


  • Jsem těhotná. Jakou cestovní pojistku mám zvolit?

  • Jak je to s cenou cestovního pojištění pro děti do dvou let věku?

  • Co když moje dítě něco zničí? Vztahuje se na způsobenou škodu cestovní pojištění?

  • Od kolika let je nutné zařídit dítěti cestovní pojištění?

  • Najdu na trhu cestovní pojištění, které kryje i náklady na porod a péči o novorozence?


  • Nenašli jste na našich stránkách odpověď na svou otázku?


Sjednal/a jsem si smlouvu a mám doplňující dotazy

Pro tyto případy jsme pro vás připravili celou sekci týkající se nejčastějších dotazů po sjednání smlouvy.

Co obsahují jednotlivé produkty pojišťoven?

Potřebujete zjistit další informace k jednotlivým produktům vybrané pojišťovny? Není nic jednoduššího, než přejít na její profil níže:


- Allianz pojišťovna
- AXA Assistance
- Slavia Pojišťovna
- Union pojišťovna
- Uniqa pojišťovna
 

Co je cestovní pojištění?

Cestovní pojištění je jedním z nejoblíbenějších a nejžádanějších produktů pojišťoven, které mají za cíl minimalizovat rizika cestování do zahraničí. Součástí klasického balíčku cestovního pojištění je zejména pojištění cestovních výloh. Běžnou součástí pojistky jsou ale také asistenční služby, díky nimž se klienti pojišťoven obrátí na svou pojišťovnu, která jim zprostředkuje pomoc v různých situacích.

Další důležitou službou, kterou cestovní pojištění zahrnuje, je i repatriace, případně převoz ostatků zemřelých osob zpět do vlasti. K tomuto základnímu balíčku si pak mohou zákazníci přiobjednat další služby, které bývají součástí tzv. připojištění.

Nejběžnější formy připojištění:

  • úrazové připojištění (pro případ trvalých následků či smrti)

  • pojištění odpovědnosti za způsobené škody

  • pojištění zavazadel

  • pojištění zpoždění zavazadel

  • pojištění storno poplatků

  • pojištění pro případ provozování nebezpečnějších sportů

 

Zajímá vás více informací o cestovním pojištění? Najdete je v samostatné sekci.

Co ovlivňuje výslednou cenu pojištění?

Výslednou cenu cestovního pojištění ovlivňuje několik faktorů. Patří sem třeba počet dní, místo a účel vaší cesty (např. turistická/sportovní/pracovní), rozsah krytých rizik a výše pojistných limitů, což ve finále znamená, kolik finančních prostředků vám pojišťovna v případě škodné události vyplatí.

Spousta pojišťoven navíc nabízí nejrůznější slevy, které se mohou týkat dalších členů rodiny nebo levnějšího pojištění na vícero dnů. Slevu můžete často čerpat i ve chvíli, kdy si pojištění sjednáte online.

A na kolik vás tohle všechno ve finále vyjde? Základní pojištění pro Evropu přijde jednu osobu na pár korun/den. Za čtrnáctidenní dovolenou v Evropě tak zaplatíte cca 200 Kč. Rodiny, děti a větší skupiny cestovatelů navíc mohou čerpat celou řadu zajímavých slev.

Co je to celoroční pojištění?

V tomhle případě jde o výhodnou formu dlouhodobého cestovního pojištění, které se vyplatí zejména cestovatelům, kteří cestují do zahraničí častěji. Počet cest není u tohoto produktu omezen.

Některé pojišťovny nicméně stanovují maximální délku jedné cesty (zpravidla do 30 dní) nebo minimální dobu strávenou v tuzemsku po každé dlouhodobější cestě. Pokud se pravidelně vydáváte po Evropě, vyjde vás celoroční pojištění na cca 365 korun ročně.

Co zahrnuje základní cestovní pojištění?

Při sjednávání cestovního pojištění je potřeba počítat s tím, že to základní kryje jen naprosté minimum možných rizik, kam patří pojištění léčebných výloh se základním limitem (cca 1 500 000 Kč), repatriace či převezení ostatků v případě smrti do vlasti. Součástí většiny pojištění jsou také asistenční služby, dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu v českém jazyce. Tímto ale služby, které jsou součástí základního balíčku pojišťoven, zpravidla končí. Proto je dobré sjednat si také odpovídající připojištění, které může zahrnovat například úrazové pojištění, pojištění zavazadel či pojištění odpovědnosti nebo storna.

Jaké varianty doplňkových připojištění existují?

Pro cestovní pojištění jsou nejčastěji dostupné tři druhy připojištění: úrazové, zavazadel a odpovědnosti za způsobené škody.

  1. Úrazové připojištění: V tomto případě hradí pojišťovna klientům určitou finanční částku, která se vztahuje na smrt pojištěného nebo trvalé následky způsobené úrazem.

  2. Připojištění zavazadel: To se vztahuje nejčastěji na zničení, krádež nebo ztrátu zavazadel. I v tomto případě je ale potřeba zkontrolovat limity pojistného plnění, které se obvykle pohybují okolo 20 000 Kč, což může být u dražších zavazadel (a jejich obsahu) často nedostatečné.

  3. Odpovědnost za způsobené škody: vztahuje se na škody způsobené na majetku i na zdraví osob. Jedná se o velmi užitečné pojištění, které vás ochrání před placením astronomických sum v případě, že svým jednáním v zahraničí někomu způsobíte škodu.

