epojisteni logo

Nelepme se!

10. 12. 2012
|
Délka čtení: 7 min.

S příchodem sněhu na naše území je dobré si připomenout, že vůbec nejčastější příčinou dopravních nehod je nedodržení bezpečnostní vzdálenosti. Tímto způsobem vzniká celá třetina dopravních nehod. O to více je pak třeba hlídat si bezpečnostní vzdálenost v těchto dnech, a dnech, týdnech a měsících nadcházejících, kdy budeme vystaveni zhoršeným jízdním podmínkám, jak už z hlediska viditelnosti, tak z hlediska kvality vozovky.

Velmi často za těchto podmínek na vozovce namrzlé, či pokryté vrstvou sněhu řidiči neodhadnou brzdnou dráhu, která je v porovnání s letními měsíci podstatně delší. A nezřídka se tak stane rovnou skupinově. Srážky hned několika vozidel najednou v menší rychlosti, v rychleji se pohybujících kolonách jsou v zimním období běžné.

Škody z nehod tohoto typu jsou většinou "nižší". Poškozené plechy, zničená světla, atd., to jsou škody, které se pohybují v částkách do 30 tisíc Kč. Každopádně jde ale o nepříjemnou komplikaci. Mysleme proto na dodržování bezpečné vzdálenosti od auta před námi!

Jaká je bezpečná vzdálenost?

Nejjednodušším obecným pravidlem je: držet si vždy od vozidla přede mnou vzdálenost dvou vteřin. To znamená, že na místě, kde je auto předemnou teď, budu já za 2 vteřiny. Z tohoto vyplývající vzdálenost v metrech pak přirozeně narůstá s rychlostí, kterou se pohybujeme. Když si tuto vzdálenost ohlídáme, měli bychom být schopni včas zareagovat a případné nehodě se vyhnout.

Toto jednoduché pravidlo však platí pro běžné podmínky. Za zhoršené viditelnosti nebo na kluzké vozovce bychom pak měli dodržovat vzdálenost tři až čtyři vteřiny!

Ruku na srdce, kolik z nás bezpečnou vzdálenost při jízdě dodržuje. Nelepme se na auto před námi, nesnažme se dohnat čas na silnici! V zimě bychom na to měli brát zřetel ještě daleko větší! Přejeme tedy na cestách hlavně hodně trpělivosti a pozornosti. Chovejme se obezřetně a s pokorou k počasí, no a nakonec přejeme taky hodně štěstí. :)


Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.