Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  


Nejčastější dotazy


V této sekci si můžete přečíst odpovědi na nejčastější dotazy, které nám kladete. Jednoduše klikněte na vybraný dotaz a odpověď se Vám rozbalí. Pokud pro Vás bude naše vysvětlení nedostatečné, nebo pokud Vás zajímá odpověď na otázku zde neuvedenou, neváhejte nás kontaktovat a my vaše dotazy rádi zodpovíme!

  • Co je ePojisteni.cz s.r.o.?


    Společnost ePojisteni.cz s.r.o. byla založena v roce 2008. V červnu 2009 splnila společnost podmínky ČNB k zápisu do registru pojišťovacích zprostředkovatelů a samostatných likvidátorů pojistných událostí jako pojišťovací agent. V březnu 2010 splnila podmínky k zápisu do téhož registru coby pojišťovací makléř.

    V současnosti je ePojisteni.cz největším a nejvýznamnějším poskytovatelem online pojištění v ČR. Nabízí svým klientům bezplatné porovnání produktů z oblasti pojištění (pojištění vozidel, cestovní pojištění, pojištění nemovitosti, atd.) a možnost jejich online sjednání. ePojisteni.cz spolupracuje se všemi důležitými pojišťovnami na trhu a pomáhá svým klientům najít a zařídit pojištění u některé z těchto pojišťoven.

    Internetové portály s produkty ePojisteni.cz navštíví každý měsíc přes 750 000 unikátních návštěvníků.     Pokračovat

  • V čem mi může ePojisteni.cz pomoci?


    Každý, kdo si potřebuje zařídit pojištění, např. povinné ručení, či cestovní pojištění, si může na webu www.ePojisteni.cz vybrat z více než 500 druhů a variant pojištění. Na jednom místě můžete porovnat všechny nabídky pojištění na trhu a následně také naším prostřednictvím vybrané pojištění u vybrané pojišťovny z pohodlí svého domova během několika minut sjednat.

    Spolupracuje se všemi důležitými pojišťovnami na trhu. Díky jednoduchosti sjednání pojištění přes náš web, či s pomocí našich makléřů, kteří jsou k dispozici na telefonu, sjednáme měsíčně tisíce pojištění. Proto si pojišťovny mohou dovolit nastavit pro naše klienty nižší ceny! Se všemi pojišťovnami máme takto pro své klienty vyjednané speciální slevy a výhody.

    Garantujeme bezkonkurenční ceny! Narozdíl od pojišťoven neplatíme drahé pronájmy desítek poboček a nezaměstnáváme tisíce prodejců a administrativních pracovníků. Naším cílem je nabízet vždy nejvýhodnější nabídky a služby. Poradíme Vám se změnou pojišťovny a uzavřením pojištění online z pohodlí Vašeho domova. Na jakýkoli dotaz Vám rádi odpoví naši pojišťovací specialisté na telefonu.

    Kromě těchto služeb se na webu ePojisteni.cz můžete dočíst veškeré důležité informace o pojišťovnách a jejich pojistných produktech, či aktuálních novinkách ze světa pojištění v ČR.      Pokračovat

  • Jakto, že nabízíte tak výhodné ceny?


    Takto výhodné sazby nám pojišťovny poskytují vzhledem velkému objemu smluv, které pro ně sjednáváme. Pojišťovnám odpadají značné administrativní náklady, neboť většinu administrativy zajišťujeme za ně. Zjednodušeně lze říci, že jsou všichni spokojeni. Klient si u nás sežene nejvýhodnější pojištění na trhu, pojišťovna získává naším prostřednictvím velké množství klientů a my máme ze sjednaných smluv provize. :)      Pokračovat

  • U koho budu pojištěný? U vás?


    Pojištěni budete u pojišťovny, kterou si z naší nabídky vyberete. My Vám pouze pojištění zprostředkujeme. To znamená, že za Vás zařídíme všechno potřebné pro uzavření pojištění. Například v případě povinného ručení Vám zařídíme vyplnění a zaslání smlouvy i zelené karty, poradíme s jakýmkoli dotazem, pomůžeme s jakýmikoli komplikacemi. Pojistnou událost ale řešíte již s Vámi vybranou pojišťovnou.     Pokračovat


  • Jak celý proces sjednání pojištění probíhá?


