Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  
Klientské sekce (moje smlouvy a kalkulace)
840 888 444
Zavolejte nám
info@epojisteni.cz

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Původem francouzská automobilka je od roku 1998 součástí koncernu Volkswagen Group, do kterého patří i česká škodovka. Jedná se o výrobce luxusních sportovních vozů, které lámou rychlostní rekordy. V roce 1909 ji založil italský konstruktér Ettore Bugatti. Jeho úplně prvním vozem byl Bugatti Type 13, který ve Velké ceně Francie v roce 1911 porazil silnější automobily.

Spočítat
povinné ručení

Bugatti Veyron - první sériový vůz, který překonal 400 km/h

Bugatti “rodí” skvostná a superrychlá auta. Bugatti Veyron byl prvním sériově vyráběným vozidlem, který překonal magickou hranici 400 km/h. Vyráběl se v letech 2005 až 2015 a jméno získal po slavném závodníkovi Pierru Veyronovi, který v roce 1939 zvítězil ve 24hodinovém závodě LeMans s modele Bugatti 51A.

Bugatti Veyron rozhodně není auto pro širokou veřejnost. Nový vůz v roce 2015 stál v základní výbavě “pouhých” 35 milionů korun. Zajímavá jsou také čísla související s výkonem tohoto krásného supersporťáku. Bugatti Veyron se na stovku dostane za neuvěřitelných 2,5 sekund, na 200 km/h za 7,3 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 408,84 km/h. Údajně by mohl jet rychlostí až 431 km/h, ale brzdí jej elektronika.

Bugatti Veyron zastaví na pětníku

Akcelerace je u Bugatti Veyron úžasné. Ještě rychleji ale umí zastavit. Ze stovky na nulu Veyron zabrzdí za pouhé 2,2 sekundy a z maximální možné rychlosti mu to trvá naprosto neuvěřitelných 10 sekund. Však také Bugatti Veyron využívá dva typy brzdných systémů - mechanické keramické brzdy a vzduchovou brzdu.

Pozornost si samozřejmě zaslouží pohonná jednotka, která na místo obvyklých dvou až tří chladičů jich má dokonce deset. Veyron pohání vidlicový šestiválec o objemu 7 993 ccm a výkonu 1001 koní (736 kW). Převodovka má sedm rychlostních stupňů. Rekordní jsou nejen výkony a cena, ale také spotřeba.

Průměrná spotřeba činí 21,38 l na 100 km, ve městě prý až 40 litrů na 100 km. Bugatti Veyron rozhodně nepatří mezi úsporná auta. Do nádrže se přitom vejde 100 litrů benzínu. Při rychlosti nad 400 km se nádrž vyprázdní za 12 minut!

Pojištění vozidel pro Bugatti Veyron

Zatímco běžný smrtelník u svého auta řeší komplexní pojištění v řadu pár tisíc korun za rok, u Bugatti jenom roční havarijní pojištění vychází na 1,3 milion korun, za což si lze pořídit opravdu špičkový nový vůz. Bugatti Veyron si tak pořizují pouze lidé, kteří už pořizovací cenu považují za pakatel a souvisejí náklady pro ně znamenají totéž jako pro většinu lidí každodenní nákup rohlíků.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2

Mluví se o nás