 

Mezi další druhy připojištění, které si k základnému cestovnímu pojištění můžete sjednat, pak patří například:

  • Pojištění sportovních aktivit: Pojišťovny zpravidla poskytují krytí pouze u rekreačních a bezpečných aktivit. Pokud byste se chtěli věnovat náročnějším a zpravidla též nebezpečnějším sportům, je dobré si tento typ připojištění sjednat. Na druhou stranu je potřeba počítat s tím, že některé sporty jsou nepojistitelné.

  • Pojištění stornopoplatků: Z tohoto pojištění jsou propláceny poplatky, které si cestovní kanceláře, aerolinie, hotely a další společnosti účtují, pokud se rozhodnete z nějakého důvodu zrušit zakoupené služby.

  • Pojištění nevyužité cesty: Pokud jste nuceni z vážných důvodů zkrátit zahraniční cestu, pojišťovna vám vyplatí prostředky z pojištění této nevyužité cesty.

 

Kromě výše uvedených připojištění, která si klienti pojišťoven sjednávají nejčastěji, můžete volit i další parametry, jimiž je možno stávající cestovní pojištění rozšířit.

V takovém případě si můžete například zvýšit limity plnění v souvislosti s léčebnými výlohami nebo pojistit sporty, které hodláte v zahraničí provozovat (např. horolezectví, vysokohorská turistika, speleologie i potápění s přístroji do značných hloubek). Vždy ale vybírejte pojišťovnu, která nebude mít s pojištěním rizikovějších sportů problém. Počítejte nicméně s tím, že ve výše uvedených případech bude cena pojistného z pochopitelných důvodů vyšší.

Proč si sjednat cestovní pojištění online?

V první řadě je potřeba zmínit, že cestovní pojištění snadno sjednáte, aniž byste museli opouštět pohodlí svého domova. Mezi hlavní výhody ale patří nepochybně skutečnost, že jde o mnohem praktičtější a zpravidla také o 5 – 10 % levnější záležitost, než v případě osobní návštěvy pobočky.

Dalším benefitem je i to, že pojistku vyřídíte bez zbytečného papírování a nekonečné byrokracie. Často si navíc vystačíte jen s několika mála minutami. Stačí totiž jen vyplnit jednoduchý online formulář, kde si navolíte délku cesty, destinaci a další specifika, formulář odešlete a obratem kartou nebo převodem zaplatíte.

O tom, že je pojistka sjednaná, vás bude informovat vybraná pojišťovna, která vám zpravidla do mailu pošle veškeré potřebné dokumenty a kontakty, které budete potřebovat v případě řešení pojistné události.

Ne všechny pojistky lze ale přes internet sjednat. Pokud jde o produkty nestandardního charakteru (například pojištění závodně provozovaných sportů a podobně), návštěva pobočky vybrané pojišťovny vás pravděpodobně nemine.

Abyste měli přehled o tom, kdo nabízí nejlevnější a nejvýhodnější pojistku, využijte praktického online srovnávače, který je součástí portálu epojisteni.cz a vyberte si takovou pojistku, která vám bude nastavenými parametry nejvíce vyhovovat. K základní pojistce si navíc můžete sjednat i další připojištění za výhodnější cenu.

Sjednal jsem si přes váš portál cestovní pojištění, ale jiný makléř mi tvrdí, že online pojištění má nižší limity. Je to pravda?

Cestovní pojištění, které je součástí našeho portálu, obsahuje celou škálu produktů v různých cenových hladinách. Výsledná cena se ve výsledku odvíjí nejen od délky cesty, ale především limitů pojistného plnění. Proto vám vždy doporučíme ten nejkvalitnější produkt s dostatečnými limity za cenu, na kterou nemá běžný makléř šanci dosáhnout.

Chci si sjednat cestovní pojištění. Jaké doklady k tomu budu potřebovat?

Sjednat si cestovní pojištění můžete snadno z pohodlí domova online. K samotnému sjednání vám stačí rodné číslo, základní a kontaktní údaje. Pokud se rozhodnete pro online sjednání, můžete čerpat zajímavé slevy a pojistku klidně uzavřít a uhradit těsně před odletem/odjezdem do zahraničí.

Musím si sjednat další cestovní pojištění, když si platím pojištění ke své platební kartě?

V první řadě je dobré zjistit si, jaké pojištění si ke své kartě platíte. Zaměřte se nejen na limity, ale především výluky z pojistného plnění. Obecně také platí, že toto pojištění mívá nízký limit krytí léčebných výloh. Může se tak stát, že v případě úrazu nebo nezbytného ošetření v zahraničí nebude pojištění stačit a vy budete muset dorovnat úhradu léčebného úkonu vlastními prostředky.

Kdy nejpozději je potřeba zaplatit pojištění?

Pojistné je potřeba uhradit co nejdříve, nejpozději však před odjezdem/odletem na dovolenou. Po sjednání smlouvy tak doporučujeme využít možnosti zaplatit pojištění kartou. Platba je totiž na účet pojišťovny připsána obratem.


Co dělat, pokud dojde k pojistné události?

V zahraničí je potřeba myslet na to, že tím nejdůležitějším pravidlem je mít u sebe kartičku od sjednaného cestovního pojištění. V ideálním případě u sebe mějte také Evropský průkaz zdravotního pojištění. Nikdy totiž nevíte, kdy se vám tyhle dva dokumenty budou hodit.

