epojisteni logo
blg-srt-crsh

Zkontrolujte si povinnou výbavu u svého vozidla

19. 4. 2019
|
Délka čtení: 8 min.

Zkontrolujte si povinnou výbavu u svého vozidla

Ruku na srdce. Kdy naposledy jste kontrolovali stav  autolékárničky  nebo sadu žárovek? A jste si jisti, že náhradní žárovky a  pojistky  jsou ještě součástí povinné výbavy? Pojďme si společně zkontrolovat povinnou výbavu od A do Z.

Auto je úžasná věc, která nás rychle dopraví z bodu A do bodu B. Aby přesun proběhl rychle, bez problémů a bezpečně, je třeba auto neustále udržovat v dobrém technickém stavu. S tím souvisí i povinná výbava, díky které máme potřebné věci po ruce. Například když nám bouchne pneumatika nebo si nehoda vyžádá rychlé ošetření.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Změny v povinné výbavě od 1. října 2018

Poslední významnější změna povinné výbavy motorových vozidel a motocyklů proběhla loni na podzim ke dni 1. října 2018. Z povinné výbavy byly konečně odstraněny náhradní žárovky a pojistky, které si stejně většina řidičů neuměla a neumí vyměnit. U nových a moderních aut výměnu navíc zvládne provést pouze odborný servis.

K dalším změnám patří zrušení expirace u lékárniček. Lékárničku tedy není nutné vyhazovat kvůli vypršení expirační lhůty. Změny proběhly i ve vybavení lékárničky. Změnilo se také ustanovení týkající se rezervy a sady určené na opravu poškozeného kola.

„Vozit povinně v autě žárovky nebo pojistky už je v současnosti zbytečné, u nových aut řidiči stejně nechávají výměnu světel na servisu. Stejně tak po domluvě s ministerstvem zdravotnictví jsme se rozhodli, že pro první pomoc postačí lékárnička bez roušky, nebo náplastí s polštářkem a už jí nebude nutné měnit kvůli expiraci,“ uvedl loni Dan Ťok, ministr dopravy.

Povinná výbava v roce 2019

Aktuálně povinnou výbavu tvoří autolékárnička, reflexní vesta a výstražný trojúhelník. Náhradní kolo (rezervu) s nářadím potřebnou k výměně (tj. příruční zvedák neboli hever a klíč na matice) jsou povinni vozit pouze řidiči, jejichž vozidla nepoužívají pneumatiky umožňující nouzové dojetí, řidiči, kteří nemají sadu pro bezmontážní opravu vzniklého defektu a jako poslední řidiči, kteří mají sjednanou nonstop asistenční službu k povinnému ručení či havarijnímu pojištění.

K odlehčení došlo u autolékárničky, z jejíhož obsahu byly vyjmuty následující tři věci - trojcípý šátek, náplast s polštářkem a plastová rouška. Podle druhu motorového vozidla je třeba zvolit odpovídající typ lékárničky

3 typy velikosti lékárničky dle druhu vozidla:

Velikost I - pro vozidla se 4 koly a více - lékárnička musí obsahovat 3x obvaz hotový s 1 polštářkem, 3x obvaz hotový se 2 polštářky, hladkou náplast v cívce, škrtící pryžové obinadlo, pryžové rukavice, nůžky a izotermickou fólii

Velikost II - vozidla pro hromadnou přepravu maximálně 80 cestujících včetně, lékárnička musí obsahovat 5x obvaz hotový s 1 polštářkem, 5x obvaz hotový se 2 polštářky, 2x hladkou náplast v cívce, 3x škrtící pryžové obinadlo, 2x pryžové rukavice, nůžky a izotermickou fólii

Velikost II - vozidla pro hromadnou přepravu více než 80 cestujících, lékárnička musí obsahovat 10x obvaz hotový s 1 polštářkem, 10x obvaz hotový se 2 polštářky, 4x hladkou náplast v cívce, 5x škrtící pryžové obinadlo, 4x pryžové rukavice, nůžky a izotermickou fólii

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.