    Impulzem pro uzavření smlouvy je poptávka klienta přes webový formulář, který mu spočítá nabízenou cenu pojištění, na základě jím vložených údajů. Na základě odeslaného formuláře je zájemce kontaktován naším pojišťovacím specialistou, který s ním dořeší případné nejasnosti a zjistí dodatečné informace nutné k uzavření smlouvy.

    Všechny potřebné dokumenty jsou klientovi odeslány obratem emailem a zaslány poštou. Podmínku k tomu, aby vznikl klientovi nárok na pojistnou ochranu k datu uvedenému na smlouvě, musí v řádném termínu zaslat podepsané vyhotovení smlouvy zpět na adresu společnosti a uhradit cenu pojištění.     Pokračovat

  • Jak probíhá proces online pojištění vozidla?


    Celý proces online pojištění je velmi jednoduchý, pohodlný a rychlý. V jeho průběhu se není nutno ničeho obávat. Je nastaven tak, aby vás intuitivně naváděl, co máte v aktuálním okamžiku dělat. Nejprve ve formuláři naší online kalkulačky vyplníte všechny potřebné informace o vozidle či motocyklu, který chcete nechat pojistit. Stejně tak je nutné vyplnit informace o řidiči vozu, kvůli doložení bonusů a jiným parametrům, které pojišťovny ve svých kalkulacích zohledňují. Nakonec je třeba zadat některé své osobní údaje, abychom Vás v případě Vašeho zájmu mohli kontaktovat.

    Jakmile takto vyplníte formulář, získáte během několika vteřin přehled všech nabídek pojišťoven, které odpovídají Vaší poptávce. Pak si jen stačí vybrat nabídku, která Vám vyhovuje. Následně buď můžete dokončit pojištění sami – online, nebo po telefonu s pomocí našeho pojišťovacího specialisty, který se Vám ozve, se všemi nejasnostmi Vám poradí a pomůže Vám pojištění dokončit.

    V dalším kroku Vám poštou zašleme Vaši pojistnou smlouvu a Zelenou kartu. Podpisem pojistné smlouvy a následným dodáním jednoho jejího vyhotovení je pojistka uzavřena. Druhé vyhotovení pojistné smlouvy je třeba si ponechat a pečlivě uschovat.      Pokračovat

  • Co potřebuji k uzavření smlouvy online?


    K uzavření pojištění online Vám postačí pouze velký technický průkaz vozidla, kde naleznete veškeré informace, které po vás bude formulář požadovat, a občanský průkaz pro doplnění informací o řidiči vozidla. Kdybyste si s čímkoli nevěděli rady, neváhejte nás Kontaktovat emailem, nebo na telefonu 840 888 444 a my Vám vše rádi vysvětlíme.      Pokračovat

  • Jak probíhá platba pojistného?


    Každou pojistnou smlouvu je nutno vždy řádně a včas zaplatit. Jedná-li se o dlouhodobé pojištění, potom platba probíhá prostřednictvím předem určených pojistných splátek. Při sjednávání konkrétního pojistného produktu jsou dohodnuty veškeré jejich detaily, jedná se zde především o četnost placení pojistného, jeho výše a způsob úhrady.

    Pojistné splátky bývají hrazeny nejčastěji měsíčně, čtvrtletně, půlročně nebo i ročně, a to buď převodem z účtu, vkladem na účet, prostřednictvím služeb pošty nebo přímo na pobočce pojišťovny. V případě, že uzavíráte krátkodobé pojištění (například cestovní pojištění), je nutno provést úhradu jednorázově. A to buď kreditní kartou - na platební bránu Vás přímo dovede náš formulář před uzavřením cestovního pojištění, nebo převodem z účtu i později. Vždy se všakmusí dodržet datum splatnosti pojištění.      Pokračovat

  • Odkdy bude pojištěno moje vozidlo?


