Co dělat, když Vaše cestovní kancelář zkrachuje
Dovolená v zahraničí, jeden z mála klidných momentů v roce, kdy můžeme vypnout a naplno si užívat. Až nepříjemně často je tato idylka narušena krachem cestovní kanceláře, který znamená jediné – konec dovolené a začátek starostí. Jak se s tím vypořádat, když už jste v zahraničí? A co dělat, když jste ani neodcestovali?
Krach CK v průběhu dovolené
Půltucet CK už v České republice tuto sezónu zkrachoval. Po všech zůstali v zahraničí klienti, kteří nemohou využívat zakoupené služby kvůli tomu, že je CK jejich poskytovatelům nezaplatila. To znamená konec dovolené a návrat domů. Jenže to není tak úplně snadné. Vaším největším spojencem bude v tu chvíli pojišťovna, u které byla CK pojištěna proti úpadku, respektive asistenční služba této pojišťovny.
Na tu se obraťte, ať už jako jednotlivci, nebo nejlépe jako celá skupina, která v zahraničí zůstala trčet bez ubytování, jídla, dopravy a dalších pro život potřebných věcí. Samozřejmě, nejefektivnější je skupinová komunikace, která usnadní práci nejen asistenční službě, ale i vám. Asistenční služby pak už zařídí vše potřebné, od ubytování po dopravu (vnitrostátní i zpět do vlasti).
Po návratu domů ze zkažené dovolená máte samozřejmě právo domáhat se peněz, za které jste zájezd zakoupili – můžete si nárokovat tu část z ceny zájezdu, kterou jste nemohli využít kvůli krachu CK. Bohužel, i když je vaše dovolená zkažená jako celek, nemůžete se domáhat využité části zájezdu.
Krach CK před dovolenou
Při krachu CK před uskutečněním vašeho zájezdu je situace snazší – stačí se přihlásit o peníze, které jste už CK zaplatili, ať už jde o zálohu, nebo plnou cenu zájezdu. Obě skupiny zklamaných cestovatelů mají půl roku na ohlášení této skutečnosti pojišťovně, která poté každému klientovi proplatí, na co má nárok.
Shrnuto:- Spolehněte se na asistenční službu pojišťovny.
- Nezapomeňte se přihlásit o své peníze u pojišťovny do půl roku od krachu CK.
David Holý, ePojisteni.cz