epojisteni logo
blg-srt-driver

Havarijní pojištění: Proč má smysl?

21. 2. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Havarijní pojištění: Proč má smysl?

Pojištění vozidel lze rozdělit na dvě části. První tvoří zákonem nařízené povinné ručení. Druhá část je dobrovolná a představuje ji havarijní pojištění. Jaký je mezi těmito pojištěními rozdíl, a proč je výhodnější mít sjednané komplexní pojištění vozidel?

O povinném ručení se nediskutuje. Nařizuje jej totiž zákon a mít jej musíme, ať už chceme či nikoliv. To však neplatí pro havarijní pojištění, které je dobrovolné. Vzhledem k tomu, že se nejedná o nejlevnější pojistný produkt na trhu, dvě třetiny řidičů jej raději ignorují. Je to ale rozumné?

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

I malá škoda může ohrozit rodinný rozpočet

Jezdím bezpečně. Nejezdím rychle. Ještě jsem neboural. Mě se nehoda nemůže stát. Kolikrát už jste tyto a podobné věty slyšeli? Nebo je snad říkáte právě vy? Náhoda je nevyzpytatelná a pojišťovny denně řeší nejrůznější pojistné  události. Ze zkušeností velmi dobře ví, že i malá nehoda může vyjít na hodně peněz.

Povinné ručení přitom kryje škody, které způsobíte na autě, majetku či zdraví další osoby. Škody způsobené vlastní vinou jdou vždy na účet pojištěného. To samé platí pro škody způsobené živelnou událostí, vandalismem, při havárii nebo krádeží. Ty vám uhradí pojišťovna pouze tehdy, máte-li sjednané odpovídající havarijní pojištění. Proč jej tedy motoristé odmítají?

Havarijní pojištění je příliš drahé a nevyplatí se

Cena havarijka bývá hlavní argument, který motoristé uvádí jako důvod, proč havarijní pojištění nemají. Havarijní pojištění  průměrně vychází na 10 000 Kč ročně, což je pro spoustu lidí vysoká částka. Druhým důvodem je vysoké stáří vozidla. Češi totiž jezdí převážně v autech, jejichž průměrné stáří činí 15 let. Pro auto, jehož hodnota se pohybuje v řádech desetitisíců korun, by havarijní pojištění bylo skutečně drahé.

Pojišťovny však názory řidičů berou v potaz a nabídku havarijního pojištění neustále přizpůsobují českému trhu. Díky tomu je dnes možné sehnat havarijní pojištění dělané na míru i starším vozů. Pojištění je znatelně levnější a vůz chrání pro případ krádeže, poškození při havárii nebo v důsledku živelné události.

Vyberte si havarijní pojištění na míru

Cenu havarijního pojištění je možné ovlivnit již při výběru vhodného produktu. Standardně nejdražší variantu představuje All risk, který kryje všechna rizika. Chcete-li ušetřit, zvažte reálně hrozící rizika a vyberte si pouze určitou kombinaci havarijního pojištění. Typickým příkladem je vozidlo, které je denně parkované v uzavřené garáži. Zde hrozí riziko poškození při havárii daleko více než hrozba v podobě živelných událostí či krádeže.

Další možností je vylepšit si stávající povinné ručení, což je vhodné zejména pro majitele ojetých vozidel. Pojišťovny nabízí řadu připojištění typických pro havarijní pojištění. Jedná se například o riziko střetu se zvěří, živelné události a výjimečně i riziko krádeže.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem...

    Nabídka ojetých vozů je dnes v Česku bohatá. Hodně lidí ale stále preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je lepší nabídka specifických modelů, často lepší technický stav i nižší cena a profesionální přístup.

  • zelena-karta-v-mobilu-za-volantem
    20. ledna 2022|Monika Šaríková
    Nově by si řidiči měli vystačit se zelenou kartu i v elektronické podobě

    Zelená karta v listinné podobě už nebude v Česku třeba. Ministerstvo financí na konci roku podpořilo řidiče, který v rámci silniční kontroly jako doklad o povinném ručení předložil dokument uložený v mobilním telefonu. Řidiči, kteří se k podobnému kroku odhodlají, by však měli být připraveni na to, že policie nemusí být ještě informována.