Asistenční služby k pojištění vozidel

  • Nonstop pomoc v ČR i zahraničí

  • Oprava na místě nebo odtah vozidla

  • Srovnání asistenčních služeb v rámci pojištění vozidel



Základní služby – technická asistence vozidel

Asistenční služby jsou v dnešní době nedílnou součástí pojištění vozidel. Všechny hlavní pojišťovny je nabízí v rámci povinného ručení i havarijního pojištění. Pojišťovny poskytují asistenční služby v několika variantách. Základní verze u havarijního pojištění je u některých pojišťoven rozsáhlejší a disponuje vyššími limity než asistence u povinného ručení. V obou případech se ale asistenční služby dají rozšířit – obvykle volbou vyššího tarifu pojištění nebo formou připojištění.

Co základní asistenční služby běžně obsahují?

Oprava vozidla na místě

Pojišťovna na místo vyšle mechanika, který se pokusí vozidlo okamžitě vrátit do provozuschopného stavu. Služba přijde vhod u menších závad (výměna pneumatiky, doplnění provozních kapalin apod.). V základních asistenčních službách je oprava na místě omezena časem práce mechanika (například 60 minut) nebo finanční částkou vyhrazenou na opravu. Při překročení těchto limitů uhradíte zbylé náklady z vlastní kapsy.

Odtah vozidla

Typicky jde o odtah do nejbližšího servisu nebo místa určeného klientem. Podmínky se u jednotlivých typů odtahu mohou lišit. V základních asistenčních službách ale vždy budete omezeni limitem. Ten je většinou vyjádřený v kilometrech pro výjezd odtahové služby (počítají se kilometry tam i zpět), případně finanční částkou. Nadlimitní náklady hradíte ze svého.

Vyproštění vozidla

Službu využijete, pokud s autem uvíznete v příkopu, sněhu, bahně nebo jiném terénu. U některých pojišťoven je vyproštění již zařazeno mezi nadstandardní služby. Limity pro vyproštění jsou obvykle stanovené finanční částkou.

Úschova nepojízdného vozidla

Uschování přijde vhod zejména v situacích, kdy vozidlo nelze ihned opravit nebo u něj nemůžete být přítomni. Limity jsou určené počtem dní úschovy.

Základní asistenční služby jsou u všech pojišťoven značně omezené a vztahují se na ně přísné limity. Služby vám v praxi pokryjí spíše drobné závady, které se dají vyřešit rychle a s nízkými náklady. U složitějších závad musíte počítat s dodatečnými náklady. Co vám zajistí základní asistence u hlavních pojišťoven při zásazích v ČR?

Pojišťovna (produkt)Oprava vozidla na místěOdtah vozidlaVyproštění vozidlaÚschova nepojízdného vozidla

Kooperativa (Asistenční program ZÁKLAD)

30 minut

50 km (jen u havárií)

-

-

Generali Česká pojišťovna (Asistenční služba S)

60 minut

50 km do nejbližšího autorizovaného/smluvního servisu (při přečerpání limitu není požadován doplatek), 50 km k nejbližší nabíjecí stanici

-

3 dny

Allianz (Základní asistence)

60 minut (při poruše a poškození nebo zničení vozidla)

20 km do smluvního servisu, nebo odtah do jiného pojišťovnou určeného servisu (při poruše a poškození nebo zničení vozidla)

ANO (jako součást odtahu)

ANO (do doby, než je možný převoz do pojišťovnou určeného servisu)

UNIQA (UNIQA asistence)

2 800 Kč (dopravní nehoda, živelní událost), 1 800 Kč (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

bez limitu (dopravní nehoda, živelní událost), 50 km (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

-

7 dní (dopravní nehoda, živelní událost), jen organizace (porucha vozidla, poškození vozidla při pokusu o krádež)

Slavia (Asistence S)

60 minut, max. však 3 000 Kč

jen organizace

jen organizace

jen organizace

Direct (Asistence S)

3 000 Kč

3 000 Kč

3 000 Kč

-

Česká podnikatelská pojišťovna (Asistence SPORO)

1 000 Kč

1 000 Kč (do nejbližší opravny nebo domů)

1 000 Kč

-

Pillow (Odtah 50 km při nehodě)

jen organizace

50 km

ANO (bez limitu)

10 dní

ČSOB (Základní asistenční služby)

2 000 Kč

2 000 Kč (do nejbližší opravny nebo místa bydliště)

-

3 dny

Zdroj: Pojistné podmínky pojišťoven, červenec 2024


  • Příklad:

    Martin při pozdním návratu z výletu zastavil na čerpací stanici. Po rychlém občerstvení vůz už nenastartoval. Nešlo o vybitou baterii, ale o složitější závadu vyžadující opravu. Vůz byl odtažen do nejbližšího autorizovaného servisu vzdáleného 60 km. Základní asistence zajišťovala Martinovi odtah s náklady do 1 000 Kč. Odtahová služba si za 1 km jízdy účtovala 20 Kč. Jen cena za kilometry výjezdu se tedy vyšplhala na necelé 3 000 Kč. Dále byl uplatněn příplatek 500 Kč za noční výjezd a víkendový příplatek zvyšující cenu o dalších 30 %. Celkový účet za odtah činil 4 290 Kč. Pojišťovna uhradila 1 000 Kč, zbytek musel doplatit Martin.



