epojisteni logo
blg-srt-penize

Povinné ručení opět zdražuje. Ohrožení jsou většinou rizikoví řidič

7. 9. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Povinné ručení opět zdražuje. Ohrožení jsou většinou rizikoví řidiči

V letošním roce přistoupily pojišťovny k dalšímu zdražování povinného ručení. Důvodem je růst nákladů souvisejících s likvidací škod v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel. Vyšší  pojistné  zaznamenali především rizikoví řidiči, naopak řidičům jezdícím bez nehody se pojistné příliš nezvedlo.

Trend stoupajících  cen povinného ručení  pokračuje. Zástupci pojišťoven zvyšování pojistného odůvodňují nárůstem nákladů. Významně se zvedly náklady na opravy vozidel i na škody na zdraví. Navíc se neustále objevují nové nároky na odškodnění od osob poškozených při dopravních nehodách. Zdražení se proto nejvíce dotkne nejrizikovějších kategorií řidičů a vozidel.

„UNIQA ceny letos zvyšuje. U klientů beze škod jde řádově o několik procent, zatímco u zákazníků s větším počtem škod může jít i o vyšší desítky procent,“ uvedla Eva Svobodová, mluvčí pojišťovny. UNIQA není jediná. Zdražení přiznala také ČSOB pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna, Slavia pojišťovna, Generali a další. „V opravárenství se zvýšily ceny o více než deset procent, upravovali jsme tedy i sazby povinného ručení, o tři procenta,“ dodává Václav Bálek, mluvčí pojišťovny Allianz.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Nejvíce škod způsobují mladí řidiči do 22 let a senioři nad 65 let

Tuto informaci dlouhodobě potvrzují statistiky pojišťoven i policie. Právě mladí řidiči a senioři nebudou z nových ceníků nadšeni, protože právě jich se zdražení týká nejvíce. Zatímco řidiči bez nehod si zvýšení pojistného ani nevšimnou, rizikové skupiny zdražení v řádu desítek procent nepřehlédnou. Vyšší ceny  pojištění auta pocítí také řidiči v těch regionech, kde je počet událostí nejvyšší.

„Obecně u AXA platí, že ti, kteří jezdí bez nehod, mohou na povinném ručení ušetřit až dvě třetiny ceny proti těm, kteří jezdí bezohledně a často bourají,“ upozorňuje Jiří Cívka, mluvčí pojišťovny AXA.

Kooperativa upravila ceny pouze u nákladních vozidel a autobusů, kde výše nároků roste každým rokem a to zejména v případě škod na zdraví a životě. Pojišťovna tvrdí, že za současných podmínek není tyto škody schopna pokrýt. U autobusů proto pojistné vzrostlo až o 100 procent, u tahačů návěsů “pouze” o 30 procent.

Pojišťovny stále častěji přihlíží k množství zaviněných přestupků

Už dávno neplatí, že pojišťovny stanovují pojistné pouze na základě tradičních údajů, jako je značka a typ vozidla, rok výroby, objem motoru či věk a trvalé bydliště řidiče. Stále větší roli hraje frekvence a rozsah přestupků, které řidič za svou “kariéru” způsobí. Ti, kteří jezdí dlouhodobě bez nehod, platí obvykle nižší pojistné

Pojišťovny dále berou v potaz počet najetých kilometrů, Allianz pojišťovna už nějakou dobu nabízí levnější povinné ručení  řidičům, kteří toho v průběhu roku najezdí opravdu málo. Vyšší roli také hraje vybavenost vozidla nejrůznějšími asistenčními systémy, které zvyšují bezpečnost jízdy (např. při jízdě v pruzích nebo při parkování).

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.