epojisteni logo
auto a penize

K čemu jsou tak vysoké limity povinného ručení

13. 9. 2012
|
Délka čtení: 5 min.

Všechny pojišťovny s povinným ručením v nabídce dávají svým klientům možnost volby různé výše limitů pojistného plnění? Některé pojišťovny došly tak daleko, že nabízejí 5 i více různých výšek limitů, od zákonných 35 milionů po 150 milionů. K čemu jsou tak vysoké limity? Tento text je zvláště určen těm, kteří jsou raději ostražitější, nehodlají nic riskovat a chtějí mít pro jistotu vše pojištěno, protože: "Co kdyby náhodou?"

Většina řidičů si nedokáže představit, že by škoda způsobená při dopravní nehodě mohla vystoupat nad zákonem daných 35 milionů korun. Právě v tom se ale většina řidičů mýlí. Ročně se odehrají desítky dopravních nehod, kdy tomu tak je – a to znamená i desítky po uši zadlužených lidí.

Řidič odpovídá za škodu

Vyhovíte zákonům, sjednáte si povinné ručení s limitem plnění 35 milionů korun a máte pocit, že už se do problémů dostat nemůžete? Chyba – limit je limit a způsobíte-li vyšší škodu, budete ji muset zaplatit. A bohužel, stává se to.

Škody jsou někdy opravdu velmi vysoké

Tam kde je to s havarijním pojištěním snadné (limitem je hodnota vašeho vozu), je povinné ručení odsouzeno k velkému dilematu – ušetřit na limitu plnění, nebo se pojistit na 100 milionů a více? Pádným argumentem by mohl být výčet jen některých případů, které mohou způsobit škody v řádech desítek milionů korun. A nejde o případy vymyšlené, nýbrž o typy situací, které opravdu nastávají:

  • Škoda způsobená na kamionech, které převážejí velké množství drahého zboží – desítky až stovky milionů korun

  • Škoda způsobená na zdraví, nebo odškodné pro pozůstalé osoby – desítky milionů korun

  • Ušlý zisk v případě způsobení invalidity, který je z povinného ručení také hrazen – desítky milionů korun


Na silnicích může nastat jakákoliv situace – ostatně to můžete vidět každý večer ve zprávách, nebo na zpravodajských portálech. Bylo by hloupé, dostat se do situace, kdy vás milionové dluhy zadluží na celý život, jen kvůli ušetřeným pár stovkám za vyšší limit plnění.

Každopádně je třeba na závěr dodat, že těm pozitivně smýšlejícím z vás, kterým se smůla vyhýbá a kteří si žádné krizové scénáře nepřipouští, držíme palce a i my věříme, že jim i ty nejnižší limity budou stačit. :)

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.