epojisteni logo

Počet vozidel v Česku se zaplaceným povinným ručením roste

2. 4. 2018
|
Délka čtení: 7 min.

Počet vozidel v Česku se zaplaceným povinným ručením roste

Počet českých motoristů, kteří nemají sjednané povinné ručení klesá, a naopak roste počet vozidel se zaplaceným povinným ručením. V současné době se tak na českých silnicích pohybují pouze necelá dvě procenta vozidel, která nemají sjednané žádné pojištění.


Celkem se na českých silnicích pohybuje 7,66 milionů vozidel, které jsou registrované v Centrálním registru vozidel. Tento údaj uvedla na svých stránkách Česká kancelář pojistitelů (ČKP), která také uvedla, že vozidel s platným a zaplaceným povinným ručením je již 7 milionu. Oproti roku 2012 tak počet pojištěných vozidel stoupl o 117 tisíc.

INFO: Počty uzavřených smluv o povinném ručení dle pojišťoven

PojišťovnaPočet uzavřených smluv

Česká pojišťovna

1 711 000

Kooperativa

1 442 000

ČPP

1 052 000

Allianz

681 000

ČSOB

524 000

Generali

506 000

UNIQA

314 000

AXA

225 000

Triglav

189 000

Slavia

171 000

Wüstenrot

131 000

HVP

44 000

Celkem

6 990 000


Dlouhodobý cíl, kterým je snižování počtu nepojištěných vozidel v České republice, se daří plnit. V současné době se na českých silnicích pohybuje 1,66 procent nepojištěných vozidel, což je odhadem cca 126 tisíc vozidel. Oproti roku se podařilo počet lehce snížit.

"Česká republika jednoznačně patří mezi země, kde se daří držet počet nepojištěných vozidel na nízké úrovni. I přesto loni nepojištění způsobili 3 105 škod a rozhodně nešlo jen o ťukance. Řešili jsme například 15 smrtelných nehod a desítky událostí, kde škoda přesáhla milion korun," uvedl Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.

Česká kancelář pojistitelů je v ČR úřadem, který se zabývá kontrolou nepojištěných vozidel. Jejich majitelé poté obesílá s výzvou na uhrazení pojištění a sankčního příspěvku. V případě, že nepojištěný řidič způsobí dopravní nehodu, uhradí ČKP způsobenou škodu poškozenému z garančního fondu ČKP, a poté škodu v plné výši vymáhá na viníkovi nehody.

Srovnejte si ceny autopojištění a mějte přehled

Díky naší kalkulačce vám srovnáme nejlepší nabídky povinného ručení na trhu. Pojištění, které se vám bude zamlouvat nejvíce, vám naši specialisté pomůžou rovnou i sjednat. A to jednoduše na pár kliků.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • autobazar
    18. února 2022|Marek Drahorád
    Na co nezapomenout, když si koupíte ojeté auto

    Koupě ojetého vozidla přináší řadu výhod, z nichž nejdůležitější je finanční úspora. I za rok starý vůz totiž zaplatíte výrazně nižší částku než za nové vozidlo. Při koupi ojetého vozidla je důležitý zejména pečlivý výběr nejlépe za dohledu odborníka, díky kterému se vyvarujete koupi ojetého vozidla se spoustu úmyslně skrytých vad. Pokud už jste si v bazaru ojetý vůz vyhlédli, máme pro vás pár užitečných tipů.