epojisteni logo
blg-srt-benzin

Značení paliva na čerpacích stanicích se konečně sjednotí

7. 8. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Značení paliva na čerpacích stanicích se konečně sjednotí

Odlišně značené palivo v různých zemí může motoristu při tankování zmást. Z tohoto důvodu budou čerpací stanice v zemích Evropské unie povinné značit jednotlivé druhy paliva stejným symbolem. Podle České asociace asistenčních společností se ale počet výjezdů kvůli záměně paliva nijak výrazně nesníží.

Nové nařízení Evropské komise začne platit od října 2018. Označení jednotlivých druhů paliv bude velmi jednoduché. Kolečko bude označovat stojany s benzínem, čtverce stojany s dieselem a kosočtverec stojany s plynem (LPG). V případě benzínu  musí být uprostřed kolečka uveden podíl biosložky (Natural 95 = E5), u nafty podíl biopaliva (max. B7). U plynu bude uprostřed symbolu zkratka LPG nebo CNG.

Dosud nemělo značení pohonných hmot žádná pravidla. Čerpací stanice běžné používaly a ještě pár týdnů používat budou obchodní názvy. V některých případech bylo opravdu těžké rozklíčovat, o jaký typ paliva se jedná. Jedním ze způsobů, jak řidičům zabránit natankovat špatné palivo do auta, bylo používání užšího hrdla u nádrže benzínových vozidel. Opačně to však jde bez problémů.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Počet výjezdu kvůli špatně natankovanému palivu neklesne

Sjednocené značení bude určitě znamenat velký přínos a lepší orientaci mezi stojany. Vliv na počet výjezdů k případům, kdy řidiči sáhnou po špatné hadici, se však údajně nesníží. V zahraničí jsou totiž čeští řidiči při tankování daleko opatrnější. Z celkových 2000 případů ročně tvoří záměna paliva v zahraničí pouhou desetinu.

„Ročně si vyžádá pomoc asistenční společnosti v souvislosti s natankovaným špatným palivem zhruba 2000 českých motoristů. Naše statistiky ukazují, že výrazně převažují zásahy v České republice. Za hlavní příčinu proto považujeme nepozornost řidičů, kteří například současně jezdí vozidly na rozdílná paliva. Naopak v zahraničí jsou Češi výrazně obezřetnější a ujišťují se, že do vozidla tankují skutečně správné palivo,“ uvedl Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance.

Okamžitě volejte asistenční služby

Nejčastějším důvodem natankování jiného druhu paliva je používání více vozidel. Lidé jezdí soukromými i služebními vozy nebo se v rodinách používají auta s jinou motorizací. Pokud někdo přes týden jezdí služební vozem jezdícím na diesel, je velmi snadné na víkendový výlet do soukromého vozu na místo benzínu natankovat naftu. Následky však mohou být velmi nepříjemné.

Jakmile svou si svou chybu řidič uvědomí, měl by okamžitě vůz odstavit a zavolat asistenční služby. Ideální je, pokud se tak stane ještě před nastartováním. Vozidlo je nutné odtáhnout do servisu, kde nevhodné palivo odčerpají, zjistí vzniklé závady a opraví je. Cena takového zásahu stojí v průměru 1 900 Kč, ale může být i výrazně nižší. Škodu uhradí pojišťovna pouze tehdy, má-li motorista tuto službu zahrnutou v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění. V opačném případě ji zaplatí ze své kapsy.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • 23. července 2024|Petr Pohůdka
    Parametry výpočtu ceny povinného ručení a havarijního pojištění

    Pojištění vozidla tvoří nedílnou součást výdajů spojených s jeho provozem. Povinné ručení musí mít podle zákona sjednané každý provozovatel vozidla. Havarijní pojištění sice povinné není, ale zejména u novějších a dražších vozů by mělo být samozřejmostí. Ceny pojistek se u různých vozidel a osob značně liší. Jak pojišťovny vypočítají cenu povinného ručení a havarijního pojištění?

  • havarijní pojištění bez spoluúčasti
    22. července 2024|Jana Březinová
    Připojištění k havarijnímu pojištění

    Havarijní pojištění sice není povinné, ale jeho sjednání vám zajistí komplexní ochranu vozidla i pasažérů. Obzvlášť, když si sjednáte praktická připojištění – skel, zavazadel, úrazu nebo právní ochrany. Jak přesně jednotlivá připojištění fungují?

  • dva-kluci-u-auta
    17. července 2024|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • blg-srt-spz
    12. července 2024|Petr Woff
    Krádeže vozidel v ČR: Statistiky a tipy pro každý kraj

    Zloději každoročně ukradnou tisíce českých aut, přičemž některé lokality a modely vyhledávají častěji než jiné. Mezi nejrizikovější oblasti patří Praha, Liberecký nebo Ústecký kraj. Nejohroženějšími značkami jsou Škoda, Volkswagen a Ford. Krádeže aut zachycujeme v regionálních, celostátních a mezinárodních statistikách, které odhalují zajímavé trendy.

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|ePojisteni
    7 případů, kdy se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco povinnost povinného ručení určuje zákon, havarijní pojištění si řidiči sjednávají dobrovolně. Tomu odpovídá i jeho nabídka, která nepokrývá všechny skupiny řidičů. Kdy se vyplatí havarijní pojištění a co všechno kryje?

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?