Kde jsou nejkomplikovanější přesuny na letištích? - 3. díl

Kde jsou nejkomplikovanější přesuny na letištích? - 3. díl

Přestupy na letišti v zahraničí

V minulých článcích jsme informovali o některých komplikovaných přestupech na letištích a o tom, jak samotné přestupy probíhají. V dnešním článku se zaměříme na možnost během dlouhých přestupů i opustit letiště.

porovnání cestovního pojištění

Můžete při přestupu mimo letiště?

Lovci levných letenek se často ve snaze získat letenku co nejlevněji dostávají do situace, že jejich přestupy jsou opravdu dlouhé, jde například o 18 hodin letu výměnou za ušetřených třeba 5000 Kč. Pokud máte na letišti dlouhý přestup, můžete za určitých podmínek letiště opustit a využít čas k navštívení dané země.

Musíte však splňovat vízové povinnosti a včas se musíte vrátit na letiště, abyste prošli všemi kontrolami a svůj let stihli.

Některá letiště se s tímto chováním turistů setkávala tak často, že začala pořádat bezplatné prohlídky po daném městě. Využít je můžete například v Singapuru, Kataru, Istanbulu, Taiwanu a na dalších letištích. 

Neorganizovaná Bombaj

Komplikovaný přestup vás může potkat také na letišti v indické Bombaji. Letiště se dlouhodobě potýká s poměrně nefunkční organizací, které ještě znásobují už tak dlouhé fronty. Letiště sice má k dispozici koordinátory, kteří vás v případě potřeby navedou, ale i ti působí občas zmateně a může se vám stát, že fronta, ve které zrovna budete stát, se několikrát přesune, než se dostanete k cíli.

Velice časté jsou tu také opakované kontroly cestovních dokladů a palubových lístků. Vlivem této silné administrativní zátěže a neefektivní organizace se tak cestující nezřídka potýkají s tím, že i v rámci jednoho letiště stráví přestupem přes 4 hodiny.

Letiště Charles de Gaulle

Co do složitosti přestupu nebývá chválené ani pařížské letiště Charles de Gaulle. Jde o druhé největší letiště v Evropě a řada cestovatelů označuje přestup na tomto letišti za svůj nejhorší zážitek.

Samo letiště je totiž koncipované poměrně složitě, a ačkoli má pouze 3 terminály, všechny jsou od sebe odděleny a není možné mezi nimi navzájem přecházet. Terminál 1 má navíc několik ramen, které z něj vybíhají a terminál 2 zase řadu bloků. Jeden blok terminálu 2 je navíc oddělen od všech terminálů a stojí samostatně. Dopravit se tam proto musíte shuttle busem. To samé platí, pokud budete přejíždět z nebo na terminál 3.

Fronty v Pekingu

Náročnější přestup vás může potkat i v Pekingu. Vzhledem ke své velikosti jsou na letišti fronty “ve dne v noci” a i pokud budete přestupovat ve 3 ráno, počítejte s frontami i na hodinu. Výhodu v tomto mají Číňané, pro které někdy jsou vyhrazeny speciální přepážky. Ostatní cestující si bohužel musí vystát dlouhou frontu.

Komplikované je letiště i svou rozlohou. I pokud tu svou cestu končíte, musíte nasednout na bezplatný vláček a nechat se přepravit do několik kilometrů vzdálené budovy, kde se teprve vydávají zavazadla.

A nepříjemný může být i fakt, že při znovuodbavení se odbavují cestující podle toho, s jakou leteckou společností letí, nikoli podle svého letu. Ve frontě tak čekáte s lidmi, kteří jsou například před vámi, ale na rozdíl od vás jim to neletí už na hodinu, ale třeba až za tři hodiny.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2

Sdílet na Facebooku

Archiv