    Je třeba si uvědomit, že podpis pojistné smlouvy a začátek pojištění jsou dvě rozdílné věci. V žádném případě tak nemusí znamenat datum podpisu pojištění současně začátek doby, po kterou trvá pojištění. Počátek i konec pojištění je vždy uveden v konkrétní pojistné smlouvě, toto je třeba mít vždy na paměti. Znamená to tedy, že počátek pojištění vozidla je datum, které je uvedeno v pojistné smlouvě a je předem sjednáno mezi majitelem pojištěného vozidla a pojišťovnou. Naleznete ho také na Zelené kartě.      Pokračovat

  • S kým mám řešit případnou pojistnou událost?


    V případě pojistné události se pojištěný obrací přímo na infolinku pojišťovny, u které je pojištěn. Toto číslo je uvedeno na našem webu na stránce o konkrétní pojišťovně. Najdete ho samozřejmě také na webových stránkách konkrétní pojišťovny.     Pokračovat


  • Jak si vybrat pojišťovnu?


    Pokud se rozhodujete uzavřít novou pojistnou smlouvu a nejste si ještě jisti konkrétní pojišťovnou, je vhodné si nabídky jednotlivých pojišťoven detailně prozkoumat a snažit se objektivně zvážit veškeré jejich pro a proti.

    V první řadě byste měli přihlížet k aspektu, co všechno je prostřednictvím pojistky pojištěno. Zde se jednotlivé nabídky často liší v podobě nejrůznějších detailů, které však mohou právě vám přijít mnohdy vhod. Rozsah pojištění je tak velmi důležitým specifikem při výběru.

    Dalším parametrem je cena pojištění. I v cenách jsou mezi pojišťovnami značné rozdíly. V žádném případě zde neplatí, že čím vyšší cena za pojištění, tím větší rozsah pojištěných rizik. Cena by měla odpovídat rozsahu pojištění.

    Nabídka jednotlivých připojištění je také velmi důležitá. Požadujete-li vyšší rozsah doplňkových připojištění, měli byste být při výběru obzvlášť opatrní a pečliví. Mnoho pojišťoven se snaží svým stávajícím i novým klientům poskytnout celou řadu slev, výhod a bonusů. Doporučujeme ani tento detail nepřehlížet, nabídku detailně prozkoumat a vybrat si takovou pojišťovnu, která vám poskytne co nejvíce výhod.      Pokračovat

  • Jak změnit pojišťovnu?


    Změnit pojišťovnu se mnohdy opravdu vyplatí, můžete tak totiž ušetřit nemalé finanční výdaje. Celý postup je velmi jednoduchý a rychlý. Je třeba učinit následující kroky. Nejprve je třeba vypovědět stávající pojistnou smlouvu. To můžete udělat prostřednictvím buď písemné dohody o výpovědi, kterou odešlete na sídlo vaší současné pojišťovny nebo osobně předáte na pobočce. Vzor formuláře je možno stáhnout i na webových stránkách.

    Další variantou výpovědi je potom písemná výpověď ke konci pojistného období, což v podstatě znamená, že pojistnou smlouvu nehodláte dále u současné pojišťovny prodlužovat. Tu můžete opět stáhnout z webu. Pamatujte však na to, že je nutno ji doručit stávající pojišťovně minimálně 6 týdnu před koncem pojistného období současné pojistné smlouvy. Rovněž v průběhu prvních dvou měsíců po uzavření smlouvy je možno podat výpověď, v takovém případě je nutno počítat s osmidenní výpovědní lhůtou, která začne běžet od okamžiku podání výpovědi.

    V neposlední řadě je důvodem k výpovědi pojistky taktéž neplacení pojistného. V praxi to znamená, že pokud neuhradíte ani po upomínce pojištění v určitém časovém období, pojištění zanikne. Máte-li minulou smlouvu vypovězenou, potom vám již nic nebrání k tomu, abyste uzavřeli novou pojistnou smlouvu u jiné pojišťovny a to prostřednictvím standardních postupů k uzavření smluv.

    Máte-li zájem, jsme vám s pomocí k dispozici. Více o změně pojišťovny se dočtete v samostatné sekci ZDE      Pokračovat

  • Dají se převést bonusy?


