epojisteni logo
blg-srt-crush

Auta s nedokončenou registrací již nebudou smět na silnice

16. 6. 2015
|
Délka čtení: 8 min.

Od 1. července již nebude možné vyjet na silnice s vozidlem, jehož převod nebyl řádně dokončen. Provoz vozidel v tzv. polopřevodu neumožňuje novela zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, který vstoupil v platnost již na počátku letošního roku. Vlastníci však získali na dokončení převodu půl roku.

Ačkoliv vláda i média od počátku roku motoristy upozorňují na nutnost dokončení převodu, registry vozidel v ČR stále evidují více než 728 000 vozidel, jejichž  vlastník není uveden. Od počátku roku se počet nedokončených registrací snížil pouze o 55 000 aut.

Podle ministra dopravy Dana Ťoka má přitom zhruba 100 000 aut platnou technickou prohlídku i povinné ručení  a jsou legálně provozovány. To se však změní k datu 1. července, kdy tato vozidla již nebudou smět na silnice.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Co je polopřevod?

Polopřevod je stav, kdy původní majitel (prodávající) vozidlo řádně odhlásil. Nový majitel (kupující) jej však z nejrůznější důvodů dosud nepřihlásil. Většina aut v tomto případě není provozována nebo byla dokonce zlikvidována. Majitelé však vozidlo nepřihlásili či neodhlásili, protože nechtěli platit likvidační poplatek. Stát tak přišel o desítky milion korun. Zbývají vozidla mají platný technický průkaz, jsou pojištěná a stále provozována.

A právě těchto vozidel se nový zákon týká nejvíce. Vozidla, která se po silnicích pohybují bez nedokončeného převodu, budou dnem 1. července prohlášená za vyřazená. Vozidlo bude vyřazeno z registru vozidel a již jej nepůjde přihlásit. Technický průkaz bude automatický zneplatněn, stejně jako povinné ručení. Motoristé, kteří budou i přesto vozidlo provozovat, se vystavují sankcím ze strany Policie ČR. V případě zaviněné nehody budou povinni uhradit veškerou způsobenou škodu.

K dokončení polopřevodu zbývá 14 dní

Již za 14 dní nebude možné vyrazit s vozidlem v polopřevodu na české silnice. Ministerstvo dopravy se snaží aktivně upozornit všechny motoristy, kterých se tato změna týká, prostřednictvím osvětové kampaně. Média rovněž na nutnost dokončení převodů upozorňují.

Řidič, kteří si nejsou řádnou registrací jistí, tak mohou učinit na stránkách www.dokonceteregistraci.cz. Zde stačí vyplnit platnou registrační značku (RZ či SPZ) a vlastník vozidla se ihned dozví, zda má vozidlo napsané na své jméno. Jména by také měla být shodná jak v malém, tak i velkém technickém průkazu.

Ministerstvo dopravy varuje, že všechny registrační značky vozidel vyřazených po 1. červenci budou zveřejněny na internetu.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.