Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  
Přihlásit se do klientské sekce a vidět mé dřívější kalkulace.
840 888 444 Zavolejte nám info@epojisteni.cz

Neplaťte za havarijní pojištění více, než musíte

Neplaťte za havarijní pojištění více, než musíte

2018-01-15

Neplaťte za havarijní pojištění více, než musíte

Podle finančních odborníků platí Češi za havarijní pojištění více, než je nutné. Havarijní pojištění si jednou uzavřou, a pak už mu nevěnují pozornost. Díky pravidelné revizi pojistné smlouvy by přitom mohli ušetřit až několik tisíc korun ročně.

Výše pojistného se v případě havarijního pojištění vypočítává z pořizovací (aktuální) ceny vozidla. Dojde-li ke krádeži pojištěného vozidla, pojišťovna však klientovi uhradí cenu vozidla v době krádeže. Pořizovací cena nehraje žádnou roli. A právě proto je důležité jednou za čas pojistnou smlouvu zaktualizovat. Čekat, že upozornění přijde od pojišťovny, by bylo poněkud naivní. Bohužel.

Ročně Češi zaplatí na havarijním pojištění 17 miliard korun

Podle odborníků by to však mělo mnohem méně. Centrální registr vozidel eviduje v České republice zhruba 7,7 milionů provozovaných vozidel. Havarijní pojištění má však sjednáno přibližně čtvrtina z nich, což je cca 1,9 milionů aut. Při průměrné ceně pojistného 9 000 korun ročně, čeští řidiči na havarijním pojištění zaplatí něco kolem 17 miliard korun.

Při koupi nového auta si řidič sjedná pojištění s pojistnou částkou odpovídající pořizovací ceně. Ta však během následujících let klesne zhruba o 10 % každý rok. To znamená, že mít vozidlo 3 roky staré pojištěné stále na novou cenu, je nevýhodné. Pojištění je drahé a v případě pojistné události pojištěný dostane tak jako tak méně peněz.

„Pojišťovny zpravidla ponechávají sjednanou cenu, takže po zmíněných čtyřech letech je pojistka předražena o zhruba 30 procent. Převedeno na absolutní hodnotu jen na havarijním pojištění Češi ročně zaplatí zbytečně až 30 procent ze 17 miliard, při střízlivějším odhadu pak 25 procent, tedy 4,25 miliardy korun,“ uvedl Pavel Jechort, ředitel společnosti Suri.cz.

Pokud si pojištěný o revizi své pojistky nepožádá sám, pojišťovna to za něj rozhodně neudělá. Finanční odborníci doporučují revizi pojistné smlouvy provést rok do nákupu vozidla a pak nejméně každé dva roky. A to neplatí pouze pro havarijní pojištění, ale pro pojištění všeobecně.

Havarijní pojištění i pro starší vozy

Je všeobecně známo, že havarijní pojištění se vyplatí zejména v případě nových vozidel. To však neznamená, že odcizení či poškození staršího vozidla “nezabolí”. Pojišťovny proto nabízí možnost sjednat si levné havarijní pojištění v podobě připojištění k povinnému ručení. Tuto možnost nabízí od loňského roku pojišťovny Kooperativa, Allianz a Česká podnikatelská pojišťovna.

Například pojišťovna Kooperativa představila novinku v podobě havarijního pojištění nazvaného Totálka určeného pro vozy starší 8 až 15 let. Totálku je možné uzavřít pouze k povinnému ručení a pojistit se tak také pro případy škody způsobené odcizením, živelnou událostí či havárií.

„Předpokládáme, že největší zájem bude o variantu, kde pojištění bude řešit škody vyšší než sto tisíc Kč. Maximální roční limit pojistného plnění pak u této varianty je 250 tisíc Kč. To vše za 100 Kč měsíčně. Je to varianta, kterou uvítají majitelé vozů starších osmi let, jako jsou například novější Fabie nebo starší Octavie,“ sdělil Michal Němec, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v pojišťovně Kooperativa.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 20
Sdílet na Facebooku

Články související s těmito výrazy:

Pojistné, Havarijní pojištění, Pojistné plnění, Nehody,