epojisteni logo
blg-srt-crush

Komu nejvíce zdražilo povinné ručení?

17. 5. 2013
|
Délka čtení: 8 min.

V poslední době došlo plošně ke zdražení povinného ručení. Pro pojišťovny byly ceny pojištění už tak nízké, že se jim tento produkt zkrátka nevyplácel a tak bylo jen otázkou času, kdy ke zdražení dojde. Pro vybrané skupiny řidičů se přitom ceny pojištění zvedly i více než o 10 %. Zvýšení cen se logicky nejvíce dotklo skupin, které jsou z pohledu pojišťoven nejrizikovější, je u nich největší pravděpodobnost nehody a tudíž i pravděpodobnost vyplácení pojistné částky. Dražší povinné ručení tedy nyní mají mladí řidiči, majitelé silných aut a lidé z měst nad 50 000 obyvatel.

Zdražení podle věku:

Z našich statistik vidíme, že vůbec nejvíce doplácejí momentálně na zdražení mladí řidiči do 22 let. Těm stoupla cena pojištění o více než 11 procent. Náš srovnávač pojištění auta vám jednoduše seřadí varianty povinného ručení od mnoha pojišťoven. Opačně jsou na tom řidiči ve věku mezi 35 a 39 roky. Těch se zdražení dotklo nejméně, cena povinného ručení se pro tuto skupinu řidičů zvedla pouze o 1,4 %.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Zdražení podle místa bydliště:

Co se týče místa bydliště, stále platí, že nejdražší pojištění seženete, pokud jste z Prahy. Největší meziroční nárůst cen se však momentálně dotkl řidičů ze všech ostatních měst nad 50 000 obyvatel. Pražanům se meziročně zvýšila cena pojištění o 3,7 % zatímco obyvatelům menších měst do 50 000 stoupla o 5,5 % a obyvatelům větších měst (nad 50 000) o 5,7 %. Řidiči z velkých měst tak platí ročně za autopojištění v průměru 3 086 korun, klienti z malých měst 2 794 korun a obyvatelé Prahy 3 600 korun ročně.

Zdražení podle kubatury:

Logicky se zdražování dotklo řidičů s nejsilnějšími vozy, s kubaturou nad 2 500 ccm. Cena povinného ručení jim stoupla o 17,3 %. Ceny se ale zvedly i pro vozidla s nejlevnějšími cenami, s kubaturou do 1 000 ccm. Konkrétně o více než 11 %. To jsou dvě skupiny řidičů, kterých se zdražení dotýká nejvíce. Na opačném konci jsou pak kubatury mezi 1 651 a 1 850 ccm, kterých se cena zvedla jen o 2,6 %. Procentuální nárůst cen, tak jak se dotkl jednotlivých skupin rozdělených dle objemu motoru, vidíte v následující tabulce.

objem motoru v ccmrůst ceny v procentech

do 1 000

11,2 %

1 001 - 1 250

8,4 %

1 251 - 1 350

8,4 %

1 351 - 1 400

7,5 %

1 401 - 1 650

4 %

1 651 - 1 850

2,6 %

1 851 - 2 000

4 %

nad 2 000

17,3 %

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.