epojisteni logo

Nejrychlejší automobil na světě pokořil hranici 300 mil za hodinu

19. 8. 2019
|
Délka čtení: 8 min.

Nejrychlejším autem světa je od srpna loňského roku Bugatti Chiron. Jako první tento supersport pokořil hranici 300 mil/h (490 km/h). Překonal tak předchozí rekord švédského krále superrychlých aut model Koenigsegg Agera RS činící už tehdy neuvěřitelných 447,19 km/h.

Když se před několika lety švédský supersport Koenigsegg Agera RS s maximální rychlostí 447,19 km/h stal novým držitelem světového rekordu, vedení automobilky Bugatti si rychle uvědomilo, že je čeká zatraceně spousta práce, aby nový rekord se ctí překonali. 

Evidentní bylo například to, že sériově vyráběný vůz to už určitě nebude. A to proto, že standardně elektronicky omezena maximální rychlost končí na 420 km/h kvůli pneumatikám. Bugatti se tedy rozhodlo vyvinout a vyrobit vůz, kterým švédského rivala doslova zadupe do země. Cílem bylo pokořit hranici 300 mil/hod a nejlépe rovnou 500 km/h.

Jak Bugatti vylepšil sériový Chiron na rychlostního rekordmana

Vývojový tým se pustil do náročného úkolu z rychlého Chiron učinit ještě rychlejší Chiron. Spojili se tedy s odborníky na rychlost a vývojáře závodních z Dallary a společně začali pracovat na tom, jak by vylepšený Chiron překonal rychlost 300 mil/h. 

Výsledkem byl o 25 cm prodloužený celý vůz s nižším podvozkem kvůli lepší aerodynamice. Neobvyklé vertikální řešení výfuků uvolnilo místo pro větší difuzor, jehož úkolem přisát vůz ještě více k asfaltu.  

Celá záď supersportu získala aerodynamičtější tvar, takže zcela zbytečné by bylo přidávat oblíbené výsuvné křídlo. U Chironu působí jako spojler celá vylepšená záď. Posílení se dočkal také osmilitrový šestnáctiválcový motor se čtyřmi zuby nazývaný “Thor” a výkonem 1 600 koní. Beze změny zůstala převodovka a pohon 4x4.

Nezbytné změny proběhly v interiéru, kde se objevila bezpečnostní klec a doplňkové počítačové systémy “usazené” na místo spolujezdce.

Za volant Bugatti Chiron se posadil veterán rychlostních rekordu

Nejnovější rychlostní rekord se uskutečnil 2. srpna 2019 na testovací trati koncernu Volkswagen Ehra-Lessien, jehož nejdelší rovinka je dlouhá 8,7 km. Za volant se posadil Andy Wallace, automobilový závodník a veterán rychlostních rekordů. Například s legendárním McLarenem F1 zajel starší rekord 389 km/h. Rekordu se mu podařilo dosáhnout i tentokrát a to na neuvěřitelných 490,48 km/h.


Je libo nejrychlejší automobil na světě? K mání bude 30 kusů

Na základě dosaženého úspěchu se Bugatti rozhodlo pustit do výroby 30 kusů v tomto jedinečném, samozřejmě lehce upraveném provedení. Půjde o Bugatti Chiron Super Sport 300+ v černé barvě a oranžovými pruhy se stejným motorem o stejném výkonu a převodovkou, která umožňuje vůz rozjet až na výše zmiňovanou šílenou rychlost.  

To však neznamená, že se tak stane. Sériově vyráběný Bugatti Chiron Super Sport 300+ bude vybaven elektronickým omezovačem rychlosti. Je rozumné, že Bugatti nechce riskovat, že by se její zákazníci na vlastní pěst a bez odpovídajících zkušeností a podmínek pouštěl do rychlostních dobrodružstvích. Maximální rychlost tedy zůstane na oněch 420 km/h, což je samo o sobě hodně.

Odlišně však bude vypadat interiér, který už nebude připomínat laboratoř, ale pohodlnou sportovní sedačku nejen pro řidiče, ale i spolujezdce. Chybět bude i bezpečnostní a ochranná klec. Podvozek rovně nebude tak nízko, aby bylo možné s Bugatti Chironem jezdit i na normálních silnicích.

Na maximálku se bude možné rozjet, ale pouze na okruhu

Na druhou stranu však Bugatti nechce své zákazníky připravit o zážitek. Proto jim nabízí možnost namontovat ochrannou klec a vypojit omezovač rychlosti. To se však může stát pouze na jednom místě a to na testovacím okruhu Ehra-Lessien, kde byl pokořen světový rekord.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Sdílet článek

Související články

  • autonehoda v zahraničí
    09. října 2024|Jana Březinová
    Pojistná událost v zahraničí: Jak správně postupovat

    Cestování do zahraničí přináší úžasné zážitky, ale občas i nečekané problémy. Ať se jedná o úraz, krádež nebo dopravní nehodu, zachrání vás vhodné pojištění. Ale jak správně postupovat při pojistné události, aby vám pojišťovna peníze vyplatila?

  • 30. září 2024|Jana Březinová
    7 užitečných tipů, jak ušetřit na havarijním pojištění

    Nikdy nevíte, kdy může dojít k nečekané události – nehodě, živelné pohromě nebo krádeži. Havarijní pojištění vám v takových situacích dokáže ušetřit i stovky tisíc korun za opravy. Není to ale levná záležitost, obzvlášť u dražších vozů. Proto se vyplatí vědět, jak na havarijním pojištění ušetřit.

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    16. září 2024|Petr Pohůdka
    Změny v autopojištění 2024: Platba ihned a další novinky v zákoně

    Rok 2024 přináší pro řidiče celou řadu změn. Další nastávají od 1. října 2024. Řidiči musí zaplatit povinné ručení hned při sjednání, aby bylo platné. Na cestách po ČR už ale nemusí vozit zelenou kartu. Jaké další změny v autopojištění by vám neměly uniknout?

  • 05. září 2024|Jana Březinová
    Kdy vám může policie zabavit řidičský průkaz okamžitě

    Každý řidič by měl znát nejen pravidla silničního provozu, ale i možné důsledky jejich porušení. Jedním z nejzávažnějších trestů je okamžité zabavení řidičského průkazu. Podívejte se na situace, kdy k němu může dojít a jak následně postupovat.

  • 21. srpna 2024|Jana Březinová
    Vyplatí se havarijní pojištění u ojetého vozidla?

    V ČR má havarijní pojištění zhruba třetina řidičů, a to hlavně na nová vozidla. Ostatním se zdá pojištění zbytečně drahé, nebo si myslí, že ho pojišťovny na ojetiny ani nenabízí. To ale není tak docela pravda. Kdy o havarijním pojištění na ojeté auto uvažovat?

  • autonehoda-rozcileny-muz-ukazuje-ulomeny-kus-auta-zene
    06. srpna 2024|Jana Březinová
    Jak nejlépe pojistit firemní vozidla

    Máte ve firmě několik vozidel? Na jejich pojištění výrazně ušetříte, když si sjednáte flotilové pojištění. Jak přesně funguje a co ovlivňuje jeho cenu?

  • spolujizda
    01. srpna 2024|Jana Březinová
    Havarijní pojištění a pojistné podmínky – na co si dát pozor

    Než si sjednáte havarijní pojištění, měli byste si důkladně přečíst pojistné podmínky. Jinak můžete být zklamání, že pojišťovna nezaplatila všechny škody podle vašich očekávání. V čem bývá nejčastěji háček?

  • zena-prace-notebook-postel
    31. července 2024|Jana Březinová
    Ušetřete aktualizací havarijního pojištění

    Pravidelná aktualizace havarijního pojištění vám může ušetřit nejen peníze, ale i starosti v případě nehody. Pojďme se podívat na to, jak často byste měli své havarijní pojištění aktualizovat a na co se při tom zaměřit.

  • modré autíčko jedoucí dolů po mincích
    29. července 2024|Jana Březinová
    Jak získat slevy na havarijní pojištění

    Existuje několik způsobů, jak ušetřit na havarijním pojištění – nadstandardní zabezpečení vozu, kombinace několika pojištění nebo nižší roční nájezd. Zjistěte všechny možnosti a uspořte tisíce korun ročně.

  • 23. července 2024|Petr Pohůdka
    Parametry výpočtu ceny povinného ručení a havarijního pojištění

    Pojištění vozidla tvoří nedílnou součást výdajů spojených s jeho provozem. Povinné ručení musí mít podle zákona sjednané každý provozovatel vozidla. Havarijní pojištění sice povinné není, ale zejména u novějších a dražších vozů by mělo být samozřejmostí. Ceny pojistek se u různých vozidel a osob značně liší. Jak pojišťovny vypočítají cenu povinného ručení a havarijního pojištění?