epojisteni logo
autobazar

Jak zvolit správné limity pojistného plnění?

10. 9. 2017
|
Délka čtení: 8 min.

Jak zvolit správné limity pojistného plnění?

Sjednáváte si pojištění a pojistitel se vás zeptá na výši limitu pojistného plnění. Vyberete si ten nejnižší limit, nebo si raději připlatíte za vyšší pojistné plnění? Víte, jaká výše pojistného je vůbec optimální u povinného ručení, životního pojištění nebo cestovního pojištění? Nezapomeňte, že pojistný limit je částka, do jejíž výše vám pojišťovna uhradí případnou škodu, ani o korunu více. Věděli jste to?

Často si myslíme, že víme úplně vše. Jaké je potom naše překvapení, když zjistíme, že jsme se mýlili, nebo jsme nad něčím mávli rukou. Podobné je to s limity pojistného plnění, o kterých mají pojištění značně zkreslené představy. Přitom se jedná o jednu z nejdůležitějších věcí, kterých bychom si při sjednávání jakéhokoliv druhu pojištění měli všímat.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Co je to pojistný limit?

Pojistný limit je částka, kterou v pojistné smlouvě odsouhlasí pojištěný i pojistitel, představující nejvyšší možnou hranice pojistného plnění při jedné pojistné události, není-li ve smlouvě uvedeno jinak. Pojistné  limity stanovují pojišťovny, výjimkou je povinné ručení, kde je nejnižší hranice pojistného plnění stanovená zákonem.

Nízký pojistný limit znamená nižší pojistné. Pokud však dojde k pojistné události a škoda zvolený limit přesáhne, zbytek je pojištěný povinen doplatit ze svého. Není tedy lepší sjednat si vyšší pojistný limit rovnou, zaplatit o pár korun více a mít jistotu, že v případě škody jsme opravdu dobře krytí?

Povinné ručení a limity pojistného plnění

Zákon o povinném ručení pojišťovnám nařizuje minimální hranici pojistného plnění, která činí 35 milionů korun při škodě na zdraví a 35 milionů korun při škodě na majetku. Pojišťovny však nabízí varianty s vyššími limity pojistného plnění až do částky 250 milionů korun při škodě na zdraví a 250 milionů korun při škodě na majetku. Je tedy na majiteli vozidla, jaký limit si zvolí. Všeobecně je doporučován limit alespoň 50 milionů korun při škodě na zdraví a 50 milionů korun při škodě na majetku. Jakkoliv se 35 milionů zdá hodně, při závažných nebo řetězových nehodách, může výše škody tuto částku hravě přesáhnout, a to zejména v případě škod na zdraví nebo životě.

Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Životní pojištění a limity pojistného plnění

Také u životního pojištění hraje limit pojistného plnění velkou roli. Nastavení pojistné částky se odvíjí od správného vyhodnocení míry rizika. Její výše je individuální a závisí na konkrétní možnostech a potřebách pojištěného. Životní pojištění by mělo v případě pojistné události pokrýt až několik měsíců života pojištěného a jeho rodiny. Optimální  pojistná částka by proto měla činit nejméně dvojnásobek spíše trojnásobek, v ideálním případě pětinásobek ročního příjmu pojištěného. Důležitá je pojistná částka zejména v případě, kdy je na příjmu pojištěného závislá celá rodina.

Cestovní pojištění a limity pojistného plnění

S létem souvisí dovolené a tedy i cestovní pojištění, které kryje náklady na léčbu nemoci či úrazu. Při stanovení pojistných částek je třeba brát v potaz vysoké ceny zdravotního ošetření v zahraničí. Jinou pojistnou částku potřebujeme na nákupy do Německa a jinou při vícedenní dovolené v Alpách. Všeobecně se doporučuje nejméně 1,5 milionů korun u léčebných výloh pro Evropu a 3 miliony korun pro svět, alespoň 1 milion korun pro odpovědnost za škody na zdraví a majetku. Vyššími limity však nikdy nic nezkazíte, právě naopak. Pokud byste někomu způsobili úraz s trvalým následky, může vás to stát více než jeden milion korun.


Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.