epojisteni logo
autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene

Povinné ručení v rámci pojištění flotily aut vyjde levněji

7. 3. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Povinné ručení v rámci pojištění flotily aut vyjde levněji

Cena povinného ručení se hodně liší v závislosti na různých faktorech. Pojistné ovlivňuje nejen auto, ale také, jeho věk, adresa, zkušenosti, bezeškodní průběh a další. Někteří řidiči však platí mnohem méně, než je běžné. Jak je to možné? S největší pravděpodobností jsou součástí flotily aut.

Možnost pojištění celé flotily aut nejčastěji využívají firem, které vlastní více vozidel (např. dopravní firmy, velké firmy s velkým vozovým parkem či sběratelé aut). Flotilové pojištění vozidel zahrnuje jak zákonné povinné ručení, tak i havarijní pojištění, a to za daleko výhodnějších podmínek, než kdyby se každé auto pojišťovalo zvlášť.

Co je to flotila?

Za flotilu lze považovat tři vozidla a více, které jsou ve vlastnictví jednoho majitele či jedné firmy. Povinné ručení flotily přitom chrání vozový park jako celek. To znamená, že zahrnuje smluvený počet vozidel. Hlavní výhodou je však výrazně nižší cena za pojištění. Platí, že čím více vozidel flotila zahrnuje, tím lepší podmínky firma získá.

Pojištění flotil aut bývá uzpůsobené na míru klienta, a to zejména v případě provozovatelů přepravních a dopravních služeb, kteří vyžadují speciální podmínky. Firma navíc získá vlastního manažera, s nímž řeší jakékoliv požadavky a problémy týkající se pojištění flotil včetně pojistných událostí. Velmi často také platí, že požadavky flotil pojišťovny vyřizují přednostně.

Jak pojištění flotil funguje?

Pro firmy je pojištění flotil výhodné v každém případě. Nemusí totiž pojišťovat každé auto zvlášť. Při nákupu nového vozidla stačí do pojišťovny poslat vyplněnou jednoduchou přihlášku a pojišťovna zařídí zbytek. Stejný proces probíhá i při prodeji vozidla. V takovém případě klient svému pojišťovacímu makléři pošle odhlášku.

Další rozdíl spočívá ve fakturaci pojištění. Zatímco “obyčejný” pojistník  platí pojištění jednorázově na celý rok, v případě flotil probíhá fakturace dle dohody měsíčně, čtvrtletně, pololetně i ročně. Četnost fakturace závisí na velikosti flotil a změnám. Pokud se vozový park mění častěji, je lepší častější fakturace.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jaká kritéria ovlivňují pojistné u pojištění flotily?

V případě pojištění flotily aut můžeme hovořit o třech základních kritérií, které ovlivňují výši pojistného. Jedná se o velikost flotily, činnost firmy a škodní historii.

  • Velikost a složení flotily - základní kritérium rozhodující o ceně. Čím větší vozový park si firma přeje pojistit, tím lepší cenu obdrží.

  • Činnost flotily - pojišťovna bere také v potaz, zda vozidla slouží k přepravě osobě, nákladu, zda přepravují nebezpečný náklad ADR apod. Speciálním druhem jsou rodinné flotily, taxi služby či veřejná doprava.

  • Škodní historie - i v případě flotil pojišťovny sledují škodní historii. Čím více nehod, tím horší cenová nabídka. Rozhodující je však bod číslo jedna. Firmy s větší nehodovostí, ale opravdu velkým vozovým parkem zaplatí většinou méně než menší firma s lepším škodním průběhem.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Veronika ČermákováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.