Nejrychlejší automobil na světě pokořil hranici 300 mil za hodinu

19. 8. 2019
|
Délka čtení: 8 min.

Nejrychlejším autem světa je od srpna loňského roku Bugatti Chiron. Jako první tento supersport pokořil hranici 300 mil/h (490 km/h). Překonal tak předchozí rekord švédského krále superrychlých aut model Koenigsegg Agera RS činící už tehdy neuvěřitelných 447,19 km/h.

Když se před několika lety švédský supersport Koenigsegg Agera RS s maximální rychlostí 447,19 km/h stal novým držitelem světového rekordu, vedení automobilky Bugatti si rychle uvědomilo, že je čeká zatraceně spousta práce, aby nový rekord se ctí překonali. 

Evidentní bylo například to, že sériově vyráběný vůz to už určitě nebude. A to proto, že standardně elektronicky omezena maximální rychlost končí na 420 km/h kvůli pneumatikám. Bugatti se tedy rozhodlo vyvinout a vyrobit vůz, kterým švédského rivala doslova zadupe do země. Cílem bylo pokořit hranici 300 mil/hod a nejlépe rovnou 500 km/h.

Jak Bugatti vylepšil sériový Chiron na rychlostního rekordmana

Vývojový tým se pustil do náročného úkolu z rychlého Chiron učinit ještě rychlejší Chiron. Spojili se tedy s odborníky na rychlost a vývojáře závodních z Dallary a společně začali pracovat na tom, jak by vylepšený Chiron překonal rychlost 300 mil/h. 

Výsledkem byl o 25 cm prodloužený celý vůz s nižším podvozkem kvůli lepší aerodynamice. Neobvyklé vertikální řešení výfuků uvolnilo místo pro větší difuzor, jehož úkolem přisát vůz ještě více k asfaltu.  

Celá záď supersportu získala aerodynamičtější tvar, takže zcela zbytečné by bylo přidávat oblíbené výsuvné křídlo. U Chironu působí jako spojler celá vylepšená záď. Posílení se dočkal také osmilitrový šestnáctiválcový motor se čtyřmi zuby nazývaný “Thor” a výkonem 1 600 koní. Beze změny zůstala převodovka a pohon 4x4.

Nezbytné změny proběhly v interiéru, kde se objevila bezpečnostní klec a doplňkové počítačové systémy “usazené” na místo spolujezdce.

Za volant Bugatti Chiron se posadil veterán rychlostních rekordu

Nejnovější rychlostní rekord se uskutečnil 2. srpna 2019 na testovací trati koncernu Volkswagen Ehra-Lessien, jehož nejdelší rovinka je dlouhá 8,7 km. Za volant se posadil Andy Wallace, automobilový závodník a veterán rychlostních rekordů. Například s legendárním McLarenem F1 zajel starší rekord 389 km/h. Rekordu se mu podařilo dosáhnout i tentokrát a to na neuvěřitelných 490,48 km/h.


Je libo nejrychlejší automobil na světě? K mání bude 30 kusů

Na základě dosaženého úspěchu se Bugatti rozhodlo pustit do výroby 30 kusů v tomto jedinečném, samozřejmě lehce upraveném provedení. Půjde o Bugatti Chiron Super Sport 300+ v černé barvě a oranžovými pruhy se stejným motorem o stejném výkonu a převodovkou, která umožňuje vůz rozjet až na výše zmiňovanou šílenou rychlost.  

To však neznamená, že se tak stane. Sériově vyráběný Bugatti Chiron Super Sport 300+ bude vybaven elektronickým omezovačem rychlosti. Je rozumné, že Bugatti nechce riskovat, že by se její zákazníci na vlastní pěst a bez odpovídajících zkušeností a podmínek pouštěl do rychlostních dobrodružstvích. Maximální rychlost tedy zůstane na oněch 420 km/h, což je samo o sobě hodně.

Odlišně však bude vypadat interiér, který už nebude připomínat laboratoř, ale pohodlnou sportovní sedačku nejen pro řidiče, ale i spolujezdce. Chybět bude i bezpečnostní a ochranná klec. Podvozek rovně nebude tak nízko, aby bylo možné s Bugatti Chironem jezdit i na normálních silnicích.

Na maximálku se bude možné rozjet, ale pouze na okruhu

Na druhou stranu však Bugatti nechce své zákazníky připravit o zážitek. Proto jim nabízí možnost namontovat ochrannou klec a vypojit omezovač rychlosti. To se však může stát pouze na jednom místě a to na testovacím okruhu Ehra-Lessien, kde byl pokořen světový rekord.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Sdílet článek

Související články

  • 29. září 2025|Petr Pohůdka
    Krátkodobé havarijní pojištění nejen na dovolenou

    Vyrážíte na dovolenou nebo dlouhou služební cestu a rádi byste auto chránili pomocí havarijka? Pokud nestojíte o celoroční pojistku, můžete si vyřídit krátkodobé havarijní pojištění. Určitou formu ochrany vám zajistí i připojištění auta na dovolenou. V čem spočívají výhody krátkodobých pojištění a kde podobné produkty naráží na své limity?

