epojisteni logo
autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene

Nejdražší auto na světě: Které to je a kolik stojí?

11. 1. 2021
|
Délka čtení: 8 min.

Téměř každý rok se na trhu objeví nějaký ten luxusní “super” vůz, který usiluje o titul nejrychlejšího nebo nejdražšího auta na světě, nejlépe obojí. Za neskutečné ceny se prodávají také starší dnes už legendární supersportovní vozidla. Která z nich ohromila svět nejvíce?

Stanovit nejdražší auto na světě není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nejdráže se zpravidla prodávají luxusní supersporty od známých výrobců aut, jako je Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg a další. 

Je však třeba odlišit supersporty homologované pro použití nejen na okruhy, ale také na běžné silnice a supersporty určené pouze pro závodní okruhy. Jedná se o rozdílná auta a cenové rozdíly mezi nimi jsou obrovské. Silniční luxusní auto vychází levněji oproti závodním speciálům a to zejména těm vyrobeným v 60. letech minulého století.

Ferrari 250 GTO - rekordman mezi nejluxusnějšími auty světa

Rekordmana mezi luxusními auty prodávané za nehorázné sumy představuje už hezkou řádku let úchvatný legendární model pd italské automobilky a výrobce luxusních sporťáků Ferrari 250 GTO.

Například v roce 2018 se jeden kousek modelu Ferrari GTO s výrobním číslem 4153GT  z rocku 1963 prodal za ztěží uvěřitelných 1,5 miliardy korun. Podle odborníků cena tohoto konkrétního modelu může vyšplhat během pár o dalších 500 miliard korun. Takový vůz nelze považovat ani za veterána, ani za sběratelský kousek, ale za opravdu výnosnou investici.

Ferrari 250 GTO se vyrábělo v letech 1962 až 1964 a vyrobeno bylo pouze 36 kusů. I díky tomu se jedná o raritu mezi sportovními speciály a konkrétně s výše uvedeným modelem se na silnici neprojedete. Je to totiž supersportovní závodní automobil určený pouze závodní okruhy. Však se také už v 60. letech mohl řítit maximální rychlostí až 280 km/h.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Pagani Zonda - nejdražší auto světa?

Dle níže uvedeného žebříčku je nejdražším vozidlem na světě exkluzivní model s exoticky znějícím názvem Pagani Zonda HP Barchetta.  Výrobcem je italská automobilka Pagani ze San Cesaria sul Panaro nedaleko Modeny. Jedná se o jedinečný automobil a to nejen z pohledu luxusní ceny, která se pohybuje v řádech několika stovek milionů korun.

Jedno z nejluxusnějších aut světa Pagani Zonda se začalo vyrábět v roce 1999, poté co byl oficiálně představen na každoročním autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba byla oficiálně ukončena před osmi lety v roce 2013, kdy Zondu nahradil nový model Pagani Huayra.

Model Pagani Zonda se však povedla natolik, že je o něj mezi experty stále velký zájem i po osmnácti letech existence. Nová Pagani Huayra ji dosud nepřekonala. Bohatá klienta si Zondu stále žádá a díky tomu mohou stále vznikat nové kusy na objednávku, případně se na trhu objeví pár kousků limitované edice.

Nejluxusnější edice Pagani Zonda HP Barchetta

Jedním z TOP verzí je nádherná Pagani Zonda HP Barchetta z roku 2017. Iniciály v názvu HP znamenají jméno zakladatele automobilky Horacia Paganiho, který si tento konkrétní kus nechal vyrobit na míru jen pro sebe. 

Horaciova milovaná Pagani Zonda HP Barchetta se od “běžné” verze poměrně hodně liší a to zejména díky jedinečným aerodynamickým vlastnostem.  Jedná se o typ otevřeného sportovního vozidla (angl. speedster, it. barchetta) s nízkým čelním sklem protaženým do strany podobně, jak se to u sportovních aut dělalo v 60. letech. 

Pod kapotou této unikátní Zondy se ukrývá skvost mezi motory a to atmosférický vidlicový dvanáctiválec AMG o objemu 7,3 litrů s nenahraditelným zvukem. 

Žebříček dvaceti  nejdražších vozidel  na světě (včetně ceny):

  1. Pagani Zonda HP Barchetta za 400 mil. Kč

  2. Rolls-Royce Sweptail za 342 mil. Kč

  3. Bugatti La Voiture Noire za 320 mil. Kč

  4. Bugatti Centodieci za 240 mil. Kč

  5. Aston Martin DBZ Centenary Edition za 160 mil. Kč

  6. Bugatti Divo za 133 mil. Kč

  7. Bugatti Chiron Super Sport 300 za 112 mil. Kč

  8. Pagani Huayra BC Roadster za 98 mil. Kč

  9. Koenigsegg Jesko Absolut za 80 mil. Kč

  10. Lamborghini Sian za 80 mil. Kč

  11. Aspark Owl za 78 mil. Kč

  12. Pininfarina Battista za 69 mil. Kč

  13. Mercedes-AMG One za 67 mil. Kč

  14. Aston Martin Valkyrie za 67 mil. Kč

  15. Koenigsegg CCXR Trevita za 59 mil. Kč

  16. Lamborghini Centenario za 53 mi. Kč

  17. McLaren Speedtail za 52 mil. Kč

  18. Koenigsegg Gemera za 45 mil. Kč

  19. Ferrari Monza SP1 a SP2 za 43 mil. Kč 

  20. McLaren Elva za 42 mil. Kč

Zdroj: Garaz.cz

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • 23. července 2024|Petr Pohůdka
    Parametry výpočtu ceny povinného ručení a havarijního pojištění

    Pojištění vozidla tvoří nedílnou součást výdajů spojených s jeho provozem. Povinné ručení musí mít podle zákona sjednané každý provozovatel vozidla. Havarijní pojištění sice povinné není, ale zejména u novějších a dražších vozů by mělo být samozřejmostí. Ceny pojistek se u různých vozidel a osob značně liší. Jak pojišťovny vypočítají cenu povinného ručení a havarijního pojištění?

  • havarijní pojištění bez spoluúčasti
    22. července 2024|Jana Březinová
    Připojištění k havarijnímu pojištění

    Havarijní pojištění sice není povinné, ale jeho sjednání vám zajistí komplexní ochranu vozidla i pasažérů. Obzvlášť, když si sjednáte praktická připojištění – skel, zavazadel, úrazu nebo právní ochrany. Jak přesně jednotlivá připojištění fungují?

  • dva-kluci-u-auta
    17. července 2024|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • blg-srt-spz
    12. července 2024|Petr Woff
    Krádeže vozidel v ČR: Statistiky a tipy pro každý kraj

    Zloději každoročně ukradnou tisíce českých aut, přičemž některé lokality a modely vyhledávají častěji než jiné. Mezi nejrizikovější oblasti patří Praha, Liberecký nebo Ústecký kraj. Nejohroženějšími značkami jsou Škoda, Volkswagen a Ford. Krádeže aut zachycujeme v regionálních, celostátních a mezinárodních statistikách, které odhalují zajímavé trendy.

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|ePojisteni
    7 případů, kdy se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco povinnost povinného ručení určuje zákon, havarijní pojištění si řidiči sjednávají dobrovolně. Tomu odpovídá i jeho nabídka, která nepokrývá všechny skupiny řidičů. Kdy se vyplatí havarijní pojištění a co všechno kryje?

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?