epojisteni logo

Nejčastější dotazy:



Co je ePojisteni.cz s.r.o.?

Společnost ePojisteni.cz s.r.o. byla založena v roce 2008 a už o rok později splnila přísné podmínky České národní banky (dále jen ČNB) k zápisu do registru pojišťovacích zprostředkovatelů a samostatných likvidátorů pojistných událostí. A protože odborníci z ePojisteni.cz nezaháleli, v roce 2010 se společnost zapsala do téhož registru coby pojišťovací makléř.

V současné době je ePojisteni.cz největším a nejvýznamnějším poskytovatelem online pojištění v Česku. A co patří do jeho portfolia služeb?

V první řadě bezplatné porovnání produktů z oblasti pojištění (např. pojištění vozidel, cestovní pojištění, pojištění nemovitosti, atd.) s možností jejich jednoduchého a rychlého online sjednání.

Portál ePojisteni.cz spolupracuje se všemi důležitými pojišťovnami na trhu a pomáhá tak klientům najít a zařídit pojištění u některé z těchto pojišťoven.

A o tom, že se mu to daří, vypovídá více než 750 000 unikátních návštěvníků, kteří internetové portály s produkty ePojisteni.cz každý měsíc navštěvují.

 Pokračovat


V čem mi může ePojisteni.cz pomoci?

Ať už vybíráte povinné ručení, cestovní pojištění nebo třeba pojištění majetku a domácnosti, využijte praktického online srovnávače, který najdete na této stránce. Tento srovnávač v současné době nabízí více než 500 druhů a variant pojištění pro nejrůznější životní situace.

Přehledně, jednoduše a na jednom místě tak můžete porovnat veškeré nabídky pojištění na našem trhu a následně si vybraný produkt u konkrétní pojišťovny snadno a z pohodlí domova sjednat. To vše samozřejmě během několika mála minut.

Díky jednoduchému procesu sjednávání vybraného pojištění si u nás novou pojistku vyřídí měsíčně několik tisícovek klientů. Těm jsou k ruce naši makléři, se kterými můžete komunikovat přes telefon nebo e-mail.

Vzhledem k počtu uzavřených pojistek tak můžou jednotlivé pojišťovny našim klientům nabídnout nižší cenyspeciální slevy a další výhody. Výsledná cena pojištění se odvíjí taky od skutečnosti, že na rozdíl od pojišťoven neplatíme drahé pronájmy desítek poboček a nezaměstnáváme tisíce prodejců a administrativních pracovníků. Proto je naším cílem nabízet vždy ty nejvýhodnější nabídky a služby.

Rádi vám také poradíme se změnou pojišťovny nebo uzavřením nové pojistky online, pěkně z pohodlí vašeho domova. Máte dotaz? Ochotně vám ho zodpoví naši pojišťovací specialisté.

Kromě výše uvedených služeb se u nás dočtete také veškeré důležité informace o pojišťovnách a jejich produktech nebo aktuálních novinkách ze světa pojištění v ČR.

 Pokračovat


Jak to, že nabízíte tak výhodné ceny?

Důvodem nízkých cen nabízeného pojištění je skutečnost, že měsíčně si u nás sjednají novou pojistku tisícovky klientů, které provedeme celým procesem změny pojištění nebo sjednání nové pojistky online.

Samotným pojišťovnám tak odpadají značné administrativní náklady, protože většinu zmíněné administrativy zajistíme za ně. Klient si u nás srovná a vybere nejvýhodnější pojistku, pojišťovna s naší pomocí získá velké množství klientů a my máme ze sjednaných smluv provize. Ve finále jsou tak všichni spokojení.  


Pokračovat


U koho budu pojištěný? U vás?

Portál www.epojisteni.cz je ve své podstatě prostředníkem mezi klientem a pojišťovnou. Vy si u nás vyberete výhodnou pojistku a pojištěni pak už budete u pojišťovny, která vámi vybraný produkt nabízí.

My za vás samozřejmě vyřídíme vyplnění a zaslání smlouvy i zelené karty (v případě povinného ručení), poradíme s jakýmikoli dotazy a pomůžeme s případnými komplikacemi. Pokud následně dojde k pojistné události, budete ji řešit s pojišťovnou, u které jste si pojistku sjednali.


 Pokračovat



Jak celý proces sjednání pojištění probíhá?

