epojisteni logo

Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

31. 8. 2022
|
Délka čtení: 6 min.

Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.


Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.


V roce 2017 to byla každá 9. nehoda. Oproti loňskému roku se tedy situace výrazně zhoršila. Od ledna do července letošního roku Policie ČR evidovala přesně 10 110 dopravních nehod, od kterých ujeli viníci. V celkovém objemu nehod činí jejich podíl 17,2 %, což je nejhorší číslo do roku 1993. V důsledku neposkytnutí první pomoci letos zemřelo 8 osob. Jedním z nejhorších byly v minulosti roky 1993 a 1997.

“Ujetí od dopravní nehody je jedna z nejhorších věcí, které se může řidič dopustit. Kromě toho, že je to nezákonné, je takové chování naprosto nemorální. Včasná pomoc u těžkých zranění rozhoduje v řadě případů o tom, jak vážné následky si oběť nehody odnese a někdy i o tom, jestli člověk zůstane naživu,” uvedl Tomáš Neřold, pověřený vedoucí BESIP.

Největší nárůst eviduje hlavní město Praha a Karlovarský kraj

Oproti loňskému roku je to zásadní rozdíl, protože od smrtelné nehody ve stejném období neujel žádný viník a nikdo z tohoto důvodu nezemřel. To však neznamená, že by situace byla o hodně lepší. V roce 2017 došlo k 17 556 nehodám, u kterých viník zmizel. Při těchto nehodách zemřelo za celý 7 lidí a zraněno jich bylo celkem 693, což je nejméně od roku 1993

Nejvyšší nárůst, co se týče počtu takových nehod, hlásí Praha a to o 283 nehod více. Praze je rovněž připisováno nejvíce zraněných osob. Procentuálně “vede” Karlovarský kraj, který zaznamenal o 47 % více nehod, které opustil jejich viník. Naopak 9 krajů nehlásí ani jedno úmrtí.

Viníkovi, který ujede od nehody, hrozí ztráta bodů i pokuta

Ujetí od místa dopravní nehody je považováno za jeden z nejzávažnějších dopravních přestupků. Jedná se neprodlené nezastavení vozidla a nedovolené opuštění místa dopravní nehody, případně neprodlené nevracení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo po ohlášení dopravní nehody. Viníkovi hrozí získání “trestných” bodů v rámci bodového systému, finanční pokuta i zákaz činnosti.

V rámci bodového systému může být řidiči, který opustil místo nehody, připsáno 7 bodů. Na místě viníkovi hrozí pokuta až 5 000 Kč, ve správním řízení pak nejméně 2 500 Kč a nejvíce 5 000 Kč. V případě vážné nehody nezodpovědnému řidič hrozí zákaz činnosti (řízení vozidla) až na 6 měsíců, v případě opakovaného spáchání přestupku až na 12 měsíců.

„Každou nehodu je nutné ohlásit neprodleně, zavolat policii a počkat na místě. Pokud se tato, byť na první pohled banální nehoda, oznámí dodatečně, hrozí řidičům sankce za přestupek v souvislosti s ujetím od dopravní nehody. Tyto situace jsou dost podceňované. Je nutné si v této souvislosti uvědomit, že vzhledem k tomu, že dnes jsou stále více rozšířené kamerové systémy, je možné takové přestupce a pachatele dohledat,“ uvedl Ondřej Horázný, předseda Asociace autoškol ČR.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • 23. července 2024|Petr Pohůdka
    Parametry výpočtu ceny povinného ručení a havarijního pojištění

    Pojištění vozidla tvoří nedílnou součást výdajů spojených s jeho provozem. Povinné ručení musí mít podle zákona sjednané každý provozovatel vozidla. Havarijní pojištění sice povinné není, ale zejména u novějších a dražších vozů by mělo být samozřejmostí. Ceny pojistek se u různých vozidel a osob značně liší. Jak pojišťovny vypočítají cenu povinného ručení a havarijního pojištění?

  • blg-srt-spz
    12. července 2024|Petr Woff
    Krádeže vozidel v ČR: Statistiky a tipy pro každý kraj

    Zloději každoročně ukradnou tisíce českých aut, přičemž některé lokality a modely vyhledávají častěji než jiné. Mezi nejrizikovější oblasti patří Praha, Liberecký nebo Ústecký kraj. Nejohroženějšími značkami jsou Škoda, Volkswagen a Ford. Krádeže aut zachycujeme v regionálních, celostátních a mezinárodních statistikách, které odhalují zajímavé trendy.

  • 03. července 2024|Petr Pohůdka
    Alkohol a dovolená: Na co si dát pozor (nejen za volantem)

    Nedovedete si představit dovolenou bez sklenky místního vína nebo koktejlu na pláži? I jinak sladký nápoj vám může pořádně zhořknout, pokud zároveň dojde k pojistné události. Problémy vám nezpůsobí jen alkohol za volantem, promile v krvi uškodí také při řešení úrazů nebo poškození cizího majetku. Co byste měli vědět, než si v zahraničí objednáte první drink?

  • dalnice-aktualita
    30. června 2024|Petr Pohůdka
    Dálniční známky v ČR a Evropě 2024

    Ve většině evropských zemí je stejně jako v ČR zpoplatněné užívání dálnic a dalších vybraných vozovek. Některé státy využívají dálniční známky, jinde funguje systém mýtného. V několika zemích mohou řidiči jezdit po dálnicích dokonce zadarmo. Jaké jsou ceny dálničních známek v Evropě, jak se dálniční známky kontrolují a kde zjistíte jejich platnost?

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.