mlada-ridicka

Nejdražší povinné ručení platí řidiči v Praze a řidiči do 22 let

7. 4. 2014
|
Délka čtení: 5 min.

Nejdražší povinné ručení platí řidiči v Praze a řidiči do 22 let

Povinné ručení zdražilo všem řidičům v celé České republice. Hlavním důvodem byly příliš nízké ceny a legislativní změny spojené s novým občanským zákoníkem. Nejvíce zdražení pocítili majitelé aut s objemem od 1 251 do 2 500 ccm. Ti zaplatí v průměru až o 10,6 procent více než v loňském roce.

Nejdražší povinné ručení platí mladí a méně zkušení řidiči do 22 let a řidiči v Praze. Tyto údaje vyplývají ze statistik největšího online pojistitele ePojisteni.cz. "Průměrná výše povinného ručení v Praze vzrostla meziročně o 12 procent a momentálně činí 4 071 korun. Řidiči z malých měst přitom v průměru platí necelých 2 900 korun," uvedl David Holý, marketingový ředitel společnost.

Nejvíce za povinné ručení zaplatí mladí a nezkušení řidiči do 22 let

Právě tato věková kategorie řidičů je považovaná za nejvíce rizikovou, protože počet méně či více závažných nehod jimi způsobený je opravdu vysoký. Povinné ručení bylo mladým řidičům zdraženo již v loňském roce. "Už v loňském roce jsme zaznamenali u této kategorie řidičů navýšení ceny povinného ručení o více než 11 procent. Letos platí tito řidiči ještě o dalších 9,5 procenta více, takže průměrná cena povinného ručení v jejich případě činí přes pět tisíc korun," řekl David Holý.

Menšímu počtu řidičů cena pojistného klesla. Levnější povinné ručení se týká aut s objemem do 1 000 ccm, u kterých povinné ručení kleslo o 12 procent. Méně také platí majitelé aut s objemem od 1 001 do 1 250 ccm a nad 2 500 ccm. Právě posledně jmenovaní zaplatí za povinné ručení až o 6 procent méně. Nárůst tedy zaznamenali především majitelé aut s objemem od 1 251 do 2 500 ccm, kteří zaplatí v průměru o 10 až 12 procent více.

V zahraničí rozhoduje i barva auta

V zahraničí se na ceně povinného ručení podílí také barva auta. Nižší pojistné mívají auta bílá oproti červeným a žlutým. Je možné, že toto kritérium přidají v brzké době i české pojišťovny.

Sdílet článek

Související články

  • vyfuky
    31. října 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je povolená hodnota emisí u auta v ČR?

    Nedílnou součástí pravidelné technické prohlídky vozidla je měření emisí. Tato kontrola má za úkol odhalit, zda vaše vozidlo neuvolňuje do ovzduší více škodlivin, než povolují zákonné normy. Jaké emisní limity musí vaše vozidlo splnit v roce 2025 a kolik za měření emisí zaplatíte?

  • nabourané auto naložené na odtah
    30. října 2025|Petr Pohůdka
    4 důvody, proč se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco sjednání povinného ručení řidičům přikazuje zákon, havarijní pojištění je dobrovolné. Aktuálně chrání v České republice zhruba třetinu vozidel. V některých případech je opomíjení dodatečného pojištění logické, jindy ale jde o ekonomický hazard. Kdy se havarijní pojištění vyplatí a na co všechno se vztahuje?

  • postava-muze-v-obleku-drzici-klicky-od-auta
    24. října 2025|Petr Pohůdka
    Zrušení povinného ručení při prodeji auta: Na co nezapomenout?

    Dokončili jste prodej auta? Přepisem vozidla pro vás celý proces nekončí. Ještě musíte zařídit výpověď povinného ručení. V opačném případě riskujete, že nehoda nového majitele bude hrazena z vašeho pojištění. Můžete tak přijít o bonusy a za novou pojistku si pořádně připlatit. Jak zrušení povinného ručení po prodeji auta probíhá a na co dalšího si dát pozor?

  • tachometr ve voze
    16. října 2025|ePojisteni
    Povinné ručení podle najetých kilometrů – komu se vyplatí a jak funguje

    Najedete ročně sotva pár tisíc kilometrů? Pak zbytečně platíte stejně jako řidič, který tráví za volantem každý den. Řešením je povinné ručení podle najetých kilometrů. Díky tomuto modelu pojištění platíte jen za to, co skutečně projezdíte.

  • 29. září 2025|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • autobazar
    17. září 2025|Petr Pohůdka
    Praktický návod, jak rychle a online ověřit VIN kód při koupi ojetého vozidla

    Záznamy o poškození, najeté kilometry nebo technické údaje. Díky kontrole VIN kódu zjistíte o vozidle velmi podrobné informace. Před koupí ojetiny se tak můžete ujistit, že jsou údaje uvedené prodejcem pravdivé. Kde VIN kód najdete a jak ho ověříte?

  • Nabourané auto
    16. září 2025|Petr Pohůdka
    Co dělat, když vás nabourá auto z Ukrajiny nebo jiné zahraniční země

    Zaregistrovali jste informaci, že u bouraček zaviněných ukrajinskými auty v ČR zaplatí 90 % nákladů Češi? I když se podobné zprávy objevily v několika médiích a šířili je také někteří politici, tak nejsou pravdivé. Ve svém prohlášení je popřela Česká kancelář pojistitelů, která podobné situace v ČR řeší. Kdo tedy škodu hradí a jak byste měli postupovat v situaci, kdy vás nabourá auto z ciziny?

  • sankce-u-povinneho-ruceni
    08. září 2025|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nezaplacené povinné ručení hrozí?

  • 04. srpna 2025|Petr Pohůdka
    Alkohol a dovolená: Na co si dát pozor (nejen za volantem)

    Nedovedete si představit dovolenou bez sklenky místního vína nebo koktejlu na pláži? I jinak sladký nápoj vám může pořádně zhořknout, pokud zároveň dojde k pojistné události. Problémy vám nezpůsobí jen alkohol za volantem, promile v krvi uškodí také při řešení úrazů nebo poškození cizího majetku. Co byste měli vědět, než si v zahraničí objednáte první drink?

  • pneumatika
    18. června 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je minimální hloubka dezénu?

    Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.