epojisteni logo
blg-srt-crush

Letošní Velikonoce dopadly tragicky

Letošní Velikonoce dopadly tragicky

Každým rokem přijde během velikonočních svátků o život více lidí než jiné dny v roce. Příčiny jsou vždy stejné - velké množství alkoholu v krvi a nepřiměřená rychlost. V letošním roce přišlo o život celkem jedenáct lidí, což je dvojnásobný počet oproti loňskému roku.

I přes nesčetná varování Policie ČR před velikonočními svátky umírají na silnicích lidé. Každým rokem varují regionální policejní stanice občany a upozorňují je, aby neřídili pod vlivem alkoholu. Vždy si však najdou lidé, kteří varování ignorují. Mluvčí policie Jozef Bocán uvedl, že nejčastější příčinou nehod o letošních Velikonocích byla příliš vysoká rychlost.

Smrtelné nehody o Velikonocích:
RokPočet mrtvých

2010

6

2011

13

2012

5

2013

4

2014

5

2015

11

„Silnice o jarních svátcích namíchají nebezpečný koktejl, složený z řidičů, kteří na silnice vyráží po zimní přestávce a teprve si zvykají na složitější dopravní situace a koledníků posilněných alkoholem. Kromě nevyježděných řidičů vyjedou po zimě ve větším počtu motocyklisté a cyklisté,“ upozorňoval Dan Ťok, ministr dopravy.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Policie vyslala do ulic více hlídek

Již tradičně Policie ČR zvyšuje na Velikonoce počty policejních hlídek v rámci speciální bezpečnostní akce. Na silnicích se pohybovali zhruba tři tisíce policistů a to zejména v oblastech hlavních tahů a známých kritických míst.

Vždy od pátku do pondělí se policisté zaměřují na plynulost provozu, kontrolu dodržování pravidel silničního provozu a zákazu požívání alkoholu. Právě na problematiku alkoholu za volantem cílí kampaň “Řídím, piji nealko pivo”, kterou organizuje Policie ČR ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven. Hlavní bezpečnostní akce proběhly v pátek a v pondělí.

„Jako rizika nadcházejícího ročního období pro silniční provoz vnímáme především nárůst intenzity dopravy na významných tazích, nárůst počtu nemotorizovaných účastníků silničního provozu, zvýšený pohyb chodců v turisticky významných oblastech a v neposlední řadě také cestování ke vzdáleným příbuzným často svátečními řidiči,“ uvedl plk. Ing. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie.

Na silnicích zahynulo 11 osob

Mezi tragické nehody, při kterých zahynula jedna a více osob, patří srážky osobních vozidel na Opavsku, srážka vozidla s tramvají v Praze či cyklista, kterého na Šumpersku srazil vlak na přejezdu. U většiny tragických nehody byla příčinou vysoká rychlost, věk a vzhledem k nočním hodinám i únava a alkohol. Za volantem letos zemřeli především mladí lidé okolo 20 let.

Kuriózním případem byl 30-letý řidič, který řídil pod vlivem alkoholu v pravé poledne. Při projíždění kolem policejní hlídky úmyslně začal protáčet kola a zatáčku projel smykem. Policie jej ihned zadržela a dozvěděla se, že je muž provokoval a chtěli jim předvést, že je “lepší než oni”. Poté se snažil získat záznam své jízdy, aby jej mohl umístit na internet.

Od lehké dopravní nehody se pokusil na Mladoboleslavsku ujet řidič, u kterého bylo zjištěno 2,29 promile alkoholu. Svědkem nehody byl však městský strážník, který řidič ihned zastavil a zavolal státní policii. Podobnou situaci řešili také strážníci v Brně, kteří se stali svědkem nehody, při které opilý 25-letý řidič naboural dvě stojící vozidla. I tento řidič se pokusil neúspěšně ujet.

K podobně méně či více tragickým nehodám dochází nejen o Velikonocích. Buďte vždy obezřetní, řiďte střízliví a řízení se věnujte na 100 %. Díky tomu předejdete mnoha nehodám.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.