Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Užitečné tipy na léto od AXA ASSISTANCE


Na základě našich zkušeností a informací od AXA Assistance Vám na této stránce přinášíme několik zajímavých typů a informací o cestovním pojištění.

Logo AXA pojišťovna

Nejčastější zdravotní problémy v zahraničí:

  •   zažívací problémy
  •   spáleniny od sluníčka, úpal
  •   odřeniny od korálů, šlápnutí na mořského ježka
  •   nachlazení, angína
  •   zánět středního ucha

Spočítat cestovní pojištění


Jak tomu předcházet:

Zažívací problémy jsou nám hlášeny především z Egypta a Turecka. Tamější voda obsahuje bakterie, na které náš organismus není zvyklý. I pouhé vyčištění zubů a vypláchnutí úst místní vodou může způsobit zažívací potíže. Doporučením je proto nepít v těchto oblastech vodu z kohoutku, ale kupovat si vodu balenou.

Spáleninám se nejlépe vyhneme tak, že budeme používat krémy s vysokým ochranným faktorem a omezíme pobyt na slunci v době mezi 11 a 15 hodinou, kdy je působení paprsků nejintenzivnější. Neměli bychom také zapomínat na skutečnost, že sluníčko opaluje, i když je pod mrakem nebo jsme ve vodě. Účinným prostředkem pro snížení rizika úpalu je proto pokrývka hlavy, která by měla být samozřejmostí především v jižních státech.

Proti poraněním způsobených mořskými živočichy je účinnou prevencí obezřetnost a opatrnost. Osten mořského ježka zapíchnutý v chodidle často žádá lékařské vyšetření, stejně jako poranění o mořský korál. Pokud rána hnisá, neměli bychom na nic čekat a ihned vyhledat lékařskou pomoc. Medúzy po žahnutí zanechají na kůži zbytky svých žahadel, které je potřeba opatrně odstranit. K tomu může posloužit písek, kterým popálenou část těla potřete. Místo by se následně mělo omýt mořskou vodou a polít bílým octem.

Nachlazení a angíny jsou často způsobeny přechodem z/do klimatizovaných místností. Pokud si chceme odskočit z horké pláže na ledovou kávu do klimatizované kavárny, měli bychom shodit mokré plavky a náležitě se obléknout.

Zejména v Turecku a Egyptě zaznamenáváme nejvíce případů, kdy se zdravotnická zařízení snaží na lékařské péči vydělat. Nepřiměřeně proto naordinují zákroky a léky, které nejsou s ohledem na zdravotní stav pacienta potřeba. To vše v domnění, že jim pojišťovna náklady zaplatí zpět. V mnohých případech se navíc klienti dostanou do situace, kdy jsou v nemocnici drženi déle, než je nutné, jsou jim zabaveny cestovní doklady a musí vyčkat, dokud se nevyřeší úhrada za jejich ošetření.

Vždy je proto důležité neprodleně kontaktovat (nejlépe ještě před návštěvou lékaře) asistenční službu, která si převezme komunikaci se zdravotnickým zařízením a podnikne veškeré patřičné kroky pro eliminaci těchto nepříjemností.


Spočítat cestovní pojištění


Nejčastější škody vyplývající z odpovědnosti:

  •   a poškození vypůjčeného dopravního prostředku
  •   poškození vybavení v hotelu

Pojištění odpovědnosti za škodu se nevztahuje na škodu způsobenou provozem anebo řízením a provozu, popř. řízení motorového či nemotorového vozidla. Pokud si tedy klient půjčí na dovolené auto či skútr a je účastníkem dopravní nehody, není hrazena škoda na motorovém prostředku, ani škoda, která byla provozem motorového prostředku způsobena (např. poničení pouličního osvětlení). Doporučujeme proto zeptat se přímo v půjčovně, jak mají svá auta pojištěna a jaká hrozí klientovi spoluúčasti v případě poškození vozidla.

Poškození hotelového vybavení (rozbité okno apod.) je pojištěním kryto. Vždy je však důležité informovat se u asistenční služby, zda pojištění pokrývá konkrétně vzniklou situaci a jakým způsobem je nejlepší v daný moment postupovat. Obecně doporučujeme nic na místě nehradit a předat kontakty na pojišťovnu. Klient by měl taktéž škodu vyfotit a sepsat s personálem hotelu protokol, ve kterém bude uveden popis škody a kontakty obou stran (při procesu likvidace může likvidační oddělení pojišťovny tuto dokumentaci od klienta


Škody vzniklé při letecké přepravě

Škody vzniklé při letecké přepravě (např. zpoždění zavazadel / zrušení letu) jsou v cestovním pojištění zahrnuty. Při zrušení letu je důležité obrátit se na letecký personál a asistenční služby pro získání potřebných informací, jak postupovat.

Při zpoždění zavazadel je nezbytné obrátit se ihned na reklamační oddělení na letišti a požadovat potvrzení o zpoždění/ztrátě zavazadla. Potvrzení je nutné vyžádat si i v případě, pokud letecká společnost zavazadlo následně dohledá a vrátí jej klientovi (v případě likvidace škody se od těchto podkladů může odvíjet výše pojistného plnění).


Desatero pro klienta:

  • I)   Podstoupit před cestou preventivní prohlídku (obzvláště zubní, u praktika a gynekologa) a řídit se doporučeními svého lékaře.
  • II)   Doplnit chybějící povinná očkování, zjistit si a podstoupit očkování doporučená (zejména u exotických oblastí).
  • III)   Užívat potřebnou preventivní medikaci a vhodné opalovací krémy.
  • IV)   Vzít si s sebou dostatečné množství všech užívaných léků.
  • V)   Mít s sebou lékárničku se základním vybavením.
  • VI)   Zjistit si před cestou bezpečnostní situaci v cílové destinaci, včetně doporučení českých úřadů (zvláště, pokud se jedná o rizikovější oblast). Respektovat pokyny a nařízení autorit, nechodit do zakázaných oblastí a vyhýbat se rizikovým místům.
  • VII)   Konzumovat alkoholické nápoje s mírou a nepodnikat pod vlivem žádné rizikovější činnosti (lyžování, plavání apod.).
  • VIII)   Používat ochranné pomůcky (přilba, rukavice, chrániče atd.) a mít veškeré vybavení zkontrolované a seřízené odborníky.
  • IX)   Nepřeceňovat své síly, nechodit např. na túry osamoceně a znát čísla tísňových linek.
  • X)   Nenechávat své věci bez dozoru (stačí i chvilková nepozornost, které zloději okamžitě využijí). Pro cennosti využívat např. hotelový trezor. Zbytečně neukazovat peníze a cennosti na veřejnosti a nedávat nikdy  své doklady z ruky.
  • XI)   Mít k dispozici dostatečnou finanční rezervu pro nečekané situace.

Spočítat cestovní pojištění




Pokračovat na:
ePojisteni.cz

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web