epojisteni logo
blg-srt-benzin

Značení paliva na čerpacích stanicích se konečně sjednotí

7. 8. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Značení paliva na čerpacích stanicích se konečně sjednotí

Odlišně značené palivo v různých zemí může motoristu při tankování zmást. Z tohoto důvodu budou čerpací stanice v zemích Evropské unie povinné značit jednotlivé druhy paliva stejným symbolem. Podle České asociace asistenčních společností se ale počet výjezdů kvůli záměně paliva nijak výrazně nesníží.

Nové nařízení Evropské komise začne platit od října 2018. Označení jednotlivých druhů paliv bude velmi jednoduché. Kolečko bude označovat stojany s benzínem, čtverce stojany s dieselem a kosočtverec stojany s plynem (LPG). V případě benzínu  musí být uprostřed kolečka uveden podíl biosložky (Natural 95 = E5), u nafty podíl biopaliva (max. B7). U plynu bude uprostřed symbolu zkratka LPG nebo CNG.

Dosud nemělo značení pohonných hmot žádná pravidla. Čerpací stanice běžné používaly a ještě pár týdnů používat budou obchodní názvy. V některých případech bylo opravdu těžké rozklíčovat, o jaký typ paliva se jedná. Jedním ze způsobů, jak řidičům zabránit natankovat špatné palivo do auta, bylo používání užšího hrdla u nádrže benzínových vozidel. Opačně to však jde bez problémů.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Počet výjezdu kvůli špatně natankovanému palivu neklesne

Sjednocené značení bude určitě znamenat velký přínos a lepší orientaci mezi stojany. Vliv na počet výjezdů k případům, kdy řidiči sáhnou po špatné hadici, se však údajně nesníží. V zahraničí jsou totiž čeští řidiči při tankování daleko opatrnější. Z celkových 2000 případů ročně tvoří záměna paliva v zahraničí pouhou desetinu.

„Ročně si vyžádá pomoc asistenční společnosti v souvislosti s natankovaným špatným palivem zhruba 2000 českých motoristů. Naše statistiky ukazují, že výrazně převažují zásahy v České republice. Za hlavní příčinu proto považujeme nepozornost řidičů, kteří například současně jezdí vozidly na rozdílná paliva. Naopak v zahraničí jsou Češi výrazně obezřetnější a ujišťují se, že do vozidla tankují skutečně správné palivo,“ uvedl Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance.

Okamžitě volejte asistenční služby

Nejčastějším důvodem natankování jiného druhu paliva je používání více vozidel. Lidé jezdí soukromými i služebními vozy nebo se v rodinách používají auta s jinou motorizací. Pokud někdo přes týden jezdí služební vozem jezdícím na diesel, je velmi snadné na víkendový výlet do soukromého vozu na místo benzínu natankovat naftu. Následky však mohou být velmi nepříjemné.

Jakmile svou si svou chybu řidič uvědomí, měl by okamžitě vůz odstavit a zavolat asistenční služby. Ideální je, pokud se tak stane ještě před nastartováním. Vozidlo je nutné odtáhnout do servisu, kde nevhodné palivo odčerpají, zjistí vzniklé závady a opraví je. Cena takového zásahu stojí v průměru 1 900 Kč, ale může být i výrazně nižší. Škodu uhradí pojišťovna pouze tehdy, má-li motorista tuto službu zahrnutou v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění. V opačném případě ji zaplatí ze své kapsy.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem...

    Nabídka ojetých vozů je dnes v Česku bohatá. Hodně lidí ale stále preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je lepší nabídka specifických modelů, často lepší technický stav i nižší cena a profesionální přístup.

  • zelena-karta-v-mobilu-za-volantem
    20. ledna 2022|Monika Šaríková
    Nově by si řidiči měli vystačit se zelenou kartu i v elektronické podobě

    Zelená karta v listinné podobě už nebude v Česku třeba. Ministerstvo financí na konci roku podpořilo řidiče, který v rámci silniční kontroly jako doklad o povinném ručení předložil dokument uložený v mobilním telefonu. Řidiči, kteří se k podobnému kroku odhodlají, by však měli být připraveni na to, že policie nemusí být ještě informována.

  • muz-meni-kolo-na-kraji-silnice
    17. ledna 2022|Marek Drahorád
    Povinná výbava auta i motorky v roce 2022

    Ať už vyrážíte na pouhý nákup či na okružní cestu po republice, povinnou výbavu musíte mít vždy u sebe. Při silniční kontrole jde spolu s doklady o často kontrolovaný prvek, který se nevyplatí zanedbávat. Za nekompletní povinnou výbavu hrozí pokuta až 2 000 Kč.