epojisteni logo
praskle-celni-sklo

Nejvíce škody na čelních sklech evidují pojišťovny na jaře

Nejvíce škody na čelních sklech evidují pojišťovny na jaře

Vždy po zimě se české silnice nachází v nepříliš dobrém stavu. Jsou poškozené, děravé a plné zbytků posypového materiálu po zimě. To vše je velmi častou příčinou poškozených a rozbitých čelních skel. Pojišťovny nyní přijímají až 200 hlášení o škodách každý den.

Například Česká pojišťovna uvedla, že v době od listopadu 2013 až do poloviny března 2014 řešila téměř 13 tisíc pojistných událostí v souvislosti s poškozeným čelním sklem. Průměrná škoda činila 8 500 korun a pro zajímavost Vám uvedeme nejvyšší škodu, která činila 134 tisíc korun. Každým dnem Česká pojišťovna přijme na 200 hlášení o poškozených či rozbitých čelních sklech.

Na vině jsou poškozené silnice i zbytky posypového materiálu

Velké množství škod na čelních sklech je způsobené odlítnutím kamínku od vozovky nebo od jiného vozidla. Pokud kamínek zasáhne sklo a poškodí jej v zorném poli řidiče, je nutná výměna. V opačné případě je možné sklo opravit tzv. scelováním.

„Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho opravu scelením. Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8 až 10 centimetrů,“ vysvětluje Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků v České pojišťovně.

Odborníci doporučují: Sjednejte si pojištění čelního skla

Pojištění čelního skla patří ke standardní nabídce a sjednat si jej můžete k povinnému či havarijnímu pojištění. Cena pojištění není vysoká a pojištění se vztahuje na všechny předměty odlétající od kol dalších vozidel včetně srážky s ptákem. „Nutno podotknout, že toto  připojištění  lze sjednat nejen pro čelní sklo, ale motorista může mít pojištěna i všechna skla vozidla,“ upozorňuje Tomáš Kabele z Útvaru pojištění motorových vozidel v České pojišťovně.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.