Základní asistence je běžnou součástí povinného ručení. Která pojišťovna vám pojištění vozidla s asistencí poskytne nejvýhodněji? Srovnejte si nabídky pojišťoven v naší online kalkulačce.



Rozšířená asistence – připojištění služeb

Součástí vyšších tarifů pojištění vozidel bývá rozšířená asistence. Oproti základní verzi přináší vyšší pojistné limity, vybrané produkty dokonce pracují s limity v neomezené výši. Odlišná může být i územní platnost – základní asistence u některých pojišťoven platí jen pro ČR, zatímco rozšířené asistenční služby zajišťují pomoc po celé Evropě. Kromě uvedených výhod poskytují pojišťovny u rozšířené asistence ještě další doplňkové služby, například:

  • náhradní vozidlo,

  • náhradní ubytování,

  • odvoz posádky poškozeného vozidla,

  • úhradu nákladů na cestu domů,

  • repatriaci vozidla ze zahraničí,

  • pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů,

  • odtah přívěsu,

  • přeložení a přepravení nákladu,

  • zajištění likvidace vraku,

  • právní pomoc,

  • telefonické tlumočení.

Rozsah asistenčních služeb si každá pojišťovna určuje sama. Zahrnuté služby se proto výrazně liší. Obecně však platí, že vám rozšířený balíček pokryje daleko větší množství událostí než základní asistence.


Rozšířené asistenční služby byste měli zvážit, zejména pokud:

  • za volantem trávíte hodně času,

  • často vyrážíte na delší trasy,

  • opakovaně jezdíte do zahraničí,

  • vlastníte starší vozidlo.



S havarijkem si často zajistíte vyšší limity asistence již v základním balíčku pojištění. Na kolik vás havarijní pojištění vyjde a která pojišťovna aktuálně nabízí nejvýhodnější podmínky?





Asistenční služby v rámci cestovního pojištění

  • Pojišťovny nabízí technickou asistenci vozidla také u produktů, které se primárně netýkají vozidel. Typickým příkladem jsou asistenční služby vozidla k cestovnímu pojištění. Na rozdíl od klasické asistence, která se sjednává spolu s povinným ručením či havarijním pojištěním na dobu neurčitou, platí jen po dobu platnosti cestovního pojištění.

    Krátkodobé pojištění na dovolenou se hodí, když si dočasně chcete sjednat produkt s vyššími limity nebo si obstarat ochranu i mimo ČR. Sjednáte si ho formou připojištění u všech hlavních pojišťoven.

Co dělat, když mám nárok na více asistenčních služeb?

Pojišťovny asistenční služby automaticky zařazují do balíčků různých pojistných produktů. Může se tedy stát, že máte nárok na více asistenčních služeb. Jednu z asistencí vám může zajišťovat povinné ručení, druhou havarijko a třetí můžete získat k cestovnímu pojištění. V případě potřeby asistence poté volejte službu, která vám přináší lepší krytí pro danou situaci. Pokud máte asistence k dispozici na základě smluv u jedné společnosti, zjistěte si, jak pojišťovna tento stav řeší. U některých pojišťoven (například ČPP) se vám limity jednotlivých asistenčních služeb sčítají.

Jak postupovat při kontaktování asistenční služby

Před kontaktováním asistenční služby nejprve zajistěte svoji bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků provozu. Oblékněte si reflexní vestu a za vozidlo umístěte výstražný trojúhelník. Pokud jsou na místě zranění, přivolejte záchranáře na lince 155.

Po zajištění bezpečnosti všech zúčastněných zavolejte na asistenční službu své pojišťovny. Příslušné telefonní číslo najdete na zelené kartě, případně v pojistné smlouvě nebo na asistenční kartičce vystavené po sjednání pojištění. Při poruchách v ČR můžete využít také linku 1224 zřízenou Českou kanceláří pojistitelů. Na lince vás přepojí na asistenční společnost vaší pojišťovny. Operátoři vám pomohou, i když nevíte, u jaké pojišťovny máte sjednané pojištění – stačí uvést registrační značku vozidla.

Pracovníci asistence od vás budou vyžadovat:


  • stručný popis problému,
  • číslo pojistné smlouvy,
  • vaše jméno a příjmení
  • registrační značku vozidla,
  • typ a model vozidla,
  • polohu, kde se s vozidlem nacházíte,
  • telefonní číslo pro zpětné volání.



Další kroky podnikejte v souladu s pokyny asistenční služby. Asistenci máte k dispozici nepřetržitě v režimu 24/7, takže se nemusíte obávat, že v krizové situaci zůstanete bez pomoci.

