epojisteni logo
vymena-olejeI

Znáte linku pomoci řidičům 1224?

Znáte linku pomoci řidičům 1224?

Všichni jistě znáte linky 150, 155, 158 a 112, které Vás rychle spojí se záchrannou službou, hasiči či policií. Ale co Vám říká linka 1224? Jedná se o unikátní službu všech českých pojišťoven. V případě nehody či poruchy stačí zavolat na tuto linku a dostane se Vám odpovídající pomoci.

Při poruše auta či nehodě není snadné dohledat číslo na asistenční službu své pojišťovna. Jako naschvál není číslo nikde po ruce, chladná hlava není na dosah a všude vládne nepříjemné rozrušení a negativní emoce. Proto se české pojišťovny dohodli na unikátní lince pomoci řidičům 1224. Na tuto linku mohou řidiči v případech nouze zavolat bez ohledu na to, u jaké pojišťovny mají uzavřené  povinné ručení  či havarijní pojištění.

Linka pomoci řidičům jim okamžitě zajistí pomoc, asistenci či odtah přesně v takovém rozsahu, jaký mají ve své pojistné  smlouvě. Jedná se o velmi jednoduchou a efektivní služba, které pomáhá odstranit následky nehod mnohem rychleji. Řidiče navíc ochrání před společnostmi, které jim nabídnou zdánlivě bezplatnou pomoc. Ve skutečnosti je však jejich pomoc velmi často draze zaplacená.

„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo. Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Dlouhé číslo asistenční služby své pojišťovny si nemusíte pamatovat

České pojišťovny si uvědomují, že nehody jsou stresovou situací, při které nelze snadno zachovat chladnou hlavu. Řidiči a další účastníci se náhle musí vyrovnat se situacemi, na které nebyli připraveni. Jejich reakce jsou logicky velmi chaotické a to zejména v případech závažných nehody, při kterých dojde ke škodám na majetku a zranění.

„Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby. Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter.

Rychlejší odstranění následků nehod

Čím rychleji jsou následky nehody odstraněné, tím rychleji je obnovená bezpečnost na silnicích. Nejprve je vždy nutné zajistit místo nehody a přivolat potřebné složky integrovaného záchranného systému. „Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody. Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů. Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ říká Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS).

Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte

Kromě toho, že je linka snadno zapamatovatelná a dostupná, také chrání řidiče před tzv. lovci nehod. Tyto společnosti se “jakoby náhodou” zjeví u nehody a vystresovaným řidičům nabízí rychlou pomoc. Ve skutečnosti však využijí situace a řidičům vnutí zbytečné a hlavně drahé služby, které jim pojišťovna neuhradí. Na lince 1224 se řidičům dostane profesionální pomoci zcela zdarma.

Ačkoliv byla linka spuštěna již v listopadu 2014, mnoho lidí o ní neví. Dosud ji využilo přes 8 000 řidičů. Pojišťovny však uvádí, že zájem díky informačním kampaním stále narůstá a to až o 25 procent. Linka je nově uváděná na zelených kartách, záznamu o dopravní nehodě i webových stránkách jednotlivých pojišťoven.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.