  • autobazar
    17. září 2025|Petr Pohůdka
    Praktický návod, jak rychle a online ověřit VIN kód při koupi ojetého vozidla

    Záznamy o poškození, najeté kilometry nebo technické údaje. Díky kontrole VIN kódu zjistíte o vozidle velmi podrobné informace. Před koupí ojetiny se tak můžete ujistit, že jsou údaje uvedené prodejcem pravdivé. Kde VIN kód najdete a jak ho ověříte?

  • Nabourané auto
    16. září 2025|Petr Pohůdka
    Co dělat, když vás nabourá auto z Ukrajiny nebo jiné zahraniční země

    Zaregistrovali jste informaci, že u bouraček zaviněných ukrajinskými auty v ČR zaplatí 90 % nákladů Češi? I když se podobné zprávy objevily v několika médiích a šířili je také někteří politici, tak nejsou pravdivé. Ve svém prohlášení je popřela Česká kancelář pojistitelů, která podobné situace v ČR řeší. Kdo tedy škodu hradí a jak byste měli postupovat v situaci, kdy vás nabourá auto z ciziny?

  • sankce-u-povinneho-ruceni
    08. září 2025|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nezaplacené povinné ručení hrozí?

  • pneumatika
    18. června 2025|Petr Pohůdka
    Jaká je minimální hloubka dezénu?

    Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.Vlastník vozidla je povinen pravidelně kontrolovat hloubku dezénu u používaných pneumatik. České zákony totiž stanovují minimální hloubku dezénu, a to jak u letních, tak zimních pneu. Pokud je hodnota nižší, řidič musí pneumatiky vyměnit. V opačném případě riskuje pokutu, problémy s pojišťovnou a především zavinění dopravní nehody.

  • velikonoce-tradice
    10. dubna 2025|Petr Pohůdka
    Velikonoční popíjení a další rizika, která přináší svátky jara

    Hody hody doprovody, dnes to máte za dva body. Pokud podobnou koledu nechcete slyšet o Velikonocích od policistů, měli byste si dát pozor na dodržování dopravních předpisů. Nebezpečné je zejména řízení po velikonočním popíjení. Svátky jara ale přináší další rizika, například úrazy nebo poškození majetku. Na co si dát o Velikonocích 2025 pozor?

  • 07. dubna 2025|Petr Pohůdka
    Lze registrační značky dočasně vyřadit z evidence?

    Využíváte vozidlo jen část roku? Pokud se vám nechce platit povinné ručení za auto, které několik měsíců stojí v garáži, můžete požádat o dočasné vyřazení vozidla z evidence a uložit značky do depozitu. Jak uložení SPZ do depozitu probíhá a co musíte udělat pro zrušení povinného ručení?

  • servis-vozidla
    20. ledna 2025|Petr Pohůdka
    Jak vypadá pravidelný servis auta a proč se mu nevyhýbat

    U nového vozidla řidiči na pravidelné servisní prohlídky většinou nezapomínají, přišli by totiž o záruky. V případě starších aut je údržba vozidla už často zanedbávaná. Jejich majitelé se poté diví, když jim na stole přistane mastný účet za opravy. Přitom mnoha závadám lze předejít včasným odhalením. Jak na servis auta, kolik stojí a proč zdaleka nestačí výměna oleje?

  • ilustrační obrázek - muž podepisuje smlouvu
    14. ledna 2025|Petr Pohůdka
    Novinky pro řidiče 2025: Dražší dálniční známky i další digitalizace

    Loňský rok byl pro řidiče v mnoha ohledech přelomový. Přinesl zrušení velkých techničáků, jízdu bez zelené karty nebo nutnost zaplatit povinné ručení předem. Také v roce 2025 se připravte na řadu novinek. Některé vás jistě potěší, kvůli jiným budete muset sáhnout hlouběji do kapsy. Co vás letos čeká na českých silnicích?

  • výlet na motorce v horách
    04. prosince 2024|Petr Pohůdka
    Povinná výbava auta a motorky 2025

    Ani v roce 2025 nesmíte na české silnice vyrazit bez povinné výbavy. Jak se povinná výbava motorového vozidla v ČR změnila, co k ní musíte doplnit při cestě do zahraničí a jaké další prvky obsahuje doporučená výbava do auta a na motorku?