V případě, že dojde k pojistné události, kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, jejíž číslo je uvedené právě na míněné kartičce. Operátor na telefonu vás pak už spolehlivě navede a doporučí další kroky.

Po vyhledání lékařské pomoci je třeba co nejrychleji kontaktovat pojišťovnu, které pojistnou událost nahlásíte. Nezapomeňte si samozřejmě uschovat veškeré potřebné dokumenty, na základě kterých budete uplatňovat škodu a následné pojistné plnění.

Jaké asistenční služby jsou součástí cestovního pojištění?

Asistenční služby jsou nedílnou součástí sjednaného cestovního pojištění. Obvykle jde o asistenci česky hovořícího operátora, který vám poradí, jak v dané situaci postupovat, kde koupit potřebné léky, u koho hledat pomoct nebo jak se s pojistnou událostí vypořádat.

Kromě základního balíčku asistenčních služeb existují také nadstandardní balíčky, za které je ale potřeba si nějakou tu desetikorunu připlatit. Tyto nadstandardní asistenční služby povětšinou obsahují možnost si ve špatné finanční situaci půjčit peníze, kterými uhradíte nezbytné výdaje. Asistenčních služeb můžete využít i v případě, kdy přijdete o doklady nebo potřebujete komunikovat s úřady.

Co je to evropský průkaz zdravotního pojištění?

Evropský průkaz zdravotního pojištění je standardizovaná podoba průkazu, který prokazuje, že jste pojištěncem některé z veřejných zdravotních pojišťoven zemí EU. Dnes už tento průkaz vlastní prakticky každý pojištěný občan EU (jde o kartičku vaší pojišťovny). Není nicméně dobré spoléhat jen na něj, ale vždy mít u sebe taky kartičku, kterou obdržíte po sjednání komerčního cestovního pojištění.

Může se totiž stát, že po vás bude nemocnice nebo jiné zdravotnické zařízení na území EU vyžadovat nemalou spoluúčast, které se můžete zprostit právě sjednáním vhodného cestovního pojištění s dostatečnými limity pojistného plnění. V takovém případě nebudete muset hradit ošetření na místě.

Pokud si sjednávat komerční cestovní pojištění nechcete a budete spoléhat pouze na základní celounijní pojištění, které vám zajištuje kartička vaší pojišťovny, nezapomeňte si s sebou přivézt také dostatek finančních prostředků určených k přímé úhradě zdravotní péče (např. v případě ošetření, hospitalizace apod.).

Proč nestačí běžné zdravotní pojištění, které je platné v celé EU?

Celounijní pojištění, jehož sjednání v zahraničí prokážete platným Evropským průkazem zdravotního pojištění (tzn. kartičkou pojištence), neposkytuje takovou úroveň ochrany jako komerční cestovní pojištění, které si můžete sjednat osobně nebo online klidně i den před vaším odjezdem.

Základní péče v zemích EU vám bude zpravidla uhrazena, náročnější zákroky nebo hospitalizaci si ale již budete muset hradit sami z vlastních prostředků. Zaplacené prostředky pak můžete zpětně nárokovat po návratu do ČR po své pojišťovně, která si ale od částky odečte spoluúčast platnou v daném státě.

Proto je dobré do zahraničí vyrážet nejen s platným Evropským průkazem zdravotního pojištění, ale také se sjednaným komerčním cestovním pojištěním, díky kterému vás nemusí děsit přímá úhrada provedené péče nebo hospitalizace, která se může u závažnějších úrazů nebo zákroků vyšplhat na několik deseti, ale třeba i statisíc korun.

Jak je kryta zdravotní péče, pokud nemáme sjednané komerční cestovní pojištění?

Tady je potřeba uvědomit si, že zdravotní péče vám bude v EU poskytnuta vždy bez ohledu na to, jestli jste si komerční cestovní pojištění sjednali, či nikoli. Na druhou stranu je potřeba vědět, o které státy se jedná (jde nejen o státy EU, ale také státy Evropského hospodářského prostoru + Švýcarsko a státy, s nimiž má Česká republika bilaterální smlouvy) a počítat s tím, že v některých státech budete hradit spoluúčast a jinde klidně i celou hodnotu ošetření. Tu pak můžete po návratu nárokovat po své pojišťovně. Veřejné pojištění tedy k poskytnutí zdravotní péče na většině území Evropy postačí, pokud ale nechcete hradit spoluúčast na místě, je dobré sjednat si komerční cestovní pojištění, které nabízí vyšší míru ochrany a celou škálu asistenčních služeb.

Když mám cestovní pojištění a omylem poškodím majetek třetí osoby, můžu žádat po pojišťovně proplacení?

Nikoli. V tomto případě je potřeba sjednat si připojištění zodpovědnosti, které ale není součástí klasického cestovního pojištění. Zaplatíte sice o pár korun více, v případě škody ale můžete ušetřit klidně i desetitisíce korun.

Co dělat pokud chci změnit údaj na smlouvě o cestovním pojištění?

Postup se liší podle toho, který z údajů chcete změnit.