Ve své podstatě je to vlastně neuvěřitelně jednoduché. Celý proces tak snadno zvládnete během několika minut bez toho, abyste museli opouštět pohodlí domova.

Prvním krokem je vyplnění formuláře, skrze náš online srovnávač. Obratem získáte cenové nabídky jednotlivých pojišťoven. Z těchto nabídek si vyberete tu, která bude nejvíce vyhovovat vašim představám, a odešlete poptávku.

Na základě této poptávky vás bude kontaktovat náš pojišťovací specialista, který s vámi dořeší případné nejasnosti a zjistí dodatečné informace nutné k uzavření smlouvy.

Jakmile smlouvu uzavřete, na e-mail vám okamžitě přijdou veškeré potřebné dokumenty, které vám na vyžádání můžeme poslat i poštou.

Jedinou podmínkou k tomu, aby vám vznikl nárok na pojistnou ochranu k datu uvedenému na smlouvě, je uhrazení ceny pojistného v řádném termínu.

 

Pokračovat


Jak probíhá proces online pojištění vozidla?

Celý proces online pojištění vozidla je nesmírně jednoduchý, pohodlný a rychlý. Vše navíc vyřídíte pěkně z pohodlí domova. Během sjednávání online pojištění vás bude náš systém intuitivně navádět k tomu, co máte v aktuálním okamžiku dělat.

Prvním krokem je vyplnění formuláře naší online kalkulačky, včetně informací o vozidle či motocyklu, který chcete nechat pojistit. Dalším krokem je vyplnění informací o řidiči vozu a to kvůli bonusům a jiným parametrům, které pojišťovny ve svých kalkulacích zohledňují. Nakonec je třeba zadat některé své osobní údaje, abychom vás v případě zájmu o vybranou pojistku mohli kontaktovat.

Jakmile formulář vyplníte, obratem se před vámi otevře nabídka produktů jednotlivých pojišťoven, které odpovídají vaší poptávce. Z dostupných nabídek si následně vyberete tu nejzajímavější.

Sjednání pojištění pak můžete dokončit sami online, nebo po telefonu s pomocí našeho pojišťovacího specialisty. Předposledním krokem je zaslání pojistné smlouvy a zelené karty e-mailem a následně také poštou.

Smlouvu již není nutné podepisovat a zasílat zpět. Pojištění je platné až po jeho zaplacení.

 Pokračovat


Co potřebuji k uzavření smlouvy online?

Běžné dokumenty, které byste měli mít u sebe. K uzavření povinného ručení online vám postačí velký technický průkaz vozidla, ve kterém naleznete veškeré informace potřebné pro vyplnění formuláře, a občanský průkaz pro doplnění informací o řidiči vozidla.

Pokud si nebudete vědět s čímkoli rady, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím kontaktního formuláře nebo nám jednoduše zavolejte na číslo 

800 44 44 33 a my už vám rádi vše vysvětlíme.


 Pokračovat


Jak probíhá platba pojistného?

Máte sjednanou pojistku? Výborně! Po tom, co odešlete jedno podepsané vyhotovení pojistné smlouvy na naši adresu, bude potřeba pojistné uhradit.

Vždy samozřejmě záleží na platebních podmínkách, na kterých jste se dohodli při sjednávání vybrané pojistky. Informace o výši splátky i způsobu úhrady najdete v podmínkách k uzavření pojistné smlouvy.

Obvykle je potřeba pojistné hradit v měsíčních, čtvrtletních, půlročních nebo ročních intervalech. Platbu můžete provést klasickým bankovním převodem nebo vkladem na účet prostřednictvím České pošty nebo na pobočce pojišťovny.

Uzavíráte krátkodobé pojištění (například to cestovní)? Pak je potřeba pojistné uhradit jednorázově. A to klidně buď kreditní kartou, nebo převodem z účtu. Nezapomeňte ale dodržet datum splatnosti pojištění.

 Pokračovat


Od kdy bude pojištěno moje vozidlo?

Je třeba si uvědomit, že podpis pojistné smlouvy a začátek pojištění jsou dvě rozdílné věci. Datum podpisu pojistné smlouvy tak nemusí zároveň znamenat také počátek pojištění. Počátek pojištění, tedy datum od kdy bude vaše vozidlo pojištěno, si sjednáte předem před uzavřením pojistné smlouvy. Naleznete ho nejen ve smlouvě, ale také na zelené kartě, kterou vám obratem pošleme e-mailem a následně taky poštou. Nezapomeňte si hlavně zkontrolovat, že jste pojistku včas zaplatili. Bez úhrady pojistného by totiž nebyla platná.

