epojisteni logo
blg-srt-monitor

V Hradci Králové testují nové speciální kamery

25. 5. 2015
|
Délka čtení: 8 min.

V Hradci Králové bude na Rašínově třídě namontována unikátní kamera, která by měla v budoucnu přispět k větší bezpečnosti a plynulosti silniční dopravy. Kamera by měla být schopna přečíst SPZ i vozidla jedoucího rychlostí přes 200 kilometrů za hodinu.

Speciální kamera však údajně umí mnohem více. Kromě změření rychlosti a vyfocení SPZ rychle jedoucího vozidla by také měla zvládat vyhodnotit aktuální hustotu dopravy, odhalit kradená vozidla či monitorovat chování rizikových řidičů.

S novými kamerami bezpečnější a plynulejší provoz

Hradec Králové si od nové kamery slibuje zlepšení dopravní situace, a proto ji plánuje zařadit jako jeden z hlavních prvků nového inteligentního dopravního systému. „Kamera, která bude v tomto týdnu nainstalována na Rašínově třídě, by mohla být jen kamínkem v celé mozaice, z níž by se inteligentní dopravní systém případně skládal," vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora Hradce Králové.

Testování kamery přitom nehradí město, ale společnost testují počítačový výstup. Kamera totiž není připojena kabelem, jak je běžné, ale výstupy budou do koncového zařízení přenášeny vzduchem. V současné době kamera snímá celkový provoz a také jednotlivé průjezdy vozidel. Kamera bude prozatím zaznamenávat a ukládat pouze statistické a nikoliv osobní údaje.

„Jsme také připraveni na zabezpečeném pracovišti v budově Magistrátu města Hradec Králové nainstalovat i monitor pro zobrazování záznamů z kamer v reálném čase pro účely návštěv vedení ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury také pro zástupce jiných měst, kteří se na pilotní testování těší," vysvětluje Vladimír Sitta ze společnosti, která kameru s příslušenstvím ve městě testuje.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Inteligentní dopravní systém

Hradec Králově se postupně snaží zprovoznit projekt inteligentního dopravního systému, jehož cílem je usnadnění průjezdu řidičů přes město pomocí tzv. zelené vlny, aniž by docházelo k porušení plynulosti silničního provozu. Současně by měla být zvýhodňována městská hromadná doprava.

Kromě optimalizace dopravy by systém měl přispět tak větší bezpečnosti provozu. Kamera a celý systém by měl být v budoucnu schopen rozlišit platnost technických kontrol a měření emisí (STK), platné zákonné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla (tzv. povinné ručení), kradená vozidla, zaregistrovat průjezd vozidla na červenou či změřit rychlost.

O zvýšení bezpečnosti dopravy jedná také vláda ČR, která schválila akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů. Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold uvedl, že zatím plán vypočítává výši předpokládané investice.

„Náklady na budování a provozování systémů inteligentních dopravních systémů (ITS) jsou výrazně nižší než náklady na odstraňování následků dopravních nehod. Podle studie Centra dopravního výzkumu se celkové roční ekonomické ztráty ČR zapříčiněné dopravní nehodovostí pohybují v rozmezí 35 až 55 miliard korun,“ uvedl Dan Ťok, ministr dopravy.

Podle ministerstva dopravy lze hotové a fungující inteligentní dopravní systémy očekávat již za několik let. Datově by tak mělo být připojeno každé provozované vozidlo.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.