    Vždy záleží na podmínkách konkrétní pojišťovny. Většina pojišťoven přenos bonusů umožňuje. Bonusy je obvykle třeba určitým vhodným způsobem doložit, nejčastěji v podobě dokumentace z předchozí pojišťovny. Některé z bonusů je možno uplatnit i na více vozidel, záleží vždy na konkrétních podmínkách. Stejně tak je tomu i u přenášení bonusů mezi členy rodiny. I toto většina pojišťoven svým klientům umožňuje.

    V případě, že se rozhodnete sjednat jinou pojistnou smlouvu, tedy většinou platí, že je možno si buď některé, nebo mnohdy i všechny získané bonusy přenést a zakotvit je do nové pojistné smlouvy.      Pokračovat

  • Jak zjistím hodnotu auta?


    Hodnota vozidla je velice důležitý parametr při sjednávání jeho pojištění. Pokud by Vás zajímalo, jakou hodnotu má vaše právě pojišťované auto, je třeba přihlížet k několika parametrům. Především se jedná o stáří vozidla. Podstatnou roli potom dále hraje značka vozu a typ konkrétního auta. Hodnota vozidla se odvíjí také od motoru a druhu spalovaného paliva. V neposlední řadě potom do celkové hodnoty promluví stav tachometru.

    V závislosti na těchto parametrech je potom odborníkem stanovena skutečná aktuální hodnota auta. Orientační hodnotu vozidla lze zjistit i na webových stránkách. Takto zjištěná cena může posloužit jako hrubá představa o skutečné hodnotě.      Pokračovat

  • Jak dostanu datum na fotky?


    Umístění data na fotografie již dnes nepředstavuje nikterak složitou záležitost. Většina z nás zcela jistě vlastní digitální fotoaparát. Ten ve svém nastavení přímo obsahuje položku zobrazení data v nejrůznějších formátech. Stačí tak tuto funkci aktivovat a na pořízených fotografiích se automaticky zaznamená datum. Nezapomeňte však nastavit správné údaje, je tedy třeba zkontrolovat, jestli se nastavené datum shoduje s datem v kalendáři. Při prošetřování pojistné události hraje datum velmi důležitou roli.

    Každá pojišťovna vyžaduje pro havarijní pojištění různý počet fotografií, zaznamenávajících různé pohledy na vozidlo, které se chystáte pojistit. Vytvořené fotografie pak velmi jednoduše vložíte na stránku k tomu určenou, na kterou Vás naši makléři navedou. :)      Pokračovat


  • Pojistná událost - Jak postupovat při dopravní nehodě?


    Pojistná událost - Jak postupovat při dopravní nehodě?

    1.  Jestliže nejste při dopravní nehodě vážně zraněni nebo v šoku, zapněte varovná světla, oblečte si reflexní vestu a zabezpečte místo nehody - výstražným trojúhelníkem, či jakkoli jinak. (máváním praporkem, kusem látky...)

    2.  Zjistěte zda jsou na místě nehody zranění a pokud ano, poskytněte jim první pomoc a zavolejte záchrannou službu (tel. 155). Upozornění: nepřivolání záchranné služby, neposkytnutí první pomoci zraněnému a útěk z místa nehody můžou být předmětem trestního řízení!


    Kdy hlásit nehodu Policii?

    3.   Dopravní nehodu jste povinni hlásit policii, jestliže:

              - dojde k zranění či úmrtí osob
              - dojde k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel
                včetně přepravovaných věcí nebo na jiných věcech částku 100.000,- Kč
              - dojde ke hmotné škodě nižší než 100.000,- Kč, ale nedohodnete se s účastníkem
                nehody na zavinění
              - hmotná škoda byla způsobena na majetku třetí osoby

    4.  Zdržte se jednání, které by bylo na újmu řádného vyšetření nehody, zejména přemístění vozidel. Musí-li se však situace vzniklá nehodou změnit, vyznačí se situace a stopy. Nepijte alkohol!

