epojisteni logo
autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene

Nejdražší auto na světě: Které to je a kolik stojí?

11. 1. 2021
|
Délka čtení: 8 min.

Téměř každý rok se na trhu objeví nějaký ten luxusní “super” vůz, který usiluje o titul nejrychlejšího nebo nejdražšího auta na světě, nejlépe obojí. Za neskutečné ceny se prodávají také starší dnes už legendární supersportovní vozidla. Která z nich ohromila svět nejvíce?

Stanovit nejdražší auto na světě není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nejdráže se zpravidla prodávají luxusní supersporty od známých výrobců aut, jako je Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg a další. 

Je však třeba odlišit supersporty homologované pro použití nejen na okruhy, ale také na běžné silnice a supersporty určené pouze pro závodní okruhy. Jedná se o rozdílná auta a cenové rozdíly mezi nimi jsou obrovské. Silniční luxusní auto vychází levněji oproti závodním speciálům a to zejména těm vyrobeným v 60. letech minulého století.

Ferrari 250 GTO - rekordman mezi nejluxusnějšími auty světa

Rekordmana mezi luxusními auty prodávané za nehorázné sumy představuje už hezkou řádku let úchvatný legendární model pd italské automobilky a výrobce luxusních sporťáků Ferrari 250 GTO.

Například v roce 2018 se jeden kousek modelu Ferrari GTO s výrobním číslem 4153GT  z rocku 1963 prodal za ztěží uvěřitelných 1,5 miliardy korun. Podle odborníků cena tohoto konkrétního modelu může vyšplhat během pár o dalších 500 miliard korun. Takový vůz nelze považovat ani za veterána, ani za sběratelský kousek, ale za opravdu výnosnou investici.

Ferrari 250 GTO se vyrábělo v letech 1962 až 1964 a vyrobeno bylo pouze 36 kusů. I díky tomu se jedná o raritu mezi sportovními speciály a konkrétně s výše uvedeným modelem se na silnici neprojedete. Je to totiž supersportovní závodní automobil určený pouze závodní okruhy. Však se také už v 60. letech mohl řítit maximální rychlostí až 280 km/h.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Pagani Zonda - nejdražší auto světa?

Dle níže uvedeného žebříčku je nejdražším vozidlem na světě exkluzivní model s exoticky znějícím názvem Pagani Zonda HP Barchetta.  Výrobcem je italská automobilka Pagani ze San Cesaria sul Panaro nedaleko Modeny. Jedná se o jedinečný automobil a to nejen z pohledu luxusní ceny, která se pohybuje v řádech několika stovek milionů korun.

Jedno z nejluxusnějších aut světa Pagani Zonda se začalo vyrábět v roce 1999, poté co byl oficiálně představen na každoročním autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba byla oficiálně ukončena před osmi lety v roce 2013, kdy Zondu nahradil nový model Pagani Huayra.

Model Pagani Zonda se však povedla natolik, že je o něj mezi experty stále velký zájem i po osmnácti letech existence. Nová Pagani Huayra ji dosud nepřekonala. Bohatá klienta si Zondu stále žádá a díky tomu mohou stále vznikat nové kusy na objednávku, případně se na trhu objeví pár kousků limitované edice.

Nejluxusnější edice Pagani Zonda HP Barchetta

Jedním z TOP verzí je nádherná Pagani Zonda HP Barchetta z roku 2017. Iniciály v názvu HP znamenají jméno zakladatele automobilky Horacia Paganiho, který si tento konkrétní kus nechal vyrobit na míru jen pro sebe. 

Horaciova milovaná Pagani Zonda HP Barchetta se od “běžné” verze poměrně hodně liší a to zejména díky jedinečným aerodynamickým vlastnostem.  Jedná se o typ otevřeného sportovního vozidla (angl. speedster, it. barchetta) s nízkým čelním sklem protaženým do strany podobně, jak se to u sportovních aut dělalo v 60. letech. 

Pod kapotou této unikátní Zondy se ukrývá skvost mezi motory a to atmosférický vidlicový dvanáctiválec AMG o objemu 7,3 litrů s nenahraditelným zvukem. 

Žebříček dvaceti  nejdražších vozidel  na světě (včetně ceny):

  1. Pagani Zonda HP Barchetta za 400 mil. Kč

  2. Rolls-Royce Sweptail za 342 mil. Kč

  3. Bugatti La Voiture Noire za 320 mil. Kč

  4. Bugatti Centodieci za 240 mil. Kč

  5. Aston Martin DBZ Centenary Edition za 160 mil. Kč

  6. Bugatti Divo za 133 mil. Kč

  7. Bugatti Chiron Super Sport 300 za 112 mil. Kč

  8. Pagani Huayra BC Roadster za 98 mil. Kč

  9. Koenigsegg Jesko Absolut za 80 mil. Kč

  10. Lamborghini Sian za 80 mil. Kč

  11. Aspark Owl za 78 mil. Kč

  12. Pininfarina Battista za 69 mil. Kč

  13. Mercedes-AMG One za 67 mil. Kč

  14. Aston Martin Valkyrie za 67 mil. Kč

  15. Koenigsegg CCXR Trevita za 59 mil. Kč

  16. Lamborghini Centenario za 53 mi. Kč

  17. McLaren Speedtail za 52 mil. Kč

  18. Koenigsegg Gemera za 45 mil. Kč

  19. Ferrari Monza SP1 a SP2 za 43 mil. Kč 

  20. McLaren Elva za 42 mil. Kč

Zdroj: Garaz.cz

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.