epojisteni logo
blg-srt-crush

Povinné ručení může částečně nahradit havarijní pojištění

9. 2. 2015
|
Délka čtení: 8 min.

Povinné ručení může částečně nahradit havarijní pojištění

České pojišťovny v rámci konkurenčního stále rozšiřují rozsah povinného ručení. V mnoha případech tak může povinné ručení částečně nahradit i havarijní pojištění. Některé pojišťovny také umí “přivřít oči” nad první nehodou a nesnižují hned bonus.

Vzhledem k tomu, že ceny povinného ručení za poslední dva roky stouply o desítky procent, je třeba výběru věnovat dostatek času a trpělivosti. Nízká cena není zárukou kvality ani dobrého rozsahu povinného ručení. Nabídky pojišťoven se značně liší a některé pojišťovny již umí nabídnou povinné ručení, které rozsahem připomínají havarijní pojištění.

Na cenu pojistného má také vliv tzv. bezeškodní průběh. Řidiči, kteří jezdí bezpečně a beze nehody, se mohou radovat z nižšího pojistného. Za počet bezeškodných měsíců získají bonus ve výši 5 procent za každý rok, díky kterému mohou mít povinné ručení levnější o 50 až 65 procent. Naopak rizikoví řidiči si za povinné ručení připlatí. Výhodou bonusu je jeho přenositelnost. To znamená, že v případě změny pojišťovny bonus nezanikne, ale zohlední se v nové smlouvě.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Pojišťovny nabízí širší základní rozsah pojištění a nadstandardní podmínky

Povinné ručení se vztahuje na škody, které majitel vozidla způsobí na zdraví či majetku třetích osob. To dnes ji neplatí a pojišťovny nabízí stálé více. Proto se vyplatí porovnat si více nabídek a zjistit si, co Vám která pojišťovna nabízí navíc.

U Allianz pojišťovny můžete za dobrý bezeškodní průběh získat za každý rok 5 procent slevu. Rizikoví řidiči však mohou zaplatit až o 150 procent více. Řidiči, kteří jezdí bez nehod mohou získat navíc 15 procent slevu za bezpečnou jízdu. Allianz první nehodu nijak nezohledňuje stejně jako AXA pojišťovna. Ta však nabízí bonus ve výši 60 procent již během 96 měsíců (tj. platného pojištění. Bonus  ve výši 27 procent již po prvním roce pojištění nabízí Generali pojišťovna. Maximální výše může činit 55 procent a to až po 132 měsících.

První zaviněnou pojistnou událost Vám u dražších variant pojištění odpustí Česká podnikatelská pojišťovna (SUPERPOV), Česká pojišťovna (Exclusive Plus, Exclusive Max a Premium), Uniqa pojišťovna a pojišťovna Triglav. Triglav má však podmínku, kterou je maximální výše způsobené škody do 20 000 korun.

Česká podnikatelská pojišťovna nabízí také možnost přímé likvidace pojistných událostí. Česká pojišťovna, Wüstenrot, Generali pojišťovna a také ČSOB pojišťovna tomu nabízí možnost připojištění  škod způsobených živly či odcizení vozidla. Takto rozšířené povinné ručení částečně supluje havarijní pojištění.

Kooperativa pojišťovna umožňuje pojištění živelných škody, přímou likvidaci pojistných událostí a nově také nabízí připojištění sportovní výbavy včetně demontovatelných nosičů. První zaviněnou škodu však započte do celkového škodního průběhu.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.