epojisteni logo
podpis-smlouvy-na-aute

Dobří řidiči získají bonus, rizikový naopak malus

1. 12. 2014
|
Délka čtení: 8 min.

Dobří řidiči získají bonus, rizikový naopak malus

Bonusový systém zná většina řidičů. Za měsíce bez nehod obdrží bonus, který může činit až 60 procent slevy z ceny pojistného. Kromě bonusů existuje také systém malusů, který se týká rizikových řidičů s vysokou mírou nehodovosti. Jak systém malusů funguje?

Hlavním cílem bonusů a malusů je motivovat řidiče k jízdě bez nehod. Řidiči, kteří jezdí vzorně a nezpůsobují nehody, tak získávají bonusy a levnější povinné ručení. Naopak rizikový řidiči, kteří a svém kontě mají hezkou řádku zaviněných nehod, obdrží malus  a dražší povinné ručení.

Za 12 měsíců bez nehody levnější povinné ručení o 5 procent

Většina pojišťoven uděluje “dobrým” řidičům slevu ve výši 5 procent za každých 12 měsíců bez nehody. Maximálně je možné získat slevu ve výši 50 až 60 procent. Ve chvíli, kdy však řidič nehodu zaviní, obdrží malus.


Ušetřete na autopojištění až 50 %

Naši zákazníci s námi ušetří až 50 % za povinné ručení. Buďte mezi nimi i vy. Zelenou kartu obdržíte do pár minut na e-mail.

Co je MALUS?

Malus je zvýšení pojistného (pojistná penalizace) uplatněné v souvislosti s opakovanou nebo nadměrnou pojistnou událostí, kterou zavinil pojistník, opak bonusu.  Zdroj: Wikipedie

Co je BONUS?

Bonus většinou představuje slevu na pojistném za každých 12 měsíců bez nehody. V závislosti na konkrétní pojišťovně se pohybuje kolem 5 procent. Bonusy získané v jednotlivých letech se sčítají.  Zdroj: Wikipedie

Obvyklé je, že za škodu způsobenou škodu následuje trest v podobě o 10 procent vyššího pojistného. To znamená, že má-li řidič bonus 15 procent a způsobí nehody, pak dojde ke snížení bonusu o 10 procent. Pokud však řidič žádný bonus nemá a způsobí nehody se základní sazbou, pak je pojistné  zatíženo malem ve výši 50 procent. Maximální malus činí 200 procent a to znamená, že by jej povinné ručení stálo dvakrát tak více.

Náš tip

Podívejme se na modelový příklad.

Řidič platí pojistné ve výši 3 600 korun za rok. Během prvních pěti let neměl žádnou nehodu a získá tak bonus ve výši 25 procent. Nyní platí 2 700 korun. V šestém roce však zaviní dopravní nehodu a pojišťovnu mu udělí 10procentní malus. Jeho pojistné náhle činí 3 060 korun. V případě, že by však nehodu způsobil již v první roce, získal by ihned malus ve výši 50 procent a platil by za povinné ručení dokonce 5 400 korun za roku.



Současná reality je však taková, že pojišťovny udělují bonusy pro povinné ručení, ale s malusy je to horší. Pojišťovny tvrdí, že jednotlivé případy posuzují individuálně. Navíc řidič, kterému za způsobení nehody hrozí malus, se může jednoduše sebrat a přejít ke konkurenční pojišťovně. Pokud se mu podaří doložit potvrzení o bezeškodním průběhu, způsobená nehoda se mu v pojistném nepromítne.

Databáze dopravních nehod

V zahraničí již několik let fungují databáze, které sdružují informace o každé nehodě. Pojišťovny tedy nemají žádný problém si ověřit, zda jejich potenciální klienty v minulosti zavinil nějakou nehody či nehody, a podle toho mu stanoví výši pojistného. Na vytvoření podobného registru se pracuje také v České republice. Registr bude obsahovat seznam všech rizikových řidičů a jejich “hříchů”.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • autobazar
    29. dubna 2024|Jana Březinová
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem

    Nabídka ojetých vozů v Česku se po nedostatku z minulých let opět vrátila k normálu. Hodně lidí ale přesto preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je širší nabídka specifických modelů, lepší technický stav a někdy i nižší cena. Jak při nákupu auta v Německu správně postupovat?

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.