    5.  Pokud nejste povinni hlásit dopravní nehodu policii, musíte se s druhým účastníkem nehody dohodnout na zavinění. Tuto dohodu je nejlépe učinit písemně, ideálně vyplněním formuláře "Evropský záznam o dopravní nehodě", který je součástí povinné výbavy každého vozu. Lze využít i volného listu papíru. Na takovémto dokumentu musí být učiněna a oběma stranami podepsána dohoda o zavinění nehody.

    6.  Vždy si zapište jména a adresy řidičů ostatních havarovaných vozidel a svědků dopravní nehody. Případně pořiďte fotografie z místa nehody, zajistěte výpovědi svědků.


    Přivolejte asistenční službu

    7.  Pokud je následkem dopravní nehody Vaše vozidlo nepojízdné, kontaktujte vždy asistenční službu své pojišťovny! Pokud jste viníkem nehody, téměř vždy je odtah nepojízdného vozidla součástí Vašeho havarijního pojištění. Většinou jsou asistenční služby součástí i Vašeho povinného ručení, tedy volejte asistenční službu pojišťovny, u které máte uzavřeno povinné ručení. Asistenční službu své pojišťovny volejte i v případě, kdy si nebudete jisti dalším postupem.

    Číslo telefonu na asistenční službu máte zpravidla uvedeno na asistenční kartě. Pokud nejste viníkem nehody, máte nárok na úhradu asistenční služby z povinného ručení viníka dopravní nehody. Nepřijímejte zbytečně nabídku poskytnutí asistenčních služeb od poskytovatelů, kteří se náhodně objeví na místě dopravní nehody a nejsou smluvními asistenčními službami Vaší pojišťovny, eventuálně smluvními asistenčními službami pojišťovny viníka nehody.


    Pokud jste nehodu nezavinili Vy

    8.   Pokud Vám někdo způsobil škodu svým vozidlem, u pojišťovny viníka uplatníte nárok na náhradu škody. Požadujte na řidiči tohoto vozidla předložení občanského nebo řidičského průkazu a zejména dokladu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (zelenou kartu) a opište si tyto údaje:

              - jméno, příjmení a bydliště řidiče
              - jméno a příjmení (resp. název firmy) a bydliště (resp. sídlo) vlastníka vozidla
              - typ a SPZ jeho vozidla
              - údaj, u které pojišťovny je viník dopravní nehody pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu
                z provozu vozidla (povinné ručení) - zapište si kromě jména a adresy pojišťovny i
                číslo tohoto dokladu o pojištění (zelené karty). U této pojišťovny uplatněte nárok
                na náhradu škody.

    S uplatněním svého nároku na pojistné plnění a dokumentací prokazující odpovědnost za škodu řidiče nebo provozovatele jiného vozidla se obraťte na pojišťovnu viníka dopravní nehody. Zde specifikujte, prokažte a doložte Vám vzniklou škodu. V případě, že viník není pojištěn, obraťte se na Českou kancelář pojistitelů, která poskytne plnění z garančního fondu, k tomuto určenému. Zde specifikujte, prokažte a doložte Vám vzniklou škodu.

    Pokud Vám viník nehody odmítne jakékoli údaje sdělit, můžete tyto údaje sami hledat podle SPZ v databázi České kanceláře pojistitelů na webu www.ckp.cz, nebo se obrátit na Českou kancelář pojistitelů přímo a tam Vám údaje o pojistiteli podle SPZ sdělí:

              Česká kancelář pojistitelů
              Štefánikova 32
              150 00 Praha 5
              tel.: + 420 221 413 111
              email: info@ckp.cz

    Pokud viník z místa nehody ujede, nahlašte tyto skutečnosti Policii ČR. Se záznamem z Policie ČR se pak obraťte opět na Českou kancelář pojistitelů, která i v těchto případech poskytuje plnění z garančního fondu v podobných případech.

    9.  Pokud je vozidlo viníka registrováno na území cizího státu, opište si též číslo zelené karty a její časovou platnost (kompletní údaje z její rubriky č. 3 a 4) nebo číslo dokladu o hraničním pojištění tohoto vozidla a pokud možno opatřete fotokopie těchto dokumentů.


    Pokud jste nehodu zavinili Vy

    10.  Jestliže za škodu způsobenou provozem vozidla odpovídáte vy (jste viníkem nehody), doložte bez zbytečného odkladu poškozenému údaje potřebné pro uplatnění práva poškozeného na náhradu škody.