 Pokračovat


S kým mám řešit případnou pojistnou událost?

Potřebujete vyřešit pojistnou událost? Obraťte se přímo na pojišťovnu, u které jste pojištění sjednali. Nejrychlejší je v tomto případě zavolat přímo na její infolinku, jejíž číslo najdete na oficiálním webu nebo v pojistné smlouvě.

 Pokračovat



Jak si vybrat pojišťovnu?

Protože je nabídek pojištění na našem trhu nespočet, je občas složité se v nich bezpečně zorientovat. Proto je dobré mezi sebou jednotlivé produkty porovnat.

To můžete učinit buď fyzicky – vyžádáním potřebných dokumentů přímo od jednotlivých pojišťoven, nebo online prostřednictvím praktického srovnávače, který je součástí portálu epojisteni.cz. Asi nemusíme zdůrazňovat, že druhá varianta je mnohem jednodušší a ušetří vám spoustu drahocenného času.

Při výběru nejvýhodnější nabídky se dívejte zejména na to, co je její součástíJaké služby vám vybraná pojišťovna nabídne? Jak vysoké jsou její limity, a jaké jsou případné výluky z pojistného plnění?

Dalším parametrem je nepochybně taky cena pojištění. Pamatujte na to, že u kvalitního pojištění rozhodně neplatí, že to nejlevnější, je zároveň tím nejvýhodnějším. Důležité jsou v tomhle případě opět limity pojistného plnění a rozsah pojištění. Obojí se pak zákonitě musí v ceně projevit.

Kromě výše uvedeného se zajímejte také o nabídku jednotlivých připojištění. Spousta pojišťoven navíc nabízí stávajícím i novým klientům celou řadu slev, výhod a bonusů. Je ale potřeba hledat a pátrat po té nejvýhodnější a nejzajímavější nabídce, s čímž vám samozřejmě rádi pomůžeme.

 Pokračovat


Jak změnit pojišťovnu?

Platíte za pojistku příliš mnoho a chcete ušetřit? Nebo vám nevyhovují stávající podmínky pojišťovny, u které jste aktuálně pojištění? Ať už je důvod toho, proč o změně pojišťovny uvažujete, jakýkoliv, rozhodně se tohoto procesu nebojte. S naší pomocí bude totiž změna pojišťovna rychlá, jednoduchá a zvládnete ji i z pohodlí svého domova.

V první řadě bude nutné vypovědět stávající pojistnou smlouvu. Výpověď můžete poslat poštou do sídla současné pojišťovny nebo ji osobně předáte na pobočce. Vzor tohoto formuláře si můžete snadno stáhnout na webových stránkách pojišťovny.

Další variantou je písemná výpověď ke konci pojistného období, což v podstatě znamená, že pojistnou smlouvu nehodláte dále u současné pojišťovny prodlužovat. I tenhle dokument si jednoduše stáhnete z webu pojišťovny, u které máte pojistku aktuálně sjednanou.

Tady ale počítejte s tím, že výpověď musíte pojišťovně doručit alespoň 6 týdnu před koncem pojistného období současné smlouvy. Pokud jste si sjednali novou smlouvu a během prvních dvou měsíců zjistili, že vám její podmínky nevyhovují, rovněž můžete od smlouvy odstoupit (podat výpověď). V takovém případě ale počítejte s osmidenní výpovědní lhůtou, která začne běžet od okamžiku podání výpovědi.

Důvodem k ukončení stávající smlouvy je samozřejmě taky neplacení pojistného. Pokud tak pojistné neuhradíte ani po upomínce, pojištění zanikne.

Jakmile smlouvu u původní pojišťovny vypovíte, nic vám nebrání sjednat si novou a třeba mnohem výhodnější a levnější pojistku. Potřebujete poradit nebo si přečíst o změně pojišťovny více? Informace jsme pro vás připravili do samostatné sekce Změna pojišťovny.

 Pokračovat


Jak vypovědět současnou smlouvu při zdražení?

Nechce se vám platit víc, než kolik jste byli zvyklí? Máte plné právo pojistnou smlouvu vypovědět. Ideální je samozřejmě vypovězení dohodou. Pokud na ni pojišťovna přistoupí, můžete od ní odejít bez výpovědní lhůty.

