epojisteni logo
blg-srt-monitor

Policie bude mít právo po nehodě odebrat řidiči technický průkaz

12. 1. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Policie bude mít právo po nehodě odebrat řidiči technický průkaz

Ihned po vážné nehodě by měli mít dopravní policisté právo odebrat malý technický průkaz. Bude-li vlastník vozidla chtít vážně poškozený vůz opravit a uvést do provozu, bude jej čekat nová technická kontrola. Teprve poté mu bude technický průkaz vrácen.

O tuto možnost usilovali čeští dopravní policisté již delší dobu. Nyní tomu konečně ministerstvo dopravy dalo zelenou. Cílem je zabránit neodborným opravám silně poškozených vozidel, které mohou ohrozit život posádky při případné další nehodě. Opravy nabouraných vozidel bývají totiž často prováděny velmi neodborně. Pokud tedy bude muset vlastník absolvovat technickou kontrolu, která prokáže, že je vozidlo ve správném technickém stavu, předejde se závažným technickým závadám.

V tuto chvíli se ministerstvo dopravy zabývá specifikací konkrétních podmínek a pravidel. V zásadě by však mělo jít o případy, kde jsou vozidla po nehodě viditelně poškozená nebo jsou vážné nehodě a doslova jde o odepsané vozy.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Do provozu se vrací na 20 procent bouraných vozidel

Po vážných nehodách je většina vozidel určená k likvidaci. I přesto se však někteří vlastníci pokouší vozidlo opravit a téměř 20 procent z nich se dokonce vrátí znovu do provozu. Bohužel je většina vozidel opravena velmi nekvalitně a to tak, že opravené vozidlo ohrožuje posádku na životech. "Technický stav vozidla není příčinou dopravní nehody, ale má bezprostřední vliv na její následek," vysvětluje ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

A právě z tohoto důvodu bude muset havarované a následně opravené vozidlo projít novou technickou kontrolu, která zamezí návratu nebezpečných aut na silnice. Je tak pravděpodobné, že se řidiči budou obracet na autorizované servisy, které jsou schopni zajistit kvalitativně odpovídající opravu.

Policisté každým rokem odhalí desetitisíce technických závad

Podle údajů policie je každoročně odhaleno desetitisíce závažných závad, které jsou pokutované. V roce 2013 udělili policisté pokuty ve výši 50 miliónů korun a v roce 2013 to bylo 40 miliónů korun.

Jednou ze závad může být také příliš tmavé sklo. Jakmile pracovníci STK obdrží měřící přístroj, začnou průzornost oken měřit. Za příliš tmavé sklo mohou policisté udělit pokutu ve výši až 2 000 korun. "Řidiči, případně chodci a řidiči, navazují oční kontakt a právě zatemnění vozu může zabránit očnímu kontaktu a může to mít negativní vliv na bezpečnost silničního provozu," doplnil Tomáš Lerch.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.