  • Změna údajů ovlivňující cenu pojistky: Mezi tyto údaje patří třeba počet pojištěných osob, datum počátku pojištění, datum konce pojištění, typ produktu, připojištění, rizikové sporty apod. V takovém případě je potřeba sjednat a uhradit novou smlouvu. Pokud jste uhradili původní smlouvu, jednoduše nám na e-mail pošlete žádost o ukončení původní smlouvy (volnou formou) z emailové adresy, kterou jste uvedli v této smlouvě. Do výpovědi stačí napsat důvod a vaše bankovní spojení, na které vám vrátíme finanční prostředky.

  • Změna údajů, které neovlivní cenu pojištění: Jít může například o překlep v adrese, rodném čísle, jméně apod. Tady opět stačí napsat e-mail z emailové adresy uvedené na smlouvě informaci o změně, společně s číslem pojistné smlouvy. Vše ostatní za vás už vyřídíme.

 


Cestovní doklady – vydávání, termíny, poplatky

Chystáte se do zahraničí a potřebujete nový cestovní pas? Dneska už nemusíte dopředu vyplňovat žádné formuláře a žádosti. Vše vyřídíte přímo u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v Praze u úřadu městské části nebo u Ministerstva vnitra. A to včetně pasové fotografie.

O nový pas může požádat plnoletá osoba, která má minimálně 18 let. Ta na úřadě předkládá doklad prokazující údaje zapisované do cestovního dokladu (např. občanský průkaz) a starý cestovní pas (pokud byl vydán). Pokud o cestovní pas žádá mladistvý ve věku od 15 do 18 let, je potřeba doložit nejen doklad prokazující údaje zapisované do cestovního pasu, případně starý cestovní pas, ale také písemný souhlas zákonného zástupce s jeho ověřeným podpisem.

Na tomto místě je potřeba zmínit, že vlastní cestovní pas musí mít každý občan České republiky cestující do zahraničí. To samozřejmě platí taky pro dítě, které bylo dříve možno zapsat do cestovního pasu rodičů (dnes už tato možnost neexistuje). Pokud proto vyřizujete pas pro dítě do 15 let, připravte si rodný list nebo jiný doklad dítěte a starý cestovní pas (pokud byl vydán). V tomto případě je samozřejmě nutná osobní účast dítěte.

Za vydání klasického cestovního pasu v zákonné lhůtě 30 dnů zaplatíte 600 Kč (dospělý) nebo 100 Kč dítě. Pokud potřebujete vystavit expresní cestovní pas do 5 pracovních dnů, pak si připravte 3 000 Kč za dospělého nebo 1 000 Kč za dítě. U pasů na počkání je potřeba počítat s částkou 6 000 Kč (nebo 2 000 Kč/dítě).

Nově vydané cestovní pasy pro dospělé platí 10 let. U dětí je lhůta poloviční. Platnost nelze prodloužit, je naopak potřeba požádat o nový cestovní doklad. Při cestách do vybraných destinací (například Egypt, Thajsko nebo Mexiko) je potřeba, aby pas platil ještě nejméně šest měsíců po zahájení/skončení pobytu.

Jaké je povinné vybavení vozidel v zahraničí?

Povinná výbava vozidel v zahraničí je velmi problematickou otázkou, na což doplatilo už mnoho pokutovaných českých řidičů. Existuje sice Vídeňská úmluva, díky níž musí policie při kontrole povinné výbavy respektovat to, že je vozidlo registrováno v ČR a nemůže vyžadovat (a následně pokutovat) některou součást povinné výbavy, která v našem státu povinná není, na druhou stranu vymahatelnost této úmluvy v praxi je velmi problematická. Proto je dobré předem ověřit, co všechno byste ve vozidle při cestě vybraným státem měli mít.

Doporučení aneb čím doplnit povinnou výbavu, pokud cestujete do zahraničí:

  • vlečné lano/tyč (např. Slovensko)

  • reflexní vesta pro každou osobu, která chce v případě nehody a podobných událostí vstoupit na vozovku (např. Slovensko)

  • hasicí přístroj (např. Bulharsko, Polsko, Egypt, Estonsko, Belgie atd.)

  • zimní pneumatiky (Rakousko, Slovinsko atd.)

  • zákaz i detektorů radarů (pasivních antiradarů) ve Španělsku, Norsku atd.

 

Jak je to s tuzemským řidičským průkazem a jeho platností v zahraničí?

S platným řidičským průkazem vydaným v České republice je překvapivě možné řídit vozidla v mnoha dalších zemích. S nejnovějším typem řidičáku (typ 7), můžete bez obav řídit vozidla v zemích EU. Problém by ale neměl nastat ani v zemích, které jsou součásti Vídeňské Úmluvy o silničním provozu z roku 1968. Sem patří například:

Bahamy, JAR, Rumunsko, Bahrajn, Ruská federace, Belgie, Kazachstán, Řecko, Bělorusko, San Marino, Bosna a Hercegovina, Korejská republika, Senegal, Brazílie, Kostarika, Seychely, Bulharsko, Kuba, Slovensko, Česká republika, Kuvajt, Slovinsko, Čína, Litva, Německo, Dánsko, Lotyšsko, Středoafrická republika, Ekvádor, Lucembursko, Španělsko, Estonsko, Maďarsko, Švédsko, Filipíny, Makedonie, Švýcarko, Finsko, Maroko, Tádžikistán, Francie, Mexiko, Thajsko, Ghana, Moldávie, Turkmenistán, Gruzie, Monako, Ukrajina, Guyana, Niger, Uruguay, Chile, Norsko, Uzbekistán, Chorvatsko, Pákistán, Vatikán, Indonésie, Pobřeží Slonoviny, Velká Británie, Írán, Polsko, Venezuela, Itálie, Portugalsko, Kongo (dříve Zair), Izrael, Rakousko nebo Zimbabwe.