Veškeré informace o změně pojišťovny, spolu se vzorovými výpověďmi, naleznete v sekci změna pojišťovny. Připravenou výpověď zašlete pojišťovně e-mailem nebo poštou. Kontaktní informace naleznete v sekci výpověď smlouvy povinného ručení a havarijního pojištění.


Dají se převést bonusy?

Pokud se rozhodnete sjednat novou pojistnou smlouvu, většinou si můžete bonusy snadno převést k nové pojišťovně. Vaše bonusy jsou totiž evidovány u České kanceláře pojistitelů.

Abyste si mohli bonusy převést, je potřeba doložit dokumentaci z předchozí pojišťovny. Některé bonusy navíc můžete uplatnit i na více vozidel nebo je převést na členy rodiny. Vždy samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách vybrané pojišťovny.  

 Pokračovat


Jak zjistím hodnotu auta?

Při sjednávání povinného ručení je hodnota vozidla důležitým parametrem. A jak ji vlastně zjistit? Důležité je nejen stáří vozidla a jeho značka, ale také typ konkrétního auta.

Hodnota se odvíjí i od motoru a druhu spalovaného paliva. V neposlední řadě ovlivňuje celkovou hodnotu i stav tachometru. Orientační hodnotu můžete zjistit i na internetu, což vám může posloužit jako hrubá představa o skutečné hodnotě, kterou stanovuje odborník.

 Pokračovat


Jak dostanu datum na fotky?

Pokud vlastníte digitální fotoaparát, v nastavení si vyhledejte položku zobrazení data. Funkci aktivujte a na pořízených fotografiích se automaticky datum zaznamená.

Při prošetřování pojistné události totiž hraje datum důležitou roli. Nezapomeňte proto nastavit správné údaje, které se shodují s datem v kalendáři

Myslete také na to, že každá pojišťovna vyžaduje pro havarijní pojištění různý počet fotografiízaznamenávajících různé pohledy na vozidlo, které se chystáte pojistit. Vytvořené fotografie pak snadno nahrajete na stránku k tomu určenou, kam vás rádi navedou naši makléři.

 

 Pokračovat



Pojistná událost - Jak postupovat při dopravní nehodě?

Pokud nejste vážně zranění nebo v šoku, zapněte výstražná světla, oblečte si reflexní vestu a místo nehody zabezpečte výstražným trojúhelníkem. Pokud ho nemůžete najít, použijte praporek, kus látky apod.

Pokud jsou na místě zranění, poskytněte jim první pomoc a volejte záchrannou službu (155). V případě, že byste první pomoc neposkytli, případně záchrannou službu nezavolali, dopouštíte se trestného činu. To samé platí také tehdy, kdy od nehody ujedete!



Postup bod po bodu najdete v samostatné sekci: Jak postupovat při dopravní nehodě.


Jak postupovat při nehodě v zahraničí?

Dojde-li k dopravní nehodě v zahraničí, neprodleně kontaktuje pojišťovnu, u které je vozidlo pojištěno, a řiďte se jejími instrukcemi.

Pokud jsou součástí vašeho pojištění také asistenční služby v zahraničí, kontaktujte svou asistenční službu.

V každém případě je nutné detailně a pečlivě vyplnit euro formulář, který poslouží jako záznam o dopravní nehodě. Tento formulář je povinnou součástí výbavy každého vozidla.

Pamatujte, že tento formulář by se měl vyplňovat co nejdříve. Při pozdějším zápisu totiž můžete na mnoho věcí zapomenout a průběh vyřízení pojistné události se tak může značně zkomplikovat.

Kromě euro formuláře je potřeba vyplnit taky zápis o dopravní nehodě do formulářů, které vám poskytne příslušná pojišťovna nebo je lze často stáhnout i na internetu.

Vyžaduje-li to charakter dopravní nehody, je nutno přivolat tamější policii a nechat si potvrdit její účast na vyšetřování.

Tyto formality je potřeba bez zbytečných průtahů co nejrychleji doručit na pojišťovnu, se kterou budete spolupracovat. Jedině tak dojde ke zdárnému prošetření a poskytnutí finanční částky dle parametrů pojistné smlouvy.

 Postup bod po bodu najdete v připraveném článku: Poradíme vám, jak postupovat při dopravní nehodě v zahraničí.


