epojisteni logo
autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene

Jak vypadá povinné ručení v USA

7. 6. 2017
|
Délka čtení: 8 min.

Jak vypadá povinné ručení v USA

Povinné ručení neboli pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla v žádném případě není zvláštností evropských zemí. Podobný typ pojištění najdeme v téměř každé zemi na světě, kde jsou provozována motorová vozidla. Výjimkou nejsou ani Spojené státy americké.

Stejně jako u nás i v USA je povinné ručení  (skryté pod jiným názvem) povinným pojištěním ze zákona. Pokud si budete na cestách v USA auto půjčovat, poplatky za pojištění budou součástí půjčovného. Na výběr však dostanete hned několik variant pojištění. Než si vyberete tu nejlevnější variantu, pročtěte si raději  podmínky a rozsah pojištění. Je lépe zaplatit více a mít lepší pojištění než naopak.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Povinné ručení v USA je povinné stejně jako u nás

Pokud však v USA plánujete pobývat déle a je pro vás lepší si auto koupit, připravte se, že váš čeká podobné administrativní kolečko jako u nás. Pojištění si můžete sjednat osobně na pobočce pojišťovny nebo on-line. Počítejte s tím, že hlavní roli nehraje objem motoru, ale věk řidiče. Čím mladší jste, tím více za povinné ručení v USA zaplatíte.

Základní variantou povinného ručení je Supplemental Liability Protection (SLP). Pojistné plnění se v tomto případě pohybuje mezi 10 a 50 tisíci dolary na škody na zdraví a mezi 5 a 25 tisíci na majetkové škody. Lepší pojistnou ochranu a vyšší pojistné limity nabízí Supplemental Liability Insurance (SLI). Limity pojistného plnění lze navýšit až na 1 milion dolarů.

Havarijní pojištění v USA

Ani havarijní pojištění není naším výmyslem. V USA jej nazývají Collision Damage Waiwer (CDW) a vztahuje se na škody vzniklé na vozidle v důsledku vašeho zavinění. Pojistné se pohybuje v řádu pár desítek dolarů za jeden den a stejně jako u nás si u havarijního pojištění můžete zvolit výši spoluúčasti.

K základnímu balíčku je možné si připojistit:

  •  Super Collision Damage Waiver (SCDW) - škody na podvozku auta, pneumatikách, potazích a skle

  •  Loss Damage Waiver (LDW) - škody způsobené ztrátou vozidla a odpisem v důsledku totální škody

  •  Theft Protection (TP) - připojištění  pro případ krádeže

  •  Personal Accident Insurance (PAI) - úrazové připojištění posádky

  •  Personal Effect Coverage (PEC) - připojištění osobních věcí

  •  Uninsured Motorist Protection (UMP) - pojištění pro případ škody způsobené nepojištěným vozidlem

  •  Full Damage Waiver (FDW) - havarijní pojištění bez limitu a spoluúčasti

Srovnání cen havarijního pojištění zdarma

Chcete si sjednat havarijní pojištění, ale neorientujete se v cenách na trhu? Stačí vyplnit pár údajů do naší kalkulačky a my vám poradíme s výběrem i sjednáním nabídky na míru pro vás.

Veronika ČermákováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.