epojisteni logo
blg-srt-crush

Zima skončila. Nezapomeňte zkontrolovat své auto

11. 6. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Zima skončila. Nezapomeňte zkontrolovat své auto

Stejně jako auto připravujeme na zimní období, podobně bychom se měli zachovat i na začátku jara. Omezit se na výměnu pneumatik by se totiž nemuselo vyplatit. Zima s autem dokáže hodně zamávat, a proto odborníci doporučují nechat vůz důkladně prohlédnout v servis.

Do servisu zamíříte tak jako tak kvůli výměně pneumatik na letní, proč tedy nenechat auto prohlédnout. Pokud si tedy pneu neměníte sami. Některé autoservisy dokonce nabízí speciální jarní prohlídky za výhodné ceny. Vyjde vás nejvýše na pár set korun, za které získáte jistotu, že je váš plechový miláček v naprostém pořádku. Čeho všeho by se taková kontrola měla týkat?

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Pneumatiky

V průběhu dubna se mění zimní pneumatiky na letní. Při výměně je třeba zkontrolovat, zda původní letní pneumatiky odpovídají normám - tlak všech pneumatik a hloubka dezénu, která musí být u letních pneumatik nejméně 1,6 mm. Samozřejmostí je správná geometrie kol.

Provozní kapaliny

Kontrola provozních kapalin, jako jsou motorový olej, chladící a brzdová kapalina, je důležitá zejména u starších vozů. Moderní vozidla kontrolu zvládají sami a na případně nedostatky by vás měli včas upozornit. Vždy je lepší kapaliny kontrolovat a doplňovat průběžně.

Autobaterie

Parkování v zimě a startování za chladného ráno rozhodně baterii neprospívá. Na první pohled nelze poznat, zda je akumulátor v pořádku či naopak. Nemáte-li měřák doma, měli byste tedy stejně navštívit servis, kde vám stav baterie ověří a doporučí vám výměnu nebo alespoň dobití.

Stírače a ostřikovače

Kolísání teplot v zimě má negativní vliv zejména na gumové lišty stíračů. Na jaře je dobré je zkontrolovat a případně je vyměnit. To platí zejména tehdy, pokud stírají špatně a na okně zanechávají stopy, které mohou narušit viditelnost.

Světla

V servisu zkontrolují, zda světlomety svítí správně a neoslňují ostatní protijedoucí řidiče. V případě nutnosti je seřídí. Zároveň také zkontrolujte, jak jste na tom s náhradní sadou žárovek, která by vždy měla být kompletní. Při náhodné kontrole je policejní hlídka může chtít vidět.

Klimatizace

Podle odborníků je vhodné klimatizaci kontrolovat nejméně jednou za rok, nejlépe na jaře. Přes zimu bývá klimatizace vypnutá a případné závady odhalíte až na cestách na jaře nebo v létě. Tomu je dobré předejít. Klimatizaci je doporučeno vyčistit, doplnit chladící sérum a zkontrolovat těsnost a její funkčnost.

Lékárnička

Lékárnička je součástí povinné výbavy. To znamená, že její obsah musí odpovídat nařízení. Pokud nemáte novou lékárničku, ujistěte se, že obsahuje vše potřebné. Nákup nové lékárničky je nutný vždy, když něco použijete (případně její doplnění), nebo pokud je starší čtyř let. Za prošlou lékárničku hrozí pokuta až 2 000 Kč!

Technická kontrola

Na závěr se ujistěte, že máte v pořádku všechny doklady zejména pak platnost technické kontroly. Podívejte se na známku u SPZ a ověřte si termín další kontroly. U nového auta se technická kontrola provádí po čtyřech letech, poté je nutné ji absolvovat každé dva roky. Bez platné technické kontroly nelze vůz provozovat.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.