Kolik mi pojišťovna vyplatí při pojistné události?

Nastane-li pojistná událost, je třeba, abyste pojišťovně poskytli veškeré potřebné dokumenty a další nezbytnosti k tomu, aby mohla celý případ důkladně prošetřit.  

Finanční sumu, kterou za pojistnou událost obdržíte, nelze jednoznačně určit. Závisí vždy na mnoha důležitých faktorech, mezi které patří třeba celková pojistná částka, na kterou máte vozidlo pojištěno, konkrétní škoda, její výše a okolnosti, které vedly k jejímu vzniku.

Samozřejmostí je také přihlédnutí ke správné platební morálce pojištěného. S ohledem na všechny tyto skutečnosti bude podle tabulek stanovena výsledná částka, kterou následně obdržíte pro zmírnění dopadů škod. 

 Pokračovat


Kdy nemusí pojišťovna nic platit?

V některých výjimečných případech nemusí pojišťovna pojištěnému uhradit (celou) škodu. Jedná se především o následující situace:

  • Pojišťovna nemusí hradit škodu řidiči, který nehodu způsobil (včetně škody na věcech tohoto vozidla)

  • uhrazena nemusí být ani škoda vzniklá při manipulaci s nákladem stojícího vozidla

  • pojišťovna nemusí plnit ani škody, které byly způsobeny při organizovaných motoristických závodech

  • výjimkou jsou také škody vzniklé při teroristických činech nebo válečných událostech.

 

Měli byste vědět: Pokud v průběhu vyšetřování pojistné události zatajíte pojišťovně určité skutečnosti, je toto jednání považováno jako porušení podmínek pojistné smlouvy, a pokud jste již pojistné plnění obdrželi, může od vás být požadováno jeho navrácení.

 Pokračovat



Co jsou to bonusy?

Bonusy představují nejrůznější výhody, které získáte v případě, že splníte předem stanovené podmínky pojišťovny, u které máte uzavřené povinné ručení. Mezi tyto podmínky patří například:

  • Jízda bez nehody,

  • nadstandardní zabezpečení vozidla,

  • závazek k využívání zimních pneumatik v zimních měsících apod.

 

Pokud specifika vybrané pojišťovny, u které máte pojistku uzavřenou, splníte, můžete si o bonus zažádat a následně začít využívat jeho výhody.

Pokud potřebujete bonusy převést k nové pojišťovně (mezi členy rodiny), je potřeba je odpovídajícím způsobem doložit (např. dokumentací).

Některé z bonusů je navíc možno uplatnit i na více vozidel. Vždy ale samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách vybrané pojišťovny.

 Pokračovat


Co jsou asistenční služby?

Asistenční služby jsou připojištěním, které si můžete sjednat k povinnému ručení. Toto připojištění pak představuje balíček právní, technické nebo administrativněprávní pomoci při pojistné události (nehodě či poruše).

Rozsah asistenčních služeb závisí na pojistných podmínkách konkrétní pojišťovny. Telefonní číslo na asistenční službu je uvedeno na zelené kartě nebo kartičce asistenčních služeb.

V případě, že klient asistenční služby využije, ale tyto služby nejsou součástí jeho pojistky, musí si uhradit veškeré náklady. Více o asistenčních službách pojišťoven se dočtete v samostatné sekci Asistenční služby.

 Pokračovat


Kdo je pojišťovací makléř?

Pojišťovací makléř je právnickou nebo fyzickou osobou, která má na základě zákona právo vykonávat zprostředkovatelskou činnost v oblasti pojišťovnictví.

Pojišťovací makléř je vázán obsahem smlouvy uzavřené s klientem. V závislosti na obsahu smlouvy pojišťovací makléř poskytuje celou řadu služeb, mezi které patří například:

  • Vypracování komplexní analýzy pojistných rizik,

  • návrhy pojistných nebo zajistných programů,

  • konzultační a poradenská činnost,

  • správa uzavřených pojistných nebo zajišťovacích smluv

  • sledování lhůty k jejich revizi,

  • spolupráce při likvidaci pojistných událostí.

 

Pojišťovací makléř musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro vyšší kvalifikační stupeň odborné způsobilosti.

 Pokračovat


Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Mluví se o nás

Křišťálová lupa - logo
Nova - logo
Prima - logo
Web Top100 - logo
Zlatý měšec - logo
BestDrive - logo
SOS Dětské vesničky - logo