    11.  Oznamte neprodleně škodu pojišťovně, u které jste pojištěn. Pojišťovna oprávněné nároky poškozených uhradí zpravidla tak, že žádná Vaše další součinnost nebude nezbytná.

    12.  Pokud potřebujete poradit, hlavně při nehodě v cizině, volejte asistenční službu své pojišťovny.     Pokračovat

  • Jak postupovat při nehodě v zahraničí?


    Dojde-li k dopravní nehodě v zahraničí, je třeba ihned kontaktovat příslušnou pojišťovnu, u které je vozidlo pojištěno, a řídit se pokud možno jejími instrukcemi. Pokud jsou součástí Vašeho pojištění také asistenční služby v zahraničí, kontaktujte svou asistenční službu. 4íslo na tuto službu je uvedeno například na Zelené kartě.

    V každém případě je nutné detailně a pečlivě vyplnit euroformulář, který poslouží jako záznam o dopravní nehodě. Jedná se o formulář, který je povinnou součástí výbavy každého vozidla. Měl by se vyplňovat co nejdříve, při pozdějším zápisu totiž můžete na mnoho věcí zapomenout a průběh vyřízení pojistné události se tak může značně zkomplikovat.

    Kromě euroformuláře je třeba vyplnit také zápis o dopravní nehodě do formulářů, které vám poskytne vždy příslušná pojišťovna nebo je lze často stáhnout i na internetu. Vyžaduje-li to charakter dopravní nehody, je nutno přivolat tamější policii a nechat si potvrdit jejich účast a vyšetřování. Tyto potřebné formality je třeba bez zbytečných průtahů co nejrychleji doručit na pojišťovnu, se kterou je potřeba spolupracovat, jedině tak dojde ke zdárnému prošetření a poskytnutí finanční částky dle parametrů pojistné smlouvy.      Pokračovat

  • Kolik mi pojišťovna vyplatí při pojistné události?


    Nastane-li pojistná událost, je třeba, abyste pojišťovně poskytli veškeré potřebné náležitosti k prošetření celého škodného případu. Toto je nepostradatelná podmínka ke zdárnému prošetření a vyplacení škody.

    Finanční sumu, kterou za tuto událost obdržíte, nelze jednoznačně a univerzálně určit. Závisí vždy na mnoha důležitých faktorech. Mezi ně patří především celková pojistná částka, na kterou máte vozidlo pojištěno. Velmi výraznou roli následně hraje konkrétní škoda, její výše a okolnosti, které vedly ke vzniku škody. Samozřejmostí je také přihlédnutí ke správné platební morálce při uhrazování jednotlivých dílčích splátek. S přihlédnutím ke všem těmto skutečnostem bude podle tabulek stanovena výsledná částka, kterou následně obdržíte pro zmírnění dopadů škod.      Pokračovat

  • Kdy nemusí pojišťovna nic platit?


    V některých výjimečných případech nemusí pojistitel pojištěnému uhradit určitou kompenzaci konkrétní škody. Jedná se především o následující škody: Škodu, kterou utrpěl řidič vozidla, jehož provozem byla událost způsobena, škodu na věcech tohoto vozidla, dále potom škodu vzniklou při manipulaci s nákladem stojícího vozidla nebo škody, které byly způsobeny na organizovaných motoristických závodech či škody vzniklé při teroristických činech nebo válečných událostech.

    I pokud zatajíte v průběhu vyšetřování pojišťovně určité skutečnosti, je toto považováno jako porušení podmínek pojistné smlouvy, a vyjde-li to najevo, může od vás být požadována vyplacená pojistná částka zpět.      Pokračovat


  • Co jsou to bonusy?


    Bonusy představují nejrůznější výhody, které získáte v případě, že splníte určité předem stanovené podmínky. Může se jednat například o jízdu bez nehody, nadstandardní zabezpečení vozidla nebo o závazek k využívání zimních pneumatik v zimních měsících apod. Jakmile tyto specifika naplníte, můžete si o bonus zažádat a následně začít využívat jeho pozitiv.

    Bonusy je obvykle třeba určitým vhodným způsobem doložit, nejčastěji v podobě dokumentace. Některé z bonusů je možno uplatnit i na více vozidel, záleží vždy na konkrétních podmínkách.

    Stejně tak je tomu i u přenášení bonusů mezi členy rodiny. Většina pojišťoven toto svým klientům obvykle umožňuje. I v případě, že se rozhodnete sjednat jinou pojistnou smlouvu, většinou platí, že je možno si buď některé, nebo mnohdy i všechny získané bonusy přenést a zakotvit je do nové pojistné smlouvy.      Pokračovat

  • Co jsou asistenční služby?


    Asistenční služby představují službu, kterou lze připojistit k povinnému ručení. Toto připojištění představuje balíček právní, technické nebo administrativně právní pomoci při pojistné události (nehodě či poruše). Jejich rozsah závisí na pojistných podmínkách konkrétní pojišťovny. Telefonní číslo na asistenční službu je uvedeno na Zelené kartě nebo kartičce asistenčních služeb. V případě, že klient asistenční služby využije a nemá je připlaceny, hradí plně veškeré náklady. Více o asistenčních službách pojišťoven se dočtete v samostatné sekci ZDE.     Pokračovat

  • Kdo je pojišťovací makléř?


    Pojišťovací makléř je právnická nebo fyzická osoba, která má právo vykonávat zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví na základě zákona č. 38/2004 Sb.

    1.  Pojišťovací makléř je ve své činnosti vázán obsahem smlouvy uzavřené se zájemcem o pojištění nebo zajištění (dále jen „klient“).

    2.  V závislosti na obsahu smlouvy s klientem pojišťovací makléř zpracovává komplexní analýzy pojistných rizik, návrhy pojistných nebo zajistných programů, poskytuje konzultační a poradenskou činnost, provádí správu uzavřených pojistných nebo zajišťovacích smluv, sleduje lhůty k jejich revizi, spolupracuje při likvidaci pojistných událostí.

    3.  Pojišťovací makléř musí být zapsán do registru, splňovat podmínky důvěryhodnosti a podmínky stanovené tímto zákonem pro vyšší kvalifikační stupeň odborné způsobilosti.

    4.  Pojišťovací makléř je odměňován pojišťovnou nebo zajišťovnou, nebylo-li s příslušnou pojišťovnou a pojistníkem dohodnuto jinak.

    5.  Pojišťovací makléř musí být po celou dobu výkonu činnosti pojišťovacího zprostředkovatele pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou výkonem této činnosti účinnou na celém území Evropského hospodářského prostoru s limitem pojistného plnění nejméně ve výši odpovídající hodnotě 1 000 000 eur na každou pojistnou událost, v případě souběhu více pojistných událostí v jednom roce nejméně ve výši odpovídající hodnotě 1 500 000 eur.

    6.  Byl-li pojišťovací makléř zmocněn přijímat od pojistníka pojistné nebo od pojišťovny výplaty pojistného plnění, je povinen:

    a) udržovat trvale likvidní finanční jistinu ve výši 4 % z ročního objemu jím inkasovaného pojistného, nejméně však ve výši odpovídající hodnotě 15 000 eur, nebo

    b) používat pro převody pojistného a pojistného plnění výhradně zvlášť k tomu zřízené a od vlastního hospodaření oddělené bankovní účty.     Pokračovat

  • Co je to Kryštof?


    Pojistný produkt Kryštof je praktický a velice užitečný program, který vám může pomoci z nepřiměřených finančních postihů za pokuty ve správním řízení. Vztahuje se tak na vaše přestupky, kterých se dopustíte v průběhu provozu na pozemních komunikacích. Máte-li sjednáno pojištění Kryštof, můžete se spolehnout na úhradu pokut ve správním řízení, či na zmírnění finanční ztráty při odebrání řidičského průkazu. Samozřejmostí je také zajištění úhrady správních služeb. Pojištění Kryštof není třeba vypovídat pro příští rok, bez problémů ho tedy můžete využívat i pro další roky.
    Pokračovat

Porovnat povinné ručení

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web