epojisteni logo
blg-cesta

Povinné ručení podle najetých km - chválí jej pojišťovny i klienti

16. 7. 2018
|
Délka čtení: 5 min.

S výpočtem ceny povinného ručení podle najetých kilometrů přišla pojišťovna Allianz před rokem a půl. Dnes hodnotí nový produkt jako úspěšný nejen samotná pojišťovna, ale i klienti, kteří se jej rozhodli vyzkoušet. Od zavedení nového povinného ručení až dosud si jej sjednalo více než 120 tisíc klientů.

Povinné ručení podle najetých kilometrů Allianz pojišťovna zavedla na podzim v roce 2016 pod heslem “Jezdím málo, platím málo”. Od té doby uběhl rok a půl a stále se jedná o revoluční produkt, který jiná pojišťovna dosud nenásledovala. Podle pojišťovny se jednalo o velmi úspěšný krok. Pojištění si přitom nemusí kupovat žádné drahé telematické jednotky, stačí nahlásit stav tachometru.

Daří se českým řidičům tipovat počet najetých kilometrů? Pojišťovna uvádí, že odhad se povedl 47 % řidičům, 17 % odhadovalo více a 36 % najelo o něco více. Podle pojišťovny bude se zkušenostmi přibývat řidičů, jejichž odhad bude správný.

Průměrný nájezd českých řidičů je 5 až 10 tisíc kilometrů

Podle pojišťovny Allianz mohou řidiči ovlivnit to, kolik na pojistném zaplatí, více než v případě klasického výpočtu. Logicky je tento produkt vhodný především pro řidiče, kteří v průběhu roku jezdí méně. Kromě nižšího počtu najetých kilometrů jim hrozí menší riziko vzniku nehody oproti řidičům, kteří za volant usedají každý den.

Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ vysvětluje Veronika Hašplová, ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny.

Kdy se vyplatí povinné ručení podle najetých km?

  • Pokud auto používáte na příležitostné nákupy
  • Jezdíte-li s autem pouze na chalupu
  • Pokud auto slouží jako “druhé v rodině” k občasným výjezdům

Důkazem je pouze fotografie tachometru

Motoristé mají na výběr z několika variant s výběrem vám pomůže srovnání pojistění vozidel. Na začátku pojištěný odhadne počet kilometrů, který za rok ujede. Pojišťovně zašle fotografii tachometru, kde je jasně zřetelný aktuální počet ujetých kilometrů. Dle stavu a odhadu pojišťovna stanoví výši pojistného. Tři měsíce před výročím smlouvy pojištěný opět zašle stav tachometru včetně fotografie a pojišťovna stanoví nové pojistné.

Pokud řidič za pojistné období najede méně kilometrů, pojišťovna mu vrátí přeplatek. V opačném případě řidič doplatí částku, která odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů. Platí, že čím méně pojištěný najede, tím větší slevu na povinném ručení obdrží.

A co možné podvody? „Na pokusy o podvod jsme připraveni. Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky jsou velké. Hrajeme fér a každý, kdo by chtěl podvádět s počtem najetých kilometrů, ohrožuje ostatní klienty a jejich férovou cenu,“ říká Ludvík Bohman, ředitel oddělení Likvidace pojištění Allianz. Pojišťovna k tomuto účelu využívá údaje od firmy CEBIA, která má k dispozici pokročilý software na analýzu fotografií.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.