epojisteni logo
lp-nehoda

Stále oblíbenější spolujízda

20. 12. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Stále oblíbenější spolujízda má svá úskalí

Mnoho lidí tráví většinu část dne za volantem. Většinou tak činí z pracovních důvodů či za zábavou. Z důvodu snižování nákladů, které sou stále vyšší, i nalezení společníka na cesty mnoho lidí nabízí tzv. spolujízdu. Tato služba je stále více oblíbenější na obou stranách. Pozor ale na rizika, které tento snadný výdělek skýtá.

Co je to “spolujízda”?

Spolujízda je stále oblíbenější služba. Jedná se o levnější způsob cestování po České republice i v rámci Evropy. Na internetu najdete více stránek, které spolujízdu nabízí (např. www.spolujizda.cz  či www.jizdomat.cz). Zde mohou řidiči zadávat plánované cesty a hledat spolucestujcí. Naopak zájemci o spolujízdu zde zadají svou poptávku a čekají na nabídku řidičů. Systém je výhodné pro obě strany. Řidič dostane za cestu zčásti zaplacenou a cestující ušetří za běžnou dopravu vlakem či autobusem.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Řidič je zodpovědný za všechny cestující

Spolujízda však skýtá také rizika a snadný přívýdělek se může během pár vteřin proměnit v noční můru. V případě, že dojde k dopravní nehodě, kterou způsobí řidič auto, může jej čekat platba vysoké odškodného. A to je vzhledem k vysokým sumám odškodného velký problém obzvláště tehdy, nemá-li řidič kvalitní  povinné ručení  s vysokými limity pojistného plnění.

„Řidič motorového vozidla je zodpovědný za všechny cestující, které veze v autě, a to bez ohledu na to, v jakém jsou k němu vztahu. Nezáleží tedy na tom, zda jde o jeho příbuzné či cizí osoby, nebo kdy tito lidé do vozu přistoupili – na všechny spolujezdce se plně vztahují všechny případné nároky na  pojistné  plnění v rámci povinného ručení,“ vysvětluje Tomáš Klofát, ředitel úseku  likvidace pojistných událostí  vozidel v Allianz pojišťovně.

Výše pojistných limitů je stále důležitější

Na počátku roku 2014 vstoupil v platnost nový občanský zákoník, který přinesl velké změny v oblasti vyplácení odškodného. Byly zrušeny tabulky a výše odškodného je v současné době závislá na rozhodnutí soudu. To znamená, že v případech závažného poškození zdraví, může odškodné činit několik set až milionů korun. A taková částka může vinného řidiče zadlužit až do konce života.

Řešením je kvalitní povinné ručení s vysokým limitem pojistného plnění. Zákon stanovuje minimální částku ve výši 35 milionů korun v případě škody na majetku a 35 milionů korun v případě škod na zdraví a životě. Odborníci však doporučují minimální limit ve výši od 100 milionů korun výše. Výjimečné nejsou ani limity ve výši 200 milionů korun. Vysoké limity jsou důležité zejména pro profesionální řidiče a pro ty, kteří tráví za volantem většinu svého času.

Kromě vyšších pojistných limitů je vhodné sjednat úrazové připojištění  nejen pro řidiče ale všech osob cestujících ve vozidle.

Chcete-li tedy nabízet spolujízdu, nezapomeňte si zkontrolovat platnost svého povinného ručení a zelené karty. Je-li to nutné, projednejte se svou pojišťovnou navýšení pojistných limitů nebo si rovnou najděte nového pojistitele například na stránkách ePojištění.cz.

Havarijní pojištění doporučujeme i pro starší vozy

Kvůli růstu cen oprav, náhradních dílů i lidské práce se v dnešní době vyplatí sjednat havarijní pojištění i pro starší vozy. Buďte připraveni na všechny možné nástrahy na silnici. Rádi vám pomůžeme s výběrem i sjednáním nejlepší nabídky pro váš ojetý vůz.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • odtah-vozu
    24. května 2024|Jana Březinová
    Pojištění GAP: Co všechno kryje a komu se vyplatí?

    Jen co nový vůz opustí autosalon, jeho hodnota rychle klesá. Za rok zhruba o 10 %. Pokud dojde k totální škodě nebo krádeži, pojišťovna vám z havarijního pojištění vyplatí pouze aktuální tržní cenu vozidla. A to i přesto, že mělo najeto jen pár kilometrů. Chcete získat plnou pořizovací cenu vozu? S tím pomůže doplňkové pojištění GAP.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    10. května 2024|Petr Pohůdka
    Novinky: 7 změn zákona v autopojištění 2024

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Řízení je nově možné již od 17 let, končí vydávání velkých technických průkazů a mění se také bodový systém či sazby pokut. Novinky se nevyhnuly ani pojištění vozidel. Jaké změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • nabourané auto naložené na odtah
    14. února 2024|Monika Šaríková
    4 důvody, proč se vyplatí mít havarijní pojištění

    Na rozdíl od povinného ručení není havarijní pojištění povinné ze zákona. Ve snaze snížit náklady na provoz vozidla jej zhruba dvě třetiny řidičů opomíjí. Neuvědomují si, že se jim ježdění bez kompletního pojištění může naopak prodražit. Stačí jedna větší oprava nebo několik menších.

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.