epojisteni logo
blg-srt-driver

Doplňkové pojištění k povinnému ručení - které se hodí?

Doplňkové pojištění k povinnému ručení - které se hodí?

Není žádným tajemstvím, že povinné ručení je nařízeno zákonem. Sjednané jej musí mít každý vlastník provozovaného vozidla. Co si však může motorista vybrat, je kvalita a rozsah povinného ručení. Společně s doplňkovými připojištěními může povinné ručení téměř nahradit havarijní pojištění.

Spousta lidí si vybírá povinné ručení na základě cenové nabídky. Čím levnější, tím lepší. Neuvědomují si přitom, že nekvalitní levné povinné ručení jim v případě pojistné události může přinést velké starosti. Přitom vyšší pojistné limity a lepší rozsah cenu pojištění většinou navýší pouze o pár set korun. To podle nás za větší jistotu při jízdě stojí.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Základ vždy zůstane základem

Pokud chceme jezdit autem, měli bychom vzít v úvahu nejen pohodlí, ale také náklady související s jeho provozem. Jedním ze základních nákladů je právě povinné ručení. Jeho cena se liší nejen podle konkrétního vozidla, ale také podle řidiče - jeho věku a bydliště. Aby řidiči ušetřili často volí základní nabídku s nejnižšími pojistnými limity.

Z takového povinného ručení jsou však hrazeny pouze škody, které  pojištěný způsobí na majetku, zdraví či životě jiných účastníků silničního provozu, a to maximálně do výše sjednaného pojistného limitu. To znamená, že škody na vlastním vozidle si pojištěný hradí ze své kapsy. Pokud by navíc škody přesáhly sjednaný limit, zbytek musí zaplatit opět pojištěný. Pokud se domníváte, že nelze překročit 35 milionů korun, jste na velkém omylu.

Náš tip

NAŠE RADA

Odborníci a praxe ukazují, že zákonný limit 35 milionů korun nestačí. Doporučen je proto limit ve výši 50 milionů korun a více.

Doplňková pojištění nestojí majlant

Současné povinné ručení vypadá úplně jinak než na přelomu století. Zatímco tehdy se jednalo pouze o pojištění škod způsobených motorovým vozidlem, dnes může s pečlivě vybranými druhy připojištěními směle nahradit havarijní pojištění.

Příčinou je především silný konkurenční boj mezi pojišťovnami. Ty si totiž velmi dobře uvědomují, že tlačit ceny směrem dolů není jedinou možností, jak získat nové zákazníky. Nabídku povinného ručení proto neustále rozšiřují o další služby.

Jako první začaly pojišťovny nabízet asistenční služby, pojištění skel a úrazové pojištění. Později přidaly další typy připojištění, které původně byly  součástí havarijního pojištění. Jedná se například o pojištění poškožení vozidla zvěří, živelní pojištění a pojištění odcizení.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.