epojisteni logo
blg-srt-driver

STK: Jaké změny přinesl rok 2018?

19. 11. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Rok 2018 s sebou přinesl na stanicích technické kontroly spoustu změn – mění se zákony, zpřísňují se pravidla a nová opatření vedou k tomu, že 9 z 10 vozidel nyní prohlídkou ani nemusí projít. Buďte v obraze a podívejte se na souhrn všech změn v STK popsaných Ministerstvem dopravy, které nás v roce 2018 ovlivnily a ještě ovlivní.

Kdy a jak často musíte absolvovat technickou kontrolu v roce 2018?

Nové vozy musí podle vyhlášky podstoupit technickou kontrolu po 4 letech provozu vozidla, a poté každé 2 roky. Pokud nemáte platnou STK, hrozí vám pokuta až 10 000 korun, a dokonce i úplný zákaz řízení.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Co všechno vám na STK zkontrolují?

Na STK si s sebou nezapomeňte vzít kromě velkého a malého technického průkazu také zelenou kartu. Při kontrole technického stavu vašeho vozidla se na STK zaměřují především na podvozek, výfukový systém, stabilizátory, odpružení vozu, brzdy, světla a světlomety. Bez povšimnutí nezůstane ani motor, povinná výbava, funkčnost blinkrů, stěračů a klaksonu. Abyste získali červenou známku, musíte projít i měřením emisí.

Souhrn všech důležitých změn STK v roce 2018:

• Co se týče povinné výbavy, nově v autě nemusíte mít žárovky, náhradní pojistky, rezervu, příruční zvedák ani klíč na matice. Avšak pouze za předpokladu, že máte v rámci pojištění sjednanou asistenční službu, která vám výměnu poškozené pneumatiky může zajistit.

• Od 1. října v lékárničce nemusí být trojcípý šátek, plastová rouška ani náplast s polštářkem. Prošlou lékárničku navíc nově není nutné měnit.

• Změnila se rovněž lhůta pravidelných kontrol na STK pro motocykly. Povinnou technickou kontrolu nyní budou majitelé motocyklů absolvovat až ve 4letých intervalech. Motorky zakoupené po 1. říjnu pak absolvují 1. technickou kontrolu až po 6 letech.

• Od 1. října odpadla povinnost měření emisí u všech motocyklů.

• Za nelegální stáčení tachometrů hrozí až půlmilionová sankce. Pokud provozovatel při nejbližší evidenční kontrole nepředá STK protokol o provedení opravy či výměny počítadla ujeté vzdálenosti, hrozí mu pokuta až 10 tisíc korun.

• Ceny na STK i za měření emisí stouply, nyní se cena za prohlídku pohybuje okolo 1 000 korun, měření emisí pak vyjde zhruba na 800 korun.

• Aby se zabránilo podvodům, stanice měření emisí mají od letošního roku povinnost dokumentovat přítomnost kontrolovaných vozidel na prohlídkách. Registrovaných stanic tedy výrazně ubylo. Nákup nových softwarů i technologií donutil stanice na měření emisí rovněž zdražit své služby.

• Stát nyní může na stanicích technické kontroly nově pořizovat zvukové i obrazové záznamy, a to bez souhlasu majitele stanice. Pokud zjistí pochybení, může provoz STK zastavit až na 1 měsíc.

• V rámci technické kontroly mají nyní technici povinnost vám zkontrolovat i typ motoru a hodnoty jemu příslušící. Nařídila tak novela silničního zákona, a to od října 2018.

• Podmínky technické kontroly jsou nyní přísnější než kdy jindy, což zapříčinila zejména nová metodika prohlídek STK nařízená státem. Ten na prohlídky navíc může dohlížet i pomocí skrytých kamer. Prohlídky jsou údajně natolik poctivé, že 9 z 10 vozidel nyní technickou kontrolou nemusí projít.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.