epojisteni logo
mlada-ridicka

Je vám méně než 30 let? Za povinné ručení zaplatíte více než váš otec i dědeček

17. 1. 2018
|
Délka čtení: 5 min.

Už dávno neplatí, že cenu povinného ručení pojišťovny určují na základě objemu či výkonu motoru pojišťovaného vozidla. Zásadní roli při výpočtu pojistného stále častěji hraje věk řidiče. Čím mladší jste, tím více jste pro pojišťovny rizikovější a tím více zaplatíte více za povinné ručení.

Už dávno neplatí, že pojišťovny určují cenu povinného ručení jen na základě objemu či výkonu motoru pojištěného vozidla. Zásadní roli při výpočtu pojistného stále častěji hraje věk řidiče. Riziková skupina řidičů je mladá generace, ale na druhou stranu také starší osoby. Čím mladší jste, tím jste pro pojišťovny rizikovější, a tím více zaplatíte za povinné ručení. Pojišťovny obvykle přistupují k navýšení ceny pojistky u osob do 25 let, případně do 30 let, poté opět u osob nad 60 let. Naopak řidiči kolem čtyřicítky jsou nejméně rizikovou skupinou řidičů a mají povinné ručení nejlevnější.

Patříte mezi rizikovou skupinu u povinného ručení? Vyberte si to nejvýhodnější.


Rozhodnutí pojišťoven o dražším povinném ručení pro mladé není rozmarem pojišťoven, ale vychází z dlouhodobých dat. Statistiky zcela jasně ukazují, že mladí řidiči jezdí riskantněji, mají méně řidičských zkušenosti a způsobují více nehod než starší motoristé. Jenomže mladí lidé mají za ušima a své zánovní auto si pojistí třeba na svého dědečka.

Na jinou osobu má auto pojištěno téměř 60 % mladých

Že tento způsob, jak si zlevnit povinné ručení, mladí lidé velmi dobře znají, ukazují statistiky českých pojišťoven. Buď se o této možnosti dozvěděli od svých rodičů a prarodičů, nebo je na to dokonce upozornil obchodní zástupce pojišťovny. Každý obchod se počítá. Samozřejmě se tato informace velmi rychle šíří mezi přáteli, studenty i kolegy v práci.

Pojišťovna Generali například uvádí, že 57 % mladých lidí má povinné ručení na své auto sjednané na jinou osobu. Nejčastěji se jedná o otce (27 %), matku (17 %) a prarodiče. Riziková skupina řidičů často uzavírá pojistky také na partnery, kamarády či dokonce kolegy z práce. Nemuseli přitom své příbuzné nijak přemlouvat. Většinou stačí slíbit, že budou jezdit opravdu opatrně. Zbývajících 43 % mladých řidičů se zodpovědností nebojí a své auto si pojistili na sebe.

Zajímavý vliv má tento trend na chování mladších řidičů ve věku do 30 let za volantem. Ti, kteří mají pojištění sjednané na sebe, způsobují méně nehod. „Z našich analýz přitom jasně plyne, že mladí řidiči, kteří si auto pojistí na někoho jiného, bourají významně častěji než ti, kteří si auto pojišťují na sebe,“ uvedl Miroslav Matějka z pojišťovny Generali.

Hlavně, když je povinné ručení levnější

Mladí lidé příliš nepřemýšlí nad tím, co se může stát, dokud se nehoda opravdu nestane. Většinou dokonce ani netuší, jak vysoký bonus vlastně tímto způsobem ztrácí. Nejdůležitější je pro ně výsledná cena povinného ručení. Čím levnější je, tím lépe. Ušetřené peníze přece dokáží utratit za mnohem zajímavější věci.

Podle toho to také na silnicích vypadá. Hýří sebevědomím, protože je netrápí ztráty bonusu. Hodně z nich je přesvědčeno, že patří mezi velmi dobré řidiče. Bohužel realita se s jejich názorem neshoduje. Mladí řidiči, zejména pánové, jezdí příliš rychle a riskantně, a patří mezi časté viníky dopravních nehod.

Pojištění na jinou osobu však může mít negativně důsledky zejména pro osobu, na kterou je povinné ručení uzavřené. „Pokud si mladý řidič pojistí vozidlo třeba na otce, pak v případě, že nabourá, musí počítat s tím, že především negativně ovlivní vyjetý bonus právě jemu. A to s následným dopadem na cenu pojištění jak u vlastního vozidla, tak u vozidla otce. Nakonec se tak pojištění prodraží celé rodině,” upozorňuje na možná rizika Miroslav Matějka.

Povinné ručení na jinou osobu s přirážkou

Některé pojišťovny se rozhodly, že s touto praxí zatočí. V případě, že chce povinné ručení uzavřít jiná osoba než majitel vozidla, účtují k ceně pojistného přirážku. V konečném součtu tak povinné ručení pro mladé vychází stejně draho, jakoby si mladý řidič udělal pojistku na staršího příbuzného.

Chcete si porovnat, jak se obě varianty liší? Sjednejte si nejvýhodnější povinné ručení online. V možnostech stačí zaškrtnout, zda je vlastník vozidla shodný s pojistníkem.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Autor - Jana Březinová
Jana BřezinováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.

  • zelena-karta-v-mobilu-za-volantem
    20. ledna 2022|Monika Šaríková
    Nově by si řidiči měli vystačit se zelenou kartu i v elektronické podobě

    Zelená karta v listinné podobě už nebude v Česku třeba. Ministerstvo financí na konci roku podpořilo řidiče, který v rámci silniční kontroly jako doklad o povinném ručení předložil dokument uložený v mobilním telefonu. Řidiči, kteří se k podobnému kroku odhodlají, by však měli být připraveni na to, že policie nemusí být ještě informována.