Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Podvodníkům s ojetým vozy naletí ročně tisíce Čechů


Obchody s podvodnými ojetinami se bohužel v Česku dějí každý den. Odhaduje se, že ročně si podvodnou ojetinu koupí v průměru sto tisíc důvěřivých Čechů. Tato vozidla mívají nejčastěji stočený tachometr nebo skrývají závažná poškození po těžkých autonehodách.

Kupující, kteří si takové “vadné” vozidlo koupí, nemají o jeho skutečném stavu zdání. Prodávající jim zcela otevřené lžou a informace o najetých km, poruchách a škodách úmyslně tají. Po několika dnech či týdnech užívání musí vozidlo odstavit nebo zaplatit drahou opravu. Bohužel je obchod s podvodnými ojetinami běžnou záležitostí a obrana je téměř nemožná. Při koupi ojetého vozidlo je proto velmi důležitá prohlídka.


Přetáčení tachometrů? Běžná praktika prodávajících

Nejčastější praktikou, jejímž účelem je zvýšit prodejnost ojetého vozidla, je přetočení tachometru o stovky i tisíce km. Bohužel je tato běžně používaná praktika legální. Proti se snaží bojovat druhý největší autobazar v Česku, Auto ESA, která bojuje za právo zveřejnění identifikačních čísel vozidel, které autobazar zamítl. To bohužel zamítl Úřad pro ochranu osobních údajů.

„Přetáčení tachometrů u nás není trestné. Na internetu nabízí přetočení desítky subjektů. Z obvinění z trestného činu podvodu se snadno vykroutí. Ale když chceme zveřejnit deset tisíc vadných ojetin, na které každoročně narazíme, tak nám zákon hrozí miliónovými pokutami,“ řekl Pavel Foltýn, ředitel rozvoje v autobazaru Auto Esa. „Jen my odmítáme na výkupu po technické prohlídce 70 procent ojetin nabízených jejich majiteli. Jsou po těžkých nehodách, mají stočené tachometry, nejasný původ, visí na nich dluhy. Úhrnem se jen za náš bazar jedná o deset tisíc aut ročně. Všechna se ale vrací na trh, ať už jako individuální inzeráty, nebo je vykoupí jinde,“ dodal.


Ojeté vozy skrývají závažné poruchy

Další běžnou praktikou je prodej poškozených vozidel po haváriích. Původní majitelé nechají vozidlo opravit, ale tuto informaci před kupujícím zatají. Škody jsou často tak závažné, že po několika dnech používání novým majitelem, musí být odstaveny. Řada z nich je také v provozu velmi nebezpečná.



David Holý, ePojisteni.cz


Pokračovat na:
ePojisteni.cz

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web