V ideálním případě je ovšem dobré mít s sebou další doklad, který v případě komplikací může posloužit jako důkaz o vašem oprávnění řídit v dané zemi motorová vozidla. Vystavení mezinárodního řidičského oprávnění navíc stojí pouhých 50 Kč, takže je dobré o něm před odjezdem/odletem do zahraničí vážně zauvažovat.


Jak funguje pojištění storna zájezdu?

Pokud zájezd kupujete dlouho dopředu, vyplatí se uvažovat o pojištění storna zájezdu. Pokud totiž dovolenou neplánovaně zrušíte, pojištění pokryje většinu storno poplatku, který si cestovní kancelář, prodejce letenek, ubytování nebo jiný dodavatel cestovních služeb účtuje. Díky pojištění tak dostanete peníze zpět a můžete začít vybírat novou dovolenou.

Na dovolené budu sportovat. Jak poznám, jestli je daný sport považován za rizikový?

Každá pojišťovna má jiné řazení sportů z hlediska pojistitelnosti. Jedna jej proto může považovat za standardně pojistitelný sport, druhá jako rizikový a pro třetí pojišťovnu je daný sport zcela nepojistitelný. Abyste měli jistotu, že vámi provozovaný sport je zapotřebí pojistit jako rizikový nebo raději vybrat jinou pojišťovnu, v sekci pro jednotlivé pojišťovny najdete zařazení sportů z hlediska pojistitelnosti.

Je zapotřebí před ošetřením kontaktovat pojišťovnu?

Vždy konzultujte pojistnou událost a další postup se svou pojišťovnou, u níž máte cestovní pojištění sjednané. Stačí zavolat na číslo uvedené na asistenční kartičce, kde vám operátor (zpravidla v českém jazyce) sdělí, jak dále pokračovat. S operátorem se zároveň domluvíte na konkrétním postupu, tedy zda bude vhodnější využít službu místního lékaře a pojišťovna vám následně zaplatí fakturu nebo bude lepší využít jiné nemocniční zařízení, kterému pojišťovna dopředu poskytne záruku pojistného plnění.

Jedu na dovolenou do zahraničí, ale co když se mi stane škoda už během cesty?

V případě, že během cesty navštívíte více států, vyberte jako cíl cesty ten nejvzdálenější. Bližší země jsou pojištěny automaticky také.

Na dovolenou pojedu autem, který produkt byste mi doporučili?

Právě pro vás jsme speciálně ve spolupráci s AXA Assistance připravili produkt Dovolená autem. Potřebujete více informací? Najdete je v samostatné sekci.

Cestuji pouze s klasickým zdravotním pojištěním, které mám sjednané v ČR. Budu všude v zemích EU bezplatně ošetřen/a?

Celounijní pojištění, které prokážete Evropským průkazem zdravotního pojištění (kartičkou pojištence) neposkytuje takovou úroveň ochrany, jako komerční cestovní pojištění. Co to znamená v praxi? Že neodkladná zdravotní péče vám samozřejmě bude poskytnuta vždycky. Často ale pouze ve veřejných zdravotnických zařízeních a v omezeném rozsahu.

Navíc je potřeba počítat s přímou úhradou, kterou následně můžete požadovat po své pojišťovně. Počítejte ale s tím, že pojišťovna si od částky odečte spoluúčast platnou v daném státě. Pokud se chcete nechat ošetřit v soukromých zdravotnických zařízeních, která ve většině turistických oblastí převažují, péči budete muset vždy uhradit plně ze svého.

Kdo mi uhradí přepravu zpět domů, pokud budu muset v zahraničí do nemocnice a nebudu schopen cestovat domů sám/sama?

Pokud budete v rámci EU spoléhat pouze na celounijní pojištění, cestu zpátky domů ze zdravotnického zařízení daného státu si budete muset zajistit a zaplatit sami. To samé bude platit taky pro osoby, které vás budou na cestě doprovázet.

Proto doporučujeme sjednat si před odjezdem/odletem komerční cestovní pojištění s dostatečnými limity plnění a asistenčními službami. V rámci nich vám totiž bude transfer zpátky domů nejen zajištěn, ale také uhrazen.

Jak je kryta zdravotní péče, pokud nemáme sjednané komerční cestovní pojištění?

Bez komerčního zdravotního pojištění samozřejmě do zahraničí cestovat můžete. Rozhodně to ale nedoporučujeme. Ačkoli vám bude vždy poskytnuta neodkladná péče, v některých státech ji budete muset uhradit na místě a následně zaplacené prostředky nárokovat po své pojišťovně v ČR.

Co mám dělat, když se změnil termín mého odjezdu do zahraničí?

V takovém případě je potřeba sjednat novou smlouvu a uhradit ji. Termín počátku nebo konce pojištění totiž není možné změnit. Pokud jste už původní smlouvu uhradili, jednoduše nám na e-mail pošlete žádost o její ukončení (volnou formou) z e-mailové adresy, kterou jste v této smlouvě uvedli. Do výpovědi stačí napsat důvod výpovědi a vaše bankovní spojení, na které vám vrátíme už zaplacené finanční prostředky.

Co dělat pokud mi nedorazily dokumenty a můj odjezd/odlet do zahraničí se blíží?

V první řadě si zkontroluje e-mailovou schránku, včetně složek „hromadné“ nebo „spam“. U Gmailu pak otevřete sekci „promoakce". Objevit byste měli e-mail s předmětem „Cestovní pojištění u ePojisteni.cz“. Pokud se tento e-mail v žádné ze složek nenachází, přihlaste se do naší klientské sekce. Stále nemáte potřebný dokument? Zavolejte nám na telefonní číslo 800 44 44 33 nebo nás kontaktujte prostřednictvím e-mailové adresy info@epojisteni.cz.

Můžete mi poslat asistenční kartičku ke sjednanému cestovnímu pojištění v angličtině?

Asistenční kartička je určena pouze vám a obsahuje číslo smlouvy a telefonní kontakt na asistenční službu. Překládat ji proto do anglického jazyka nemá smysl.

Můžete mi vystavit (např. kvůli vízu) potvrzení o platnosti cestovního pojištění?

Neváhejte nás kontaktovat na e-mail info@epojisteni.cz a my následně zajistíme vydání potvrzení o platnosti pojištění v angličtině.

Koupil jsem si produkt „Dovolená autem“ a potřebuji znát bližší informace. Kde je najdu?

Veškeré informace týkající se dovolené autem jsme pro vás shrnuli v tomto propagačním materiálu. Více informací se dočtete taky v naší aktualitě.

Jsem v zahraničí a rozhodl jsem se si cestu prodloužit. Lze prodloužit i platnost cestovního pojištění?

Prodloužit platnost již uzavřené smlouvy nelze. V takovém případě je opět potřeba sjednat si smlouvu novou a to u stejné pojišťovny, u které jste sjednali smlouvu původní. Při sjednávání myslete také na to, že smlouvy na sebe musí navazovat. Pokud vám tedy platnost předchozí smlouvy končí např. 10. 7., nová smlouva musí začínat datem 11. 7.

Když si zvolím jednu cílovou zemi, budu pojištěný i v jiných státech, kterými budu projíždět?

V tomto případě volte vždy nejvzdálenější zemi, ve které se budete nacházet. Pokud například cestujete do Španělska a Portugalska, sjednejte si cestovní pojištění do Portugalska. Automaticky budete pojištěni také ve Španělsku.

Letím do Egypta, ve smlouvě o cestovním pojištění mám ale územní platnost „Evropa“, kde se Egypt nenachází. Není moje pojistka špatná?

Z geografického hlediska se sice Egypt nachází v Africe, řada pojišťoven nicméně do územní platnosti „Evropa“ přidala i další turisticky oblíbené země, mezi které patří nejen Egypt, ale taky třeba Turecko a Tunisko.

Musím v zahraničí navštívit pohotovost. Budu platit hotově nebo to vyřídí pojišťovna za mě?

V případě ošetření drobnějších úrazů nebo stomatologických obtíží většinou pacient za ošetření platí na místě. Pojišťovna mu následně výdaje uhradí po návratu do ČR. Pokud ale nemáte dostatek finančních prostředků nebo je pobyt v nemocnici dlouhodobějšího charakteru, může se pojišťovna nemocnici zaručit a pacient nemusí nic platit. Vždy je nicméně nutné kontaktovat v první řadě asistenční službu pojišťovny, u níž máte sjednané cestovní pojištění, která vám poradí s dalším postupem.

Jak mám postupovat, pokud potřebuji v zahraničí navštívit lékaře?

Opět v první řadě kontaktujte asistenční službu své pojišťovny. Ta je k dispozici nonstop, má seznamy smluvních lékařů a zdravotnických zařízení, a případně se za vás může zaručit, takže na místě nemusíte ošetření hradit. Číslo na asistenční službu najdete na kartičce, kterou po sjednání a zaplacení cestovního pojištění obdržíte.

Sjednal jsem si pojištění zavazadel. Vztahuje se toto pojištění také na zničený kufr během přepravy letadlem?

Bohužel cestovní pojištění se na poškození zavazadla přepravní společností nevztahuje. Proto doporučujeme sjednat si odpovídající připojištění, které vám případnou ztrátu nebo poškození zavazadel pokryje.

Jak je to s pojištěním zpoždění letu?

Pojištění zpožděného letu je zpravidla součástí dražších balíčků pojištění.

Zahrnuje sjednané cestovní pojištění i zásah horské služby?

Zásah horské služby je ve většině případů běžnou součástí cestovních pojistek. Problémem nicméně mohou být cesty na Slovensko. Před cestou do zahraničí proto doporučujeme prostudovat podmínky jednotlivých pojistek a vybrat si tu s dostatečnými limity a úhradou výjezdu horské záchranné služby při pátrací akci, která bývá často součástí výluk.

Považují pojišťovny lyžování za rizikový sport?

Klasické lyžování na vyznačených trasách se v drtivé většině případů posuzuje jako běžný sport. Vždy ale samozřejmě doporučujeme prostudovat konkrétní podmínky vybraného produktu.

Plánuji během dovolené horolezectví a horské túry. Jak se nechat pojistit?

Většina pojišťoven považuje horské výšlapy za běžné sporty, proto zpravidla není potřeba sjednávat speciální připojištění. Problémem mohou být výšlapy nad 3 000 metrů nadmořské výšky. Tady už je sjednání odpovídajícího připojištění rizikových sportů na místě.

Během dovolené chci vyrazit na loď. Jak je to s pojištěním plachtění?

Pokud plánujete během dovolené plavbu na moři, je opět dobré důkladně pročíst pojistné podmínky vybraného produktu. Některé pojišťovny totiž mohou jachting považovat za rizikový sport, jinde zase plachtění pojistí jen do určité vzdálenosti od břehu.

Chci pojistit dva členy rodiny na rizikový sport, ostatní členy jen na běžný sport. Jak to mám udělat?

V tomto případě je potřeba sjednat dvě různé pojistky, u kterých nastavíte typ sportů pro vybranou dvojici.

Co všechno zahrnuje pojištění storno poplatků?

Do této kategorie patří například zrušení zájezdu z důvodu nemoci, úrazu, nenadálé škody na majetku (povodeň, požár, atd.), úmrtí blízké osoby, obdržení nečekané výpovědi z pracovního poměru apod. Rozsah pojištění se ale u jednotlivých pojišťoven liší. Proto je opět důležité prozkoumat pojistné podmínky.

Chci na dovolené provozovat freeride. Jak tenhle sport pojistit?

Freeride, neboli lyžování a snowboarding mimo vyznačené trasy, je mnohými pojišťovnami považován za rizikový sport. Proto je dobré prostudovat pojistné podmínky vybrané pojišťovny, případně vybírat produkty s vyššími limity krytí.

Během dovolené se chci potápět. Jak tuhle aktivitu pojistit?

Potápění můžeme orientačně rozdělit do tří základních skupin:

  • Potápění s použitím dýchacího přístroje do 10-20 metrů s instruktorem, nebo bez instruktora, ale pouze za předpokladu, že osoba je držitelem potřebného certifikátu (oprávnění) provozovat danou aktivitu.

  • Potápění s použitím dýchacího přístroje do 40 metrů s instruktorem, nebo bez instruktora, ale pouze za předpokladu, že osoba je držitelem potřebného certifikátu (oprávnění) provozovat danou aktivitu.

  • Potápění s použitím dýchacího přístroje do míst s hloubkou nad 40 metrů (např. jeskyní potápění, potápění pod ledem nebo potápění se žraloky).

 

Podle toho, jak rizikové potápění chcete provozovat, následně vybírejte druh pojistky s dostatečnými limity pojistného plnění.

Myslete nicméně na to, že existuje i nepojistitelné potápění, kam patří například jeskynní potápění (cave diving), technické potápění, potápění pod ledem nebo potápění se žraloky. V tomto případě vás s největší pravděpodobností žádná pojišťovna nepojistí.

Vezu si s sebou na dovolenou/pracovní cestu drahou elektroniku. Jak ji pojistit?

Pojištění elektroniky je zpravidla součástí pojištění zavazadel. I tady se ale u jednotlivých pojišťoven liší nejen podmínky, ale zejména limity krytí. Z pojištění zavazadel navíc většinou bývají vyloučeny položky, jako je finanční hotovost, jízdenky, letenky, DVD, CD a diskety, šeky, cenné papíry, šperky a cennosti jako starožitnosti a věci umělecké hodnoty.

Cestuji na dovolenou autem. Jak pojistit zavazadla ve střešním boxu vozidla?

Pojistné plnění řeší v tomto případě pojišťovny různě. U těch pojišťoven, kde nárok na pojistné plnění vzniká, nicméně platí několik základních pravidel, které je potřeba dodržovat. Mezi ty patří například fakt, že střešní box musí být dobře uzamčený a k autu připevněný tak, aby v případě krádeže zloděj bojoval s překážkou.

Spoje zvenčí tedy nesmí být viditelné nebo musí být dobře uzamčené. Pojišťovny také přihlížejí k denní době, kdy k odcizení střešního boxu nebo zavazadel v něm uložených dojde. V neposlední řadě rovněž platí, že takovou škodu je vždy nutné ohlásit na policii a protokol pak dobře uschovat.

Uletělo mi letadlo vlastní vinou. Zaplatí mi pojišťovna další letenky?

Bohužel. V případě, že zmeškáte letadlo vlastní vinou, pojišťovna vám dodatečné náklady na novou letenku, případně transfer, neuhradí.

Moje letadlo mělo zpoždění, které ohrozilo další navazující spoje a zaplacené cestovní služby. Uhradí mi pojišťovna náhradu?

U spousty pojišťoven získáte plnění pro případ zpožděného letu. Většinou toto plnění nicméně platí jen na první let v řadě bez zohlednění navazujících spojů a služeb. I tady je proto na místě důkladně prostudovat podmínky, případně se obrátit rovnou na leteckou společnost. Náhrady za zpožděné nebo zrušené lety totiž upravuje přímo nařízení EU, ale jen pro letecké společnosti z Evropské unie.

Kolik stojí hovor s asistenční službou, když jsem v zahraničí?

Spousta pojišťoven nabízí bezplatné linky asistenční služby. Pokud toto není případ vámi zvolené pojišťovny, úvodní telefonát s asistenční službou můžete zkrátit tím, že si připravíte číslo pro zpětné zavolání. Účet za telefonát si uschovejte, pojišťovna vám následně hovor proplatí (pokud je toto plnění součástí sjednaného připojištění).

Mohu se nechat pojistit proti únosu?

Tuto službu nabízí pouze několik pojišťoven na našem trhu. V rámci pojistky vám mohou být uhrazeny náklady na výkupné, vyjednavače, tlumočníka a další poradce, ztráty z přerušení provozu vašeho podnikání, odškodnění za psychickou újmu a samozřejmě škody na zdraví. Pojištění proti únosu se vztahuje i na vydírání, přepadení dopravního prostředku nebo fyzické napadení.

Koho můžu pojistit na cesty do zahraničí?

Cestovní pojištění můžete sjednat pro jakoukoli fyzickou osobu. Věk zde nehraje roli, nicméně řada pojišťoven nabízí speciální balíčky pro rodiny s dětmi za výhodné ceny, které zahrnují dva dospělé a jedno (či více) dětí. V rámci balíčku je možné sjednat základní pojištění i doplňkové připojištění. Samozřejmostí jsou také asistenční služby.

Plánuji pracovní cestu do ciziny. Stačí mi běžné cestovní pojištění?

Pokud nebudete v zahraničí vykonávat manuální práce, stačí vám sjednat si pouze klasické cestovní pojištění. V případě, že hodláte v zahraničí strávit 50 a více dní, vyplatí se uvažovat o celoročním cestovním pojištění.

Mám uzavřené úrazové pojištění v rámci rizikového životního pojištění. Platí toto pojištění při cestách do zahraničí?

Ano, úrazové pojištění v rámci rizikového životního pojištění platí také při zahraničních cestách.

Jak v rámci cestovního pojištění pojistit jízdní kolo?

Tato služba je často součástí připojištění, které si můžete k běžnému cestovnímu pojištění srovnat. Vždy je také potřeba zjistit si, za jakých podmínek vám vybraná pojišťovna případnou škodu uhradí. Pozor si dejte i na výši sjednaného limitu na jednu odcizenou věc.


Jsem těhotná. Jakou cestovní pojistku mám zvolit?

Těhotné ženy by měly být při výběru vhodného cestovního pojištění do zahraničí ještě obezřetnější. Některé pojišťovny totiž těhotné ženy odmítají pojistit, a pokud je pojistí, tak pouze do určitého týdne těhotenství.

Zdravotní úkony, které nesouvisí s těhotenstvím, proplatí pojišťovny normálně. Úkony, které však souvisí přímo s těhotenstvím či porodem však většina pojišťoven proplatí pouze do 6 až 7 měsíce těhotenství. Proto opět zkontrolujte podmínky pojistného plnění, stejně jako případné výluky, kam spadají třeba úkony spojené s koupí těhotenských testů, sterilizací, potratem či umělým oplodněním.

Neochotně se často také pojišťovny staví k ženám s rizikovým těhotenstvím. Pokud je tedy žena v době uzavření pojistky v pracovní neschopnosti kvůli těhotenství, může ji pojišťovna odmítnout pojistit.

Jak je to s cenou cestovního pojištění pro děti do dvou let věku?

U takto malých dětí nikdy neplatíte plnou cenu pojistky. Každá pojišťovna vám totiž umí nabídnout zajímavé, často i rodinné balíčky, kde je pojištěno i samotné dítě za výhodnou cenu.

Co když moje dítě něco zničí? Vztahuje se na způsobenou škodu cestovní pojištění?

Pojištění odpovědnosti není součástí klasického cestovního pojištění. Pokud máte obavy, že dítě v zahraničí něco zničí, doporučujeme toto připojištění sjednat. Zaplatíte sice o pár korun více, v případě škody ale můžete ušetřit klidně i desetitisíce korun.

Od kolika let je nutné zařídit dítěti cestovní pojištění?

Cestovní pojištění je vhodné dítěti uzavřít při každé cestě do zahraničí. Věk zde nehraje roli, protože pojištění cestovatel potřebuje již od narození. Předností cestovního pojištění pro děti jsou výhodnější podmínky a cenově zajímavé rodinné balíčky.

Najdu na trhu cestovní pojištění, které kryje i náklady na porod a péči o novorozence?

Některé pojišťovny toto krytí nabízejí ve formě připojištění. Vždy je ale potřeba informovat se o konkrétních podmínkách vybrané pojišťovny.


Nenašli jste na našich stránkách odpověď na svou otázku?

Prostudovali jste naše stránky i pojistné podmínky smlouvy o cestovním pojištění a stále neznáte odpověď na svou otázku? Neváhejte kontaktovat přímo pojišťovnu, u níž máte pojistku uzavřenou, nebo nám dejte vědět a my už to zařídíme.


Cestujte naplno

Nepodceňujte cestovní pojištění

Lékařské ošetření, hospitalizace nebo operace vás v zahraničí může vyjít i na miliony korun. Naštěstí je tady cestovní pojištění, které vás plně ochrání před zvolenými riziky. Náklady tak nebudete muset platit z vlastní kapsy.

Mluví se o nás

Křišťálová lupa - logo
Nova - logo
Prima - logo
Web Top100 - logo
Zlatý měšec - logo
BestDrive - logo
SOS Dětské vesničky - logo