epojisteni logo
vymena-olejeI

Kvůli krácení pojistného plnění jsou do aut často montovány levné díly z druhovýroby

Kvůli krácení pojistného plnění jsou do aut často montovány levné díly z druhovýroby

Pojišťovny mnohdy krátí pojistné plnění poškozeným řidičům z důvodu amortizace, i když je to v rozporu se zákonem. Často motoristům vyplatí až o třetinu méně. Řešením proto bývá použít na opravu levné díly z druhovýroby. Ty ale neprošly zátěžovými testy a u výztuh nebo blatníků pak stačí i malý náraz k ohrožení životů.

„Ačkoli má každý  poškozený  řidič právo na opravy z originálních dílů, praxe pojišťoven je opačná. Své smluvní servisy nutí do montáže laciných dílů, které zdaleka nedokážou pohltit energii nárazu jako originály. A případné dražší opravy z originálních dílů zase odmítají proplácet. Nastoleným trendem tak pojišťovny ohrožují životy všech účastníků provozu,“ prohlásil Tomáš Medřický, ředitel portálu ePohledávky.cz, kde advokáti řeší až 30 stížností na krácení pojistného plnění denně.

Na tom, že pojišťovny při opravách vozů uplatňují ceny aftermarketových dílů, se shoduje mnoho expertů přizvaných k soudním sporům. Osoba poškozená viníkem nehody tak obvykle nese nejenom zátěž nepojízdného automobilu, ale také ekonomickou zátěž nízkého pojistného plnění, které nepokryje ani odpovídající opravy. Obhajoba pojišťoven se opírá o tvrzení, že z hodnoty nákladů na servis je třeba odečíst „zhodnocení vozidla opravou“. V naprosté většině případů ale podle odborníků naopak bouraný automobil na hodnotě ztrácí.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Uvedené skutečnosti potvrzuje také nezávislý soudní znalec Antonín Pospíchal. „Provést opravu k odstranění následků havárie posuzovaného vozidla za použití neoriginálních dílů je dle mého názoru naprosto nepřípustné,“ uvádí Pospíchal ve svém posudku k soudní při žalobce a pojišťovny. „Typickým příkladem může být neoriginální nárazník, který se vinou použitého materiálu rozlomí, místo toho, aby se plasticky deformoval a pohlcoval energii, což je důležité zejména při střetu s chodcem. Obdobně to platí pro deformaci ostatních dílů, blatníků, kapoty, čelního skla a tak dále. Průběh deformace těchto dílů při nehodě má vliv mimo jiné na správnou aktivaci airbagů,“ upozornil Antonín Pospíchal. Podle Pospíchala je možné za obvyklou cenu opravy vozidla výhradně považovat standardně kalkulovanou cenu opravy v autorizovaném servisu výrobce vozidla. Přesto se v dlouhodobé atmosféře neplatících pojišťoven stala montáž dílů z druhovýroby nebezpečným standardem.

ePojisteni.cz nabízí svým klientům zdarma právní pomoc při nárokování maximálního možného odškodnění od pojišťovny viníka nehody. V rámci této služby získáváte telefonickou podporu a konzultaci pro rozsah odškodnění, reklamaci výše plnění, bude-li plnění bezdůvodně kráceno, právní zastupování u soudu či zajištění odborných lékařských posudků.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.