blg-srt-crush

Pojišťovny opět hlásí zdražení povinného ručení

12. 1. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Pojišťovny opět hlásí zdražení povinného ručení

To není nic neobvyklého. Pojišťovny si neustále stěžují, že je pro ně povinné ručení ztrátové, a pojistné by mělo být daleko vyšší. Téměř pravidelně na konci roku pojišťovny oznamují zdražení povinného ručení. Ani konec roku 2017 nebyl výjimkou. Zvýšení pojistného by se tentokrát mělo týkat pouze vybraných řidičů. Kterých?

Pojišťovny sice nad povinným ručením lamentují a nelíbí se jim podle nich příliš nízké ceny pojistného, zvednout ceny plošně se ale neodvažují. Proto se rozhodli pojistné zdražit, ale pouze řidičům, u který je riziko zavinění nehody vyšší. Letošní zdražení tak pocítí mladí řidiči bez zkušeností, se silnými vozy a z větších měst.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Nejvíce si připlatí si mladí řidiči se silnými auty

Pojišťovny už dávno neřeší výši pojistného pouze podle objemu motoru. Daleko častěji přihlíží k řidičům, jejich věku, zkušenostem a řidičským schopnostem. Za rizikové jsou považováni mladí řidiči a majitelé silnějších aut. K většímu počtu nehod dochází ve městech. Nejhorší je podle zástupců pojišťoven kombinace mladý řidič - silné auto - bydliště v Praze.

„Nejvíce škod podle statistik způsobují mladí řidiči. Pojišťovny jim navyšují základní pojistné až o padesát procent. Nejvyšší koeficient přitom uplatňují do věku 23 let. Bez příplatku za věk jsou zpravidla až řidiči kolem čtyřicátého roku,“ uvedl Filip Hubený z Broker Consulting.

Většina pojišťoven o rizikové řidiče příliš nestojí. Jedinou výjimku představuje pojišťovna Generali. Ta řidičům ve věku do 24 let naopak nabízí slevu na povinném ručením a to o 50 %.

Nízké ceny povinného ručení drží dole konkurence

Hlavní důvodem nespokojenosti pojišťoven je nepoměr mezi přijatým celkovým pojistným a vyplacenými škodami. Pojišťovny vyplácí stále vyšší plnění, ale pojistné tomu vůbec neodpovídá. Příčinou jsou stále vyšší odškodnění za újmy na zdraví, o jejichž výši nerozhodují tabulky, ale soudy.

Typickým příkladem je nehoda z roku 2017, při níž byl vážně zraněn spolujezdec. Z nehody si odnesl celoživotní následky a pojišťovna viníka Kooperativa odhaduje, že mu vyplatí více než 50 milionů korun. Pojišťovna Allianz zase eviduje nehodu, za kterou poškozenému uhradí nejméně 34 milionů korun.

Zdá se vám to jako ohromné částky? Ve skutečnosti se jedná o “malé” nehody. Alespoň z finančního hlediska. Na mnohem více peněz vyjdou řetězové nehody více aut na dálnicích, nehody kamionů, které vezou nebezpečný či drahý náklad nebo nehody, při nichž byli zranění vysoce postavení manažeři.

Pojišťovny varují před základním pojistným limitem

Na první pohled se může zákonem stanovený minimální pojistný limit 35 milionů korun pro škody na životě a zdraví a 35 milionů pro majetkové škody zdát dostatečný. Jak je ale vidět, stačit rozhodně nemusí. Pokud výše škody tuto částku překročí, je povinen rozdíl uhradit viník nehody. Pojišťovny proto řidičům důrazně doporučují, aby si povinné ručení sjednali s vyššími limity, a to alespoň 50 milionů korun.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Sdílet článek

Související články

  • vyfuky
    31. října 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je povolená hodnota emisí u auta v ČR?

    Nedílnou součástí pravidelné technické prohlídky vozidla je měření emisí. Tato kontrola má za úkol odhalit, zda vaše vozidlo neuvolňuje do ovzduší více škodlivin, než povolují zákonné normy. Jaké emisní limity musí vaše vozidlo splnit v roce 2025 a kolik za měření emisí zaplatíte?

  • nabourané auto naložené na odtah
    30. října 2025|Petr Pohůdka
    4 důvody, proč se vyplatí havarijní pojištění

    Zatímco sjednání povinného ručení řidičům přikazuje zákon, havarijní pojištění je dobrovolné. Aktuálně chrání v České republice zhruba třetinu vozidel. V některých případech je opomíjení dodatečného pojištění logické, jindy ale jde o ekonomický hazard. Kdy se havarijní pojištění vyplatí a na co všechno se vztahuje?

  • postava-muze-v-obleku-drzici-klicky-od-auta
    24. října 2025|Petr Pohůdka
    Zrušení povinného ručení při prodeji auta: Na co nezapomenout?

    Dokončili jste prodej auta? Přepisem vozidla pro vás celý proces nekončí. Ještě musíte zařídit výpověď povinného ručení. V opačném případě riskujete, že nehoda nového majitele bude hrazena z vašeho pojištění. Můžete tak přijít o bonusy a za novou pojistku si pořádně připlatit. Jak zrušení povinného ručení po prodeji auta probíhá a na co dalšího si dát pozor?

  • tachometr ve voze
    16. října 2025|ePojisteni
    Povinné ručení podle najetých kilometrů – komu se vyplatí a jak funguje

    Najedete ročně sotva pár tisíc kilometrů? Pak zbytečně platíte stejně jako řidič, který tráví za volantem každý den. Řešením je povinné ručení podle najetých kilometrů. Díky tomuto modelu pojištění platíte jen za to, co skutečně projezdíte.

  • 29. září 2025|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • autobazar
    17. září 2025|Petr Pohůdka
    Praktický návod, jak rychle a online ověřit VIN kód při koupi ojetého vozidla

    Záznamy o poškození, najeté kilometry nebo technické údaje. Díky kontrole VIN kódu zjistíte o vozidle velmi podrobné informace. Před koupí ojetiny se tak můžete ujistit, že jsou údaje uvedené prodejcem pravdivé. Kde VIN kód najdete a jak ho ověříte?

  • Nabourané auto
    16. září 2025|Petr Pohůdka
    Co dělat, když vás nabourá auto z Ukrajiny nebo jiné zahraniční země

    Zaregistrovali jste informaci, že u bouraček zaviněných ukrajinskými auty v ČR zaplatí 90 % nákladů Češi? I když se podobné zprávy objevily v několika médiích a šířili je také někteří politici, tak nejsou pravdivé. Ve svém prohlášení je popřela Česká kancelář pojistitelů, která podobné situace v ČR řeší. Kdo tedy škodu hradí a jak byste měli postupovat v situaci, kdy vás nabourá auto z ciziny?

  • sankce-u-povinneho-ruceni
    08. září 2025|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nezaplacené povinné ručení hrozí?

  • 04. srpna 2025|Petr Pohůdka
    Alkohol a dovolená: Na co si dát pozor (nejen za volantem)

    Nedovedete si představit dovolenou bez sklenky místního vína nebo koktejlu na pláži? I jinak sladký nápoj vám může pořádně zhořknout, pokud zároveň dojde k pojistné události. Problémy vám nezpůsobí jen alkohol za volantem, promile v krvi uškodí také při řešení úrazů nebo poškození cizího majetku. Co byste měli vědět, než si v zahraničí objednáte první drink?

  • pneumatika
    18. června 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je minimální hloubka dezénu?

    Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.