Při sjednávání povinného ručení se dnes už asistenčním službám nevyhnete – jsou v ceně každého povinného ručení, což je pro pojišťovnu mnohem přijatelnější, než snižovat cenu pojištění, která navíc už podle nich ani možná není.
Asistenční služby nám ale mohou dobře posloužit a to i v zahraničí. Příkladem může být nadcházející sezóna zahraničních dovolených, na které mnoho rodin z České republiky jezdí po vlastní trase, tedy vlastním autem.
Právě přes léto pojišťovny zaznamenávají největší nárůst telefonátů od řidičů pojištěných vozidel. A výrazně se na tom podílejí hlavně řidiči, kteří mají nějaký ten problém v oblíbených letních destinacích – třeba v Itálii, nebo v Chorvatsku.
Právě v zahraničí se za služby asistenčních služeb můžete také „nedoplatit“, pokud nemáte příslušné služby již v ceně svého balíčku asistenční služeb.
Neměli byste se nechat ukolébat tím, že Vás pojišťovna ubezpečuje, že odtah a oprava vozidla je v ceně Vašeho balíčku asistenčních služeb. Je to sice asi pravda, ale kdy je oprava v ceně? To musíme rozlišovat!
Asistenční služby v případě havárie – právě tyto bývají součástí bezplatných balíčků.
Asistenční služby v případě poruchy – jsou ve větší míře přítomny spíše u příplatkových balíčků. Ale markantní rozdíly jsou mezi bezplatnými balíčky u jednotlivých pojišťoven, mezi asistenčními službami pro povinné ručení a havarijní pojištění, respektive i mezi různými stupni povinného ručení.
Asistenční služby v ČR mají zpravidla jiný rozsah, než asistenční služby v zahraničí – pojišťovny mají zpravidla vypracovány přehledné tabulky, které toto rozdělení pokrývají a ve kterých najdete, zda ten který balíček obsahuje konkrétní asistenci pro konkrétní situaci a region (nejčastěji ČR/Evropa).
Nemůžeme Vám radit, abyste si před cestou do zahraničí sjednali rozsáhlé asistenční služby platící i v zahraničí. Jistě je však dobré upozornit na to, že nemálo řidičů spoléhá na něco, co nemá. Proto si raději zkontrolujte, jak jsou na tom Vaše asistenční služby, abyste na cestách nebyli nepříjemně překvapeni.