epojisteni logo
blg-srt-crush

Neplaťte za havarijní pojištění více než musíte

1. 8. 2018
|
Délka čtení: 8 min.

Neplaťte za havarijní pojištění více než musíte

Za havarijní pojištění Češi platí o tisíce korun ročně více, než by mohli.  Pojistné  smlouvy totiž zapomínají aktualizovat a dlouhé roky platí stejně vysoké pojistné i přesto, že hodnota auta dávno klesla. Pravidelnou aktualizací by přitom ušetřili hodně peněz.

Povinné ručení podle najetých kilometrů Allianz pojišťovna zavedla na podzim v roce 2016 pod heslem “Jezdím málo, platím málo”. Od té doby uběhl rok a půl a stále se jedná o revoluční produkt, který jiná pojišťovna dosud nenásledovala. Podle pojišťovny se jednalo o velmi úspěšný krok. Pojištění si přitom nemusí kupovat žádné drahé telematické jednotky, stačí nahlásit stav tachometru.

Výše pojistného se totiž v případě havarijního pojištění počítá z hodnoty vozidla. A ta, jak je všeobecně známo, rychle klesá zejména v prvních letech. V případě  pojistné události  však pojištěný  obdrží náhradu za způsobenou škodu s ohledem na tržní cenu vozidla, ne na výši původně sjednané pojistné částky. To znamená, že většina pojištěných platí zbytečně vysoké pojistné. Bohužel, pokud se sami o aktualizaci smlouvy havarijního pojištění nepřihlásí, pojišťovny jim pojistně automaticky neupraví.

Dejte stop zdražování povinného ručení

Přišlo vám oznámení od pojišťovny o zdražení vašeho povinného ručení? Žádné obavy, na novou cenu nemusíte kývnout. Smlouvu můžete jednoduše do 6 týdnů vypovědět a přejít k jiné pojišťovně. S výběrem i sjednáním vám rádi pomůžeme. Vše jednoduše z pohodlí domova.

Průměrné pojistné činí 9 000 korun

Česká asociace pojišťoven uvádí, že každý rok na pojištění vozidel pojišťovny vyberou téměř 40 miliard korun. Podle odborníků by tato částka měla být nižší nejméně o 5 miliard korun, pokud by Češi své smlouvy každé dva až tři roky nechaly upravit. V případě nového vozidla se dokonce vyplatí smlouvu v prvních letech aktualizovat klidně každý rok. Původně sjednané pojistné totiž začíná být nevýhodné už po prvním roce, kdy cena vozidla klesne minimálně o 10 %.

Ideální je udržovat si přehled o uzavřených pojistných smlouvách. Zhruba dva měsíce před datem výročí se můžete poohlédnout po zajímavější nabídce. Najdete-li výhodnější havarijní pojištění, stihnete s přehledem smlouvu vypovědět a přejít k novému pojistiteli. Nebo jen můžete svého stávajícího pojistitele nechat smlouvu přepočítat a nechat se překvapit novou nabídkou. To samé doporučení platí také pro povinné ručení.

Havarijní pojištění pro starší vozidla

Česká republika má jeden z nejstarších vozových parků v Evropě. Průměrné staří vozidla činí dokonce 15 let. Proto některé české pojišťovny nabízí speciální havarijní pojištění určené pro starší vozidla. Jeho hlavní výhodou je nižší cena a rozsah pojištění uzpůsobený potřebám starších aut a jeho majitelům.

Havarijní pojištění pro starší vozidla nabízí například Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna a ČSOB. „Sjednává se k povinnému ručení. S pojistnými limity deset a dvacet tisíc korun mohou řidiči pokrýt drobnější poškození svého vozu. Cena vychází oproti havarijnímu pojištění příznivěji. Ke sjednanému povinnému ručení můžete mít KLIKU již od 31 korun měsíčně,“ říká Renata Čapková, mluvčí České podnikatelské pojišťovny.

Česká pojišťovna nabízí havarijní pojištění, které kryje riziko havárie, krádeže, živelné škody s volitelným limitem 60 tisíc, 70 tisíc nebo 100 tisíc korun. Nejlevnější roční pojistné může majitele staršího auta stát pouhých 400 korun za celý rok. Samozřejmě stále platí, že havarijní pojištění je dobrovolné. Ze zákona povinné je pouze povinné ručení  neboli pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Dovoz auta z Německa: Návod krok za krokem...

    Nabídka ojetých vozů je dnes v Česku bohatá. Hodně lidí ale stále preferuje dovoz aut z Německa. Důvodem je lepší nabídka specifických modelů, často lepší technický stav i nižší cena a profesionální přístup.

  • zelena-karta-v-mobilu-za-volantem
    20. ledna 2022|Monika Šaríková
    Nově by si řidiči měli vystačit se zelenou kartu i v elektronické podobě

    Zelená karta v listinné podobě už nebude v Česku třeba. Ministerstvo financí na konci roku podpořilo řidiče, který v rámci silniční kontroly jako doklad o povinném ručení předložil dokument uložený v mobilním telefonu. Řidiči, kteří se k podobnému kroku odhodlají, by však měli být připraveni na to, že policie nemusí být ještě informována.