epojisteni logo
asistenční služby

Asistenční služby k povinnému ručení

18. 4. 2012
|
Délka čtení: 5 min.

Asistenční služby jsou dnes už běžnou součástí téměř každého pojištění vozidel – i nejzákladnější povinné ručení nějakou tu „asistenci“ obsahuje. Mnoho řidičů se s tím spokojí, aniž by řešili, co všechno jejich asistenční služby obsahují – zpravidla toho není (bezplatně) mnoho. Výhody kvalitní smluvní asistence sjednané k povinnému ručení tak mohou vyplavat na povrch, až když se něco stane.

Je proto vždy dobré si o rozsahu asistenčních služeb zvoleného pojištění zjistit více. Třeba v naší sekci o asistenčních službách ZDE. Jedním z rozpoznávacích znamení kvalitních asistenčních služeb je, že společnost, která je pro Vaši pojišťovnu poskytuje, je členem ČASS, tedy České asociace asistenčních společností.

Česká asociace asistenčních společností

Tato asociace sdružuje jen zodpovědné asistenční společnosti, které poskytují služby podobné pojištění, tedy za fixní poplatek poskytují asistenční služby ve stanoveném rozsahu a s jasně danými limity plnění.

Je přitom jedno, jestli za asistenční služby platíte pár set korun ročně a plnění je v řádu desítek tisíc korun (do sjednaných limitů), asistenční společnost vše zaplatí, protože na sebe toto riziko vzala.

Česká asociace asistenčních společností také brojí proti společnostem, které poskytují asistenční služby oportunisticky, tedy za účelem výdělku na konkrétních klientech, kterým se něco špatného za volantem přihodí a kteří nemají sjednané asistenční služby v dostatečném rozsahu od některé z korektně podnikajících asistenčních společností.

Pozdě bycha honiti

Pokud však asistenci začnete řešit až v případě, že ji potřebujete, připravte se na mnohem horší podmínky – pravděpodobně zaplatíte každou korunu, kterou stojí odtahová služba, práce mechanika a podobně. Není nutno zdůrazňovat, že jedna taková nehoda, nebo havárie může být dražší, než asistenční služby „na celý život“. Česká asociace asistenčních společností navíc výrazně doporučuje využívat pouze ověřených asistenčních společností, které se ke svým klientům chovají korektně a nevyužívat služeb tzv. „lovců nehod“, kteří se zpravidla snaží využít (až zneužít) citlivého stavu řidiče po nehodě. Tak se totiž můžete připravit na mnohonásobně vyšší náklady. U pojištění sjednaného přes ePojisteni.cz se nemusíte obávat žádného překvapení. Podrobný výpis, co asistenční služby jednotlivých pojišťoven zahrnují najdete ZDE. Tak se můžete seznámit s asistenčními službami, které Vaše pojišťovna poskytuje. Případně doporučujeme sjednat asistenci rozsáhlejší, která pokrývá více nepříznivých událostí a zvyšuje limity plnění. V naší nabídce je takových mnoho!

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.