Kontaktní údaje asistenčních služeb

PojišťovnaTelefonní číslo asistenční služby

+420 1220 (z ČR),
+420 266 799 779 (ze zahraničí)

+420 241 114 114

+420 241 170 000

+420 272 101 020

+420 1220 (z ČR),
+420 255 790 260 (ze zahraničí)

+420 291 291 291

+ 420 1220 (z ČR),
+ 420 266 799 788 (ze zahraničí)

+420 251 032 862

+420 466 100 777

Čtěte náš blog a zjistěte víc

  • 25. listopadu 2025|Petr Pohůdka
    Jak vybrat pneumatiky: Kompletní průvodce pro řidiče

    Pneumatiky ovlivňují spotřebu paliva, hlučnost při jízdě, brzdnou dráhu a celkovou bezpečnost vozidla. Používání nevhodných modelů vám může způsobit také problémy na STK nebo s pojišťovnou. Volbu pneumatik byste zkrátka neměli podceňovat. Jak správně vybrat pneumatiky a na jaké nejčastější chyby při výběru si dát pozor?

  • kdo-platí-eko-daň
    24. listopadu 2025|Jana Březinová
    Eko daň na auto – kdy ji platíte, kolik stojí a jak ji ověřit

    Ekologická daň je poplatek za registrování vozidla, které vypouští vysoké množství emisí. V závislosti na stáří vozidla vás může vyjít až na 10 000 Kč. Kdy se platí eko daň, kolik stojí a jak zjistíte, jestli je zaplacená?

  • 18. listopadu 2025|Petr Pohůdka
    Co s sebou na STK a jak jí projít napoprvé

    Pokud po českých silnicích chcete jezdit motorovým vozidlem, nevyhnete se technickým prohlídkám na STK. Vyškolení pracovníci během nich kontrolují technický stav vozidla a jeho způsobilost k provozu. Jak připravit auto na STK a co s sebou budete potřebovat?

  • 11. listopadu 2025|Jana Březinová
    Kapaliny v autě a zatékání vody: Co kontrolovat a čemu předejít

    Voda v autě může být neškodná – ale také může znamenat poruchu, která vás vyjde draho. Pokud najdete vodu v autě na podlaze, loužičku pod autem nebo vlhkost v kufru, neměli byste nad tím mávnout rukou. Může jít o kondenzaci z klimatizace, ale i o únik chladicí kapaliny, brzdovky nebo oleje. Jak to poznat?

  • vyfuky
    31. října 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je povolená hodnota emisí u auta v ČR?

    Nedílnou součástí pravidelné technické prohlídky vozidla je měření emisí. Tato kontrola má za úkol odhalit, zda vaše vozidlo neuvolňuje do ovzduší více škodlivin, než povolují zákonné normy. Jaké emisní limity musí vaše vozidlo splnit v roce 2025 a kolik za měření emisí zaplatíte?

  • nabourané auto naložené na odtah
    30. října 2025|Petr Pohůdka
    4 důvody, proč se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco sjednání povinného ručení řidičům přikazuje zákon, havarijní pojištění je dobrovolné. Aktuálně chrání v České republice zhruba třetinu vozidel. V některých případech je opomíjení dodatečného pojištění logické, jindy ale jde o ekonomický hazard. Kdy se havarijní pojištění vyplatí a na co všechno se vztahuje?

  • postava-muze-v-obleku-drzici-klicky-od-auta
    24. října 2025|Petr Pohůdka
    Zrušení povinného ručení při prodeji auta: Na co nezapomenout?

    Dokončili jste prodej auta? Přepisem vozidla pro vás celý proces nekončí. Ještě musíte zařídit výpověď povinného ručení. V opačném případě riskujete, že nehoda nového majitele bude hrazena z vašeho pojištění. Můžete tak přijít o bonusy a za novou pojistku si pořádně připlatit. Jak zrušení povinného ručení po prodeji auta probíhá a na co dalšího si dát pozor?

  • tachometr ve voze
    16. října 2025|ePojisteni
    Povinné ručení podle najetých kilometrů – komu se vyplatí a jak funguje

    Najedete ročně sotva pár tisíc kilometrů? Pak zbytečně platíte stejně jako řidič, který tráví za volantem každý den. Řešením je povinné ručení podle najetých kilometrů. Díky tomuto modelu pojištění platíte jen za to, co skutečně projezdíte.

  • 29. září 2025|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • autobazar
    17. září 2025|Petr Pohůdka
    Praktický návod, jak rychle a online ověřit VIN kód při koupi ojetého vozidla

    Záznamy o poškození, najeté kilometry nebo technické údaje. Díky kontrole VIN kódu zjistíte o vozidle velmi podrobné informace. Před koupí ojetiny se tak můžete ujistit, že jsou údaje uvedené prodejcem pravdivé. Kde VIN kód najdete a jak ho ověříte?