epojisteni logo
blg-srt-spz

V Česku se krade pětkrát více vozidel oproti Německu

V Česku se krade pětkrát více vozidel oproti Německu

V České republice jsou denně ukradeny desítky aut. Podstatná část postižených řidičů přitom nemá uzavřené havarijní pojištění, a tudíž neobdrží pojistné, za které by si pořídili nový vůz. Velmi zajímavé je přitom porovnání statistik mezi Českem a Německem z let 2013 a 2014, které dokazují, že v Česku se krade pětkrát více i přesto, že v Německu jezdí několikanásobně více osobních vozidel.

Statistiky z let 2013 a 2014 dokazují, že k největším počtům krádeží osobních aut dochází v oblasti hranic a nejvíce na české straně. Už delší dobu Česká policie při odhalování gangů zlodějů aut intenzivně spolupracuje s německou i polskou policií. V dubnu 2014 se jim například podařilo odhalit skupinu tří mužů a ženy, kterým se podařilo ukrást přes 120 osobních vozidel v hodnotě 30 milionů korun. Další skupina zlodějů, kteří se zaměřovali na krádeže aut v Německu, byla odhalena v Polsku.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Německo má téměř desetkrát větší vozový park

V roce 2013 německý vozový park čítal přibližně 43,5 milionů osobních vozidel, v Česku se pohybovalo zhruba 4,3 milionů osobních vozidel. Za stejné období bylo ukradeno 10 736 osobních vozidel v České republice a 18 805 osobních vozidel v Německu.

Zatímco v Německu bylo v tomto roce ukradeno “pouze” 0,43 aut na 1 000 provozovaných, v Česku to bylo dokonce 2,23 aut. Oproti roku 2012 zaznamenala nárůst krádeží aut česká (o 3 %) i německá strana (o 4 %).

„Kdybychom přepočetli poměr odcizených vozidel na prodej nových vozidel, vychází nám, že v Německu se kradou auta dokonce desetkrát méně než u nás. A to je alarmující číslo,“ zdůraznil Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia

Oblíbenými značkami zlodějů jsou Škoda a Volkswagen

V rámci České republiky se hodně krade v hlavním městě Praha. Dokazují to čísla, která pravidelně zveřejňuje Česká policie. Za hlavním městem následuje Ústecký, Liberecký, Středočeský a Moravskoslezský kraj. Mezi zloději jsou nejvíce oblíbené “škodovky” a vozidla značek Volkswagen, Ford a Renault, nejvíce zastoupené zahraniční značky vozidel na českých silnicích.

Počet v Česku odcizených vozidel podle značky v roce 2013
Značka vozidlaPočet ukradených vozidel

Škoda

3 809

Volkswagen

566

Ford

414

Renault

353

Peugeot

258

Audi

191

Mercedes

180

BMW

177

Seat

165

Opel

157


Také v sousedním Německu se vozidla kradou především ve velkých městech. Největší počet krádeží je však evidován v příhraničních oblastech s Českou republikou a Polskem, tedy na území bývalého Východního Německa. Zde je ukradena jedna šestina všech evidovaných odcizených vozidel. V Německu jsou mezi zloději nejvíce oblíbeny značky Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes a opět Škoda.

Počet v Německu odcizených vozidel podle značky v roce 2013
Značka vozidlaPočet ukradených vozidel

Volkswagen

5 949

Audi

2 841

BMW

2 748

Mercedes

1 065

Škoda

758

Toyota

758

Opel

637

Ford

570

Mazda

470

Renault

384



Vaše vozidlo před zloději ochránit nelze. Před finančními důsledky krádeže Vás však ochránit dokážeme. Sjednejte si u nás  havarijní pojištění  a své peníze dostanete vždy zpět.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.