epojisteni logo
auto-misto-pro-ridice

Nejvíce rozbitých čelních skel evidují pojišťovny na jaře

29. 3. 2017
|
Délka čtení: 8 min.

Nejvíce rozbitých čelních skel evidují pojišťovny na jaře

Během zimních měsíců jsou mnohé silniční úseky kropeny posypovým materiálem, který má zvýšit bezpečnost jízdy na sněhu a případně i ledu. Na jaře se tento materiál stále nachází na silnicích, dokud není uklizen, anebo jej nespláchne první důkladný jarní déšť. Materiál v podobě drobných kamínků je častou příčinou poškození čelního skla. Na jaře proto pojišťovny evidují vyšší počty rozbitých čelních skel.

Například Česká pojišťovna uvádí, že po zimní sezóně řeší až 200 pojistných událostí denně. Ne vždy je přitom nutné poškozené sklo vyměnit. V každém případě se vyplatí mít sjednané připojištění čelního skla v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění, jehož cena se pohybuje kolem 500 Kč za celý rok. Pojištění se může vztahovat pouze na čelní sklo nebo na všechna skla vozidla. V případě poškození sklad uhradí jeho opravu nebo celou výměnu za nové sklo.

Průměrná cena výměny rozbitého čelní sklad dosahuje u osobních vozidel 9 000 až 10 000 Kč, u nákladních vozidel nejsou neobvyklé ani částky přesahující 100 000 Kč! Cena výměny je přitom závislá nejen na samotném sklu, ale také na konkrétním vozidle.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Kdy není nutná výměna?

Někdy stačí poškozené sklo opravit, výměna není vždy nutná. „Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé pak mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho scelení. Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8 až 10 centimetrů. Záruka na opravu provedenou odborným mobilním technikem je plně v kompetenci České pojišťovny,“ uvedl Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků v České pojišťovně.

Scelení poškozeného skla zvládnou zkušení mechanici i na místě, které si motorista sám zvolí, přibližně za 60 minut. Výhodou tedy je, že  poškozený nemusí ztrácet čas objednáváním do servisu apod. Navíc díky scelení nedojde k porušení těsnění z výroby či komplikaci s výměnou dálniční známky z poškozeného na nové sklo.

Rozbité čelní a tři různé způsoby řešení:

  •  1.  Připojištění  čelního skla - tento způsob je nejjednodušší. Stačí doložit zprávu o poškozeném čelním skle a pojišťovna si sama vyžádá potřebné doklady.

  •  2. Havarijní pojištění - pokud nemá poškozený sjednané připojištění, může si nechat uhradit pojistné  plnění vyplatit z havarijního pojištění. Pokud jej má a škoda přesahuje výši spoluúčasti, zbytek je uhrazen pojišťovnou. Pojištěný však musí počítat s tím, že mu tato škoda sníží bonus  a může navýšit pojistné.

  •  3. Povinné ručení - pokud poškozený odchytí viníka, od jehož vozu odlétl kamínek, může být škoda uhrazena z viníkova povinného určení. Při cestování autem je ale velmi složité zastavit auto a přimět jeho vlastníka, aby svou vinu uznal. Pro něj to znamená snížení bonusu a